آتش سوزی تسلا مدل S پلید ۲۰۲۱ در آمریکا

شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
خودروی الکتریکی تسلا مدل اس Plaid مدل ۲۰۲۱ پس از گرفتار شدن راننده و قفل شدن درها، دچار آتش‌سوزی شد. هنوز علت این حادثه مشخص نیست.
تبلیغات

راننده‌ای اهل هاورفورد پنسیلوانیا که در خودروی الکتریکی تسلا مدل اس پلید ۲۰۲۱ خود گرفتار شده بود، به‌سختی از آتش‌سوزی نجات یافت. به گزارش Carscoops، وکلای مالک این خودرو به CNBC گفتند که راننده وقتی متوجه انتشار دود از عقب خودرویش شد و برای باز کردن قفل در و بیرون آمدن تلاش کرد؛ او متوجه شد که قفل درها دچار نقص شده است و مجبور شد با ضربه راه خود را به بیرون باز کند. گفته می‌شود پس از فرار راننده، خودرو به‌تنهایی شروع به حرکت کرده است.

خودروی الکتریکی تسلا مدل اس پلید / Tesla Model S Plaid سیاه رنگ

بن میسلاس، یکی از اعضای تیم حقوقی مالک، در تاریخ ۱ جولای با انتشار تصاویر خودروی آسیب‌دیده در توئیتر، گفت آن‌ها سعی کرده‌اند شکایت خود را به مسئولان تسلا برسانند؛ ولی تاکنون نادیده گرفته شده‌اند. هویت مالک فاش نشده؛ اما میسلاس او را مدیری رده‌بالا توصیف کرده است.  تیم‌های آتش‌نشانی پس از خاموش شدن آتش‌سوزی، تسلا مدل اس Plaid را به مجتمعی منتقل کردند تا در آنجا مورد بررسی قرار بگیرد؛ اما CNBC گزارش داد که مالک از آن زمان خودرو را برداشته است تا به‌طور مستقل بررسی و علت آتش‌سوزی مشخص شود.

تسلا مدل اس Plaid یکی از پرفروش‌ترین خودروهای تسلا است. تحویل اولین نمونه به مشتری طی مراسمی در ۱۴ ژوئن انجام شد که در آن خودروی الکتریکی تسلا موفق شد در زمان ۲/۴۷ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. جی لنو موفق شده است مسیر یک‌چهارم مایل (۴۰۰ متر) را در زمان ۹/۲ ثانیه با این خودرو طی کند. سخنگوی کمیسیون ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها به CNBC گفت این سازمان ایمنی از آتش‌سوزی خودروی تسلا مدل اس مطلع است و برای جمع‌آوری اطلاعات بیشتر با تمام نهادهای مربوطه در تماس بود. 

سخنگوی این سازمان گفت:

اگر داده‌‌ها یا تحقیقات نشان بدهد نقص یا خطری ذاتی برای ایمنی خودرو وجود دارد، NHTSA برای محافظت از مردم اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

دست‌اندرکاران می‌گویند در این حادثه هیچ فردی آسیب ندیده است؛ اما خاموش کردن آتش ۳ ساعت طول کشید. مسئولان تسلا از جمله ایلان ماسک، تاکنون واکنش خاصی به این موضوع نشان نداده‌اند و باید ببینیم طی روزهای آینده چه اقدامی در این زمینه انجام  خواهند داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات