ولوو به خودروساز تمام برقی با شعاع حرکتی هزار کیلومتر تبدیل می شود

جمعه ۱۱ تیر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت ولوو در تلاش است تا سال ۲۰۳۰، تولید خودرو با پیشرانه بنزینی یا دیزلی را متوقف کند و شعاع حرکتی مدل‌های تمام برقی را به هزار کیلومتر با یک شارژ برساند.
تبلیغات

به‌تازگی قانون‌گذاران کشور سوئد تصمیم گرفته‌اند تولید و فروش خودروهای غیربرقی جدید را از سال ۲۰۳۰ ممنوع کنند. این شرایط، مسلما بر خودروسازی ولوو نیز تأثیر می‌گذارد و این برند هم‌زمان با شروع دهه‌ی چهارم قرن ۲۱، فقط مدل‌های تمام الکتریکی تولید خواهد کرد. مسئولان سوئد امیدوار هستند تا سال ۲۰۳۰، نزدیک به ۵۰ درصد خودروهای موجود در جاده‌های این کشور، تمام برقی یا پلاگین هیبرید باشند.

بزرگ‌ترین خودروساز سوئد، به‌تازگی از یک شاسی بلند مفهومی رونمایی کرده است که پیشرانه تمام الکتریکی و بدنه پهن پیکر دارد. این مدل، معادل برقی برای بزرگ‌ترین محصول شرکت سازنده، XC90 خواهد بود و بنابر ادعای ولوو، سال آینده به تولید تجاری خواهد رسید.

VOLVO Concept Recharge نمای جانبی مدل مفهومی ولوو
VOLVO Concept Recharge نمای پشت مدل مفهومی ولوو
VOLVO Concept Recharge نمای بالا مدل مفهومی ولوو
VOLVO Concept Recharge نمای کابین مدل مفهومی ولوو
VOLVO Concept Recharge نمای صندلی مدل مفهومی ولوو

دیگر برنامه‌ی مهم ولوو طی سال‌های آینده، افزایش شعاع حرکتی قابل تردد برای مدل‌های الکتریکی با یک مرتبه شارژ باتری است. مهندسان ولوو ادعا می‌کنند، این میزان را تا سال ۲۰۳۰ به هزار کیلومتر خواهند رساند. چنین دستاوردی، علاوه‌بر بهبود آیرودینامیک و مصرف انرژی در خودروهای ولوو، نیازمند افزایش ظرفیت باتری‌ها به میزان ۵۰ درصد است. بنابر جدیدترین مصاحبه‌ی هنریک گرین (Henrik Green)، مدیر دپارتمان مهندسی ولوو، وزن خالص باتری‌ها در تولیدات این شرکت نیز، به مرور زمان کاهش قابل توجه خواهد داشت که بر افزایش شعاع حرکتی خودروهای تمام برقی تأثیر مستقیم دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات