اونتادور اولتیمای، پایان‌بخش تولید سوپراسپرت پرچمدار لامبورگینی، رونمایی شد

چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مدل اولتیمای LP780 پایان‌بخش تولید لامبورگینی اونتادور خواهد بود. این محصول با دو نوع بدنه کوپه و رودستر (روباز) عرضه خواهد شد.
تبلیغات

عصر جدید لامبورگینی با سرمایه‌گذاری گروه فولکس واگن و برند آئودی از اوایل قرن بیست‌ویکم آغاز شد. تولید مورسیه‌لاگو مفهومی تازه برای موفقیت تجاری لامبورگینی بود که در سال‌های بعد، با گالاردو ادامه یافت. مدیران شرکت سازنده از سال ۲۰۱۱ اونتادور را جایگزین مورسیه‌لاگو کردند و حالا با رسیدن به اواسط سال ۲۰۲۱، برای پایان تولید اونتادور برنامه‌ریزی می‌کنند.

اونتادور LP780-4 اولتیمای (Ultimae) به تعداد ۶۰۰ دستگاه (۳۵۰ کوپه و ۲۵۰ رودستر) ساخته می‌شود. این مدل علاوه‌بر اتمام تولید اونتادور، پایان‌بخش دوران پیشرانه‌های دوازده سیلندر تنفس‌طبیعی لامبورگینی نیز خواهد بود.

نمای جانبی Lamborghini Aventador Ultimate  لامبورگینی اونتادور اولتیمای
نمای جلو Lamborghini Aventador Ultimate  لامبورگینی اونتادور اولتیمای
نمای پشت Lamborghini Aventador Ultimate  لامبورگینی اونتادور اولتیمای
نمای داخلی Lamborghini Aventador Ultimate  لامبورگینی اونتادور اولتیمای
نمای داشبورد Lamborghini Aventador Ultimate  لامبورگینی اونتادور اولتیمای

اونتادور اولتیمای به پیشرانه دوازده سیلندر ۶٫۵ لیتر مجهز است که ۷۷۰ اسب‌بخار قدرت و ۷۲۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این خودرو ۱۰ اسب‌بخار قوی‌تر از اونتادور SVJ است و با ۱۵۵۰ کیلوگرم وزن، ۲۵ کیلوگرمسبک‌تر از SVJ است. اونتادور آلتیمیت از جعبه‌دنده هفت‌سرعته تک‌کلاچ با ۵۰ میلی‌ثانیه عملکرد سریع‌تر برخوردار و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر‌بر‌ساعتش ۲٫۸ ثانیه و نهایت سرعت آن ۳۵۵ کیلومتر‌بر‌ساعت است. قیمت نهایی اونتادور اولتیمای برای نسخه‌های کوپه و رودستر به‌ترتیب ۵۲۶ هزار و ۵۷۷ هزار دلار خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات