جنسیس G80 مدل ۲۰۲۲ مجهز به فرمان عقب رونمایی شد

شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
نسخه‌ی اسپرت سدان جنسیس G80 مدل ۲۰۲۲ مجهز به سیستم فرمان عقب و ترکیبی از به‌روزرسانی‌های ظاهری در داخل کابین و بیرون و طراحی تهاجمی‌تر رونمایی شد.
تبلیغات

جنسیس G80 قبل از اینکه در سال ۲۰۱۶ با ایجاد برند لوکس مستقل تغییر نام یابد، به‌عنوان یکی از محصولات هیوندای جنسیس زندگی خود را آغاز کرد. به گزارش موتوروان، نسل دوم این سدان لوکس سایز متوسط ​​در اواخر مارس سال ۲۰۲۰ به خط تولید قدم گذاشت و با نسخهی برقی G80 که چند ماه پیش معرفی شد، به‌عنوان اولین خودروی الکتریکی خودروساز لوکس کره جنوبی از آن یاد میشود.

جنسیس با بازگشت این مدل اسپرت به سبد محصولات، ترکیب G80 را بیشازپیش جذاب میکند. نسخهی اسپرت رقیب بیامو سری ۵ که از رنگ منحصربه‌فرد قرمز (Cavendish Red) بهره میبرد، به لطف سپرهای جدید و دریچههای بزرگتر هوا در جلو و دریچههای عمودی (مصنوعی) در عقب، طراحی تهاجمیتری ارائه میدهد.

معمولاً با تولید نسخه‌های اسپرت از خودروهای لوکس، خودروسازان میزان قطعات کرومی را کاهش می‌دهند؛ اما این خودروی اسپرت مانند سایر اعضای خانواده G80 به نظر می‌رسد. این خودرو روی رینگ‌های آلیاژی منحصربه‌فرد ۲۰ اینچ قرار دارد که دارای طراحی پیچیده پره‌ها با ظاهری تیره است. جالب اینجا است که تصاویر مطبوعاتی، کالیپرهای ترمز قرمزرنگ را در جلو و کالیپرهای سیاه را در عقب نشان می‌دهد.

نمای جانبی سدان اسپرت جنسیس جی 80 مدل 2022 / 2022 Genesis G80 Sport قرمز رنگ

با ورود به داخل کابین، مشاهده می‌کنیم که جنسیس نسخه‌ی اسپرت G80 را به فرمان سه‌پره مجهز کرده است که روکشی با دوخت قرمزرنگ دارد تا روکش چرمی Sevilla Red را که تا نیمه پایینی داشبورد و همچنین روی پنل‌ درها کشیده می‌شود، تکمیل کند. قطعات تزئینی آلومینیومی و فیبر کربنی با طرح الماس نیز از جمله امکانات مخصوص این نسخه‌ی جدید به شمار می‌روند. 

مشخصات کامل فنی نزدیک به زمان عرضه‌ی خودرو به بازار که برای فصل سوم ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده است، اعلام خواهد شد. در همین حال، جنسیس تأیید کرد که G80 اسپرت دارای ویژگی جدید فرمان عقب است تا دایره چرخش را کاهش بدهد و این سدان را در مکان‌های تنگ، مانورپذیرتر کند. استفاده از سیستم فرمان روی چرخ‌های عقب برای جنسیس جالب خواهد بود؛ اما یادآوری می‌کنیم بهترین سیستم فرمان فعلی، سیستم اختیاری در مرسدس بنز کلاس S است که زاویه فرمان ۱۰ درجه را روی چرخ‌های عقب امکان‌پذیر می‌کند.

انتظار می‌رود نیرو توسط پیشرانه بنزینی ۳٫۵ لیتری خورجینی ۶ سیلندر توئین توربو تأمین شود که در G80 معمولی ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. نشان «4WD» روی در صندوق عقب مشهود است؛ بنابراین نیرو به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. به عنوان نکته‌ی آخر، G80 اسپرت قبلی دارای خروجی اگزوز چهارگانه بود؛ درحالی‌که این مدل از همان لوله‌های دوگانه G80 معمولی استفاده می‌کند.

نمای جانبی سدان اسپرت جنسیس جی 80 مدل 2022 / 2022 Genesis G80 Sport قرمز رنگ
نمای کابین سدان اسپرت جنسیس جی 80 مدل 2022 / 2022 Genesis G80 Sport قرمز رنگ
نمای جلو سدان اسپرت جنسیس جی 80 مدل 2022 / 2022 Genesis G80 Sport قرمز رنگ
نمای عقب سدان اسپرت جنسیس جی 80 مدل 2022 / 2022 Genesis G80 Sport قرمز رنگ
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات