شاسی بلند برقی واندرهال با چهار موتور روی چهارچرخ معرفی شد

شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
استارتاپ آمریکایی واندرهال از خودروی برقی شاسی‌بلند برولی مجهز به چهار موتور الکتریکی روی چهار چرخ و سیستم فرمان چهار چرخ با قدرت ترکیبی ۴۰۴ اسب بخار رونمایی کرد.
تبلیغات

استارتاپ واندرهال مستقر در یوتا با توسعه مجموعه‌ای از خودروهای سه‌چرخ که اکثر آن‌ها از پیشرانه‌های توربوشارژ ۱٫۴ و ۱٫۵ لیتری ساخت جنرال موتورز بهره می‌بردند، نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت. به گزارش موتوروان، خودروی ادیسون ۲ نیز وجود دارد که پیشرانه احتراقی را حذف می‌کند و از پیشرانه کاملاً برقی بهره می‌برد. مدل جدید برولی (Brawley)ُ خودروی الکتریکی استِ اما تفاوت اساسی با سایر محصولات واندرهال دارد.

نمای جلو شاسی بلند برقی واندرهال برولی / Vanderhall Brawley EV Off-Roader

واندرهال برولی برعکس مدل‌های قبلی این شرکت، چهار چرخ دارد. این خودرو به عنوان شاسی‌بلند آف‌رود از لاستیک‌های بزرگ ۳۵ اینچی استفاده می‌کند که هم‌اندازه‌ی لاستیک‌های جیپ رانگلر با بسته Xtreme Recon و فورد برانکو بدلندز (Badlands) با بسته Sasquatch است. با توجه به استفاده از سیستم تعلیق بزرگ با طول کلی ۲۲ اینچ، انتظار می‌رود واندرهال برولی قابلیت رفتن به هر جایی را بدون مصرف سوخت فسیلی ارائه بدهد.

نسخه‌ی GTS برولی مجهز به چهار موتور داخلی برقی است و برای هر چرخ یک موتور وجود دارد که به تولید قدرت ترکیبی ۴۰۴ اسب بخار و گشتاور ۶۵۱ نیوتن‌متر کمک می‌کند. موتورهای الکتریکی انرژی خود را از باتری ۴۰ یا ۶۰ کیلووات ساعت تأمین می‌کنند و شعاع حرکتی نوع دوم مجهز به باتری ۶۰ کیلووات ساعت، به ۳۲۲ کیلومتر می‌رسد.

خودروی الکتریکی برولی با توجه به کابین کاملاً محصور و چهار صندلی، جذابیتی بیشتر از بقیه مدل‌های واندرهال دارد. سایر امکانات شامل سقف برداشتنی و صندلی‌های گرم‌شونده، همراه با برف‌پاک‌کن‌های جلو و سیستم تهویه هوا است. همانند سایر خودروهای الکتریکی، برولی از سیستم ترمز احیاشونده استفاده می‌کند که از ترمزهای فیبر کربنی شبیه خودروهای برقی پیشرفته مانند پورشه تایکان و آئودی E-Tron GT بهره می‌برد.

واندرهال قصد دارد شاسی‌بلند برقی برولی را برای عرضه در سال ۲۰۲۲ آماده کند و قیمت آن اعلام نشده است؛ اما انتظار می‌رود قیمتی به‌‎مراتب بیشتر از مدل ۳۴,۹۵۰ دلاری ادیسون ۲ داشته باشد. خریداران با توجه به ارزش پول خود، خودروی آف‌رود برقی با فرمان چهار چرخ، درهای شفاف و فضای داخلی مینیمالیستی تحویل خواهند گرفت تا بتوانند فقط روی جاده‌ی پیش رو تمرکز کنند.

نمای عقب شاسی بلند برقی واندرهال برولی / Vanderhall Brawley EV Off-Roader
نمای جانبی شاسی بلند برقی واندرهال برولی / Vanderhall Brawley EV Off-Roader
کابین شاسی بلند برقی واندرهال برولی / Vanderhall Brawley EV Off-Roader
داشبورد و فرمان شاسی بلند برقی واندرهال برولی / Vanderhall Brawley EV Off-Roader
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات