وانت و ون برقی ایکس باس در آلمان ساخته شد

شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت آلمانی الکتریک برندز از پلتفرم ماژولار خودروی الکتریکی ایکس‌باس رونمایی کرد که می‌تواند در انواع سبک‌های بدنه از جمله وانت، ون و اتوبوس در اختیار مشتریان قرار بگیرد.
تبلیغات

شرکت الکتریک برندز (Electric Brands) از پلتفرم ماژولار خودروهای الکتریکی با نام ایکس‌باس (Xbus) رونمایی کرد. این خودروی الکتریکی کوچک آلمانی، کاملاً شایان ستایش است و می‌تواند در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. به گزارش موتوروان، این پلتفرم چندمنظوره برقی در حالی معرفی می‌شود که بسیاری از خودروسازان بزرگ جهانی در حال تغییر به سمت مدل‌های الکتریکی هستند.

اگر چیزی در مورد سبک طراحی ایکس‌باس باعث می‌شود خاطره‌ای مبهم به ذهن شما خطور کند، به خاطر تصاویر رندری است که از این دستگاه با نام eBussy در سال ۲۰۲۰ منتشر شد. اکنون این مدل یک نمونه اولیه کامل است و کمی متفاوت با رندرهای دو سال پیش به نظر می‌رسد.

حداقل با تعریف قانونی در اروپا، ایکس‌باس خودرو نیست و در کلاس L7e برای چهارچرخه‌ها جای می‌گیرد. به همین دلیل باتری استاندارد ایکس‌باس فقط ۱۰ کیلووات ساعت ظرفیت دارد؛ اما این مقدار برای پیمودن مسیر ۲۰۰ کیلومتر (۱۲۴ مایل) با یک‌ بار شارژ کافی است. به عنوان آپشن، بسته باتری ۳۰ کیلووات ساعتی می‌تواند ظرفیت پیمایش را تا ۶۰۰ کیلومتر (۳۷۳ مایل) افزایش بدهد.

نسخه اتوبوس پلتفرم خودروی الکتریکی ایکس باس / Xbus electric vehicle

ایکس‌باس از چهار موتور الکتریکی داخل توپی چرخ استفاده می‌کند که ۷۵ اسب بخار حداکثر قدرت و ۲۰ اسب بخار قدرت مداوم دارند. حداکثر سرعت ایکس‌باس ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت است. به‌عنوان بخشی از کلاس L7e، ظرفیت حمل بار ایکس‌باس به ۴۵۰ یا ۶۰۰ کیلوگرم محدود می‌شود. استانداردهای ایمنی برای این مدل برقی در هنگام تصادف از سختگیری کمتری برخوردار هستند.

ایکس‌باس دارای کشوهایی برای باتری در وسط است. تعویض باتری توسط نمایندگی مجاز یا دو نفر بدون ابزارهای تخصصی امکان‌پذیر خواهد بود. در ابتدا ۶۰۰ نمایندگی در اروپا وجود دارد و در نهایت به ۱۰۰۰ واحد گسترش می‌یابد.

الکتریک برندز چند مدل برای ایکس‌باس خواهد ساخت که امکان انتخاب ۹ سبک بدنه را برای خریداران فراهم می‌کند؛ شامل اتوبوس کاملاً محصور، وانت دارای کفی ثابت، وانت با کفی کمپرسی و نسخه دارای کفی با کناره‌های تاشو. مدل ون کمپر (ون تفریحی) هم وجود دارد که داخل آن یخچال، سینک ظرفشویی، اجاق گاز و تلویزیون قرار دارد.

الکتریک برندز ظرفیت بی‌نظیری در کارخانه Itzehoe آلمان برای ساخت Xbus ایجاد کرده است و شرکت آلمانی یونیورسال سلول‌های باتری را تأمین می‌کند. این شرکت در وب‌سایت خود امکان انتخاب و پیکربندی انواع مدل‌ها را برای مشتریان فراهم کرده است. قیمت ایکس‌باس از ۱۷,۳۸۰ یورو (۲۰,۶۱۳ دلار با نرخ ارز فعلی) شروع می‌شود و قرار است تولید آن از اواسط سال ۲۰۲۲ آغاز شود.

پلتفرم خودروی الکتریکی ایکس باس / Xbus electric vehicle
نمای جانبی پلتفرم خودروی الکتریکی ایکس باس / Xbus electric vehicle در کنار درخت
پلتفرم خودروی الکتریکی ایکس باس / Xbus electric vehicle در جاده
نمای جلو پلتفرم خودروی الکتریکی ایکس باس / Xbus electric vehicle با منظره جنگل
نمای سه چهارم پلتفرم خودروی الکتریکی ایکس باس / Xbus electric vehicle
نسخه وانت پلتفرم خودروی الکتریکی ایکس باس / Xbus electric vehicle
نمای روبرو پلتفرم خودروی الکتریکی ایکس باس / Xbus electric vehicle در جاده خاکی
نمای جلو پلتفرم خودروی الکتریکی ایکس باس / Xbus electric vehicle در جاده با منظره درخت
نمای پلتفرم خودروی الکتریکی ایکس باس / Xbus electric vehicle در مزرعه
کابین پلتفرم خودروی الکتریکی ایکس باس / Xbus electric vehicle
فرمان پلتفرم خودروی الکتریکی ایکس باس / Xbus electric vehicle
سیستم سرگرمی پلتفرم خودروی الکتریکی ایکس باس / Xbus electric vehicle
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات