فروش خودروهای احتراقی از سال ۲۰۳۵ در کانادا ممنوع می‌شود

چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نخست وزیر کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد از سال ۲۰۳۵، فروش خودروها و کامیون‌هایی ممنوع خواهد بود که از سوخت‌های بنزین و گازوئیل استفاده می‌کنند.
تبلیغات

جاستین ترودو، نخست‌وزیر دولت کانادا، دیروز اعلام کرد از سال ۲۰۳۵ فروش خودروهایی ممنوع است که از سوخت فسیلی شامل بنزین و گازوئیل استفاده می‌کنند. وی تلاش می‌کند با انجام اقداماتی، تا سال ۲۰۵۰ مصرف این نوع سوخت را به صفر برساند.

براساس بیانیه جدید نخست وزیر کانادا، از سال ۲۰۳۵ فقط خودروهایی فروخته می‌شوند که میزان آلایندگی آن‌ها صفر است. طبق این بیانیه، قوانینی تصویب و سرمایه‌گذاری‌هایی می‌شود که رسیدن به هدف منع استفاده از سوخت فسیلی را آسان‌تر خواهد کرد. دولت کانادا گفته است این هدف در سال‌های ۲۰۲۵ و ۲۰۳۰ به‌طور موقت اجرایی می‌شود.

به‌گفته ویلکینسون، وزیر محیط‌زیست کانادا، قصد آن‌ها همسوشدن با اهداف بلندپروازانه آمریکای‌شمالی برای به صفر رساندن تولید خودروهای بنزینی و گازوئیلی است. انگلیس سال گذشته تاریخ توقف تولید این نوع خودروها را سال ۲۰۳۰ اعلام کرد؛ اما آمریکا هنوز تاریخ دقیقی مشخص نکرده است. با توجه به اینکه آمریکا سال گذشته اعلام کرد ۲۰۳۵ سال حرکت به‌سوی خودروهای الکتریکی است، قطعا برای موضوع تولیدنشدن خودروهای سوخت فسیلی برنامه و تاریخ دقیقی دارند.

بخش بریتیش کلمبیا کشور کانادا نیز در حال حذف تدریجی خودروها و کامیون‌های سوخت بنزینی‌گازوئیلی است و ممنوعت کامل آن را سال ۲۰۴۰ اعلام می‌کند. ویلکینسون افزود:

ما با ایالات متحده آمریکا برای ممنوعیت استفاده این سوخت و تولیدنشدن آن‌ها همکاری‌های لازم را می‌کنیم و قوانین و مقررات بهره‌وری بهینه از سوخت را به‌تصویب می‌رسانیم. از‌این‌رو، قصد داریم تخفیف‌هایی برای استفاده از ایستگاه‌های شارژ خودرو، مالیات‌های مربوط به موضوع حذف خودروهای سوخت فسیلی و کاهش هزینه‌های تغییرات صنعت خودروسازی در نظر بگیریم.

کانادایی‌ها به‌طور‌کلی از مقابله با تغییرات آب‌و‌هوایی و مشکلات زیست‌محیطی مربوط به سوخت خودرو حمایت می‌کنند. کیت بروکس مدیر برنامه‌های گروه حمایت از محیط‌زیست است که از این هدف استقبال می‌کند. وی بر این باور است تا زمانی که تولید روزافزون خودروهای سواری، شاسی‌بلند و وانت‌ها کاهش نیابد، این هدف محقق نمی‌شود. بروکس گفت:

تنها ۳/۵ درصد وسایل نقلیه‌ای که در کانادا به‌فروش می‌رسد، برقی هستند و دولت برای هدف حذف خودروهای سوخت فسیلی به اقدامات برنامه‌ریزی‌شده بیشتری نیاز دارد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات