قایق پرسرعت مرسدس AMG با قدرت ۲۲۵۰ اسب بخار معرفی شد

پنج‌شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
قایق پرسرعت مرسدس بنز با نام نایت‌هاوک آ.ام.گ سری سیاه مجهز به پنج پیشرانه مجزای ۴/۶ لیتری خورجینی هشت سیلندر با قدرت مجموع ۲۲۵۰ اسب بخار رونمایی شد و قیمتی بیش از ۸۰۰ هزار دلار خواهد داشت.
تبلیغات

نمایشگاه بین‌المللی قایق میامی برای سال ۲۰۲۱ وقفه کوتاهی دارد (نگران نباشید، سال آینده بار دیگر برگزار می‌شود)؛ اما این مانع از ساخت قایق مسابقه‌ای مرسدس بنز سیگرا (Cigarette) نشده است. به گزارش موتوروان، سیزدهمین محصول این شرکت امسال قایق پرسرعت ۴۱ فوتی نایت‌هاوک آ.ام.گ سری سیاه (Nighthawk AMG Black Series) است که از پیشرانه‌ای با قدرت مجموع ۲۲۵۰ اسب بخار و عناصر طراحی الهام‌گرفته از خودروی اسپرت رکوردشکن جی‌تی سری سیاه (GT Black Series) بهره می‌برد.

قایق پرسرعت مرسدس آ ام گ نایت هاوک سری سیاه / Mercedes-AMG Black Series Cigarette Boat نارنجی رنگ با منظره ساحل

تمام این قدرت از طریق پنج پیشرانه قایق ۴/۶ لیتری خورجینی هشت سیلندر Mercury Racing 450R به دست می‌آید که هر کدام از آن‌ها قدرتی معادل ۴۵۰ اسب بخار (۳۳۶ کیلووات) تولید می‌‌کند و در مجموع، به قایق مرسدس بنز قدرت دستیابی به حداکثر سرعت ۱۴۴ کیلومتر بر ساعت (۹۰ مایل‌ بر ساعت) در آب‌های آزاد می‌دهند. مدیریت تمام این پیشرانه‌ها توسط سیستمی پیشرفته انجام می‌شود که به کاپیتان اجازه می‌دهد هر پنج پیشرانه را به‌صورت گروهی یا جداگانه کنترل کند.

پیش از رونمایی رسمی این قایق تندرو، فرصتی به اعضای تحریریه وب‌سایت موتوروان دست داد که وقت خود را در آب‌های فلوریدا در قایق نایت‌هاوک مرسدس بنز بگذرانند. در اولین بررسی، مشخص شد که سرعت آن به همان اندازه‌ای است که تبلیغ می‌شود. با وجود ۱۰ نفر سرنشین در روی عرشه، بازخوانی سرعت‌سنج (یکی در جلو و دیگری در بخش عقبی قایق)، سرعت ۱۳۶ کیلومتر بر ساعت را در آب‌های آزاد اقیانوس نشان می‌دهد؛ اما حتی در چنین سرعتی، قایق مرسدس AMG نایت‌هاوک سری سیاه به‌راحتی و بدون هیچ‌گونه مشکلی توانست روی آب حرکت کند.

کابین قایق پرسرعت مرسدس آ ام گ نایت هاوک سری سیاه / Mercedes-AMG Black Series Cigarette Boat

عملکرد خوب این قایق به دلیل طراحی منحصربه‌فرد دومرحله‌ای بدنه همراه با عرشه کاملا فیبر کربنی و سقف فیبر کربنی است. گوردون واگنر، مدیر ارشد طراحی این پروژه به همراه مهندسان مرسدس AMG و با کمک تیم سیگرت ریسینگ، طرح رنگ چشم‌نواز نارنجی و مشکی مگنابیم (Magmabeam) را تحت تأثیر خودروی اسپرت AMG GT سری سیاه معرفی کردند. در کنار بخش جلویی قایق لوگوهای AMG با دست نقاشی شده است که الگوی تکراری منحصربه‌فردی ایجاد می‌کند.

فضای داخل کابین از ترکیب رنگ‌های خاکستری و مشکی با دوخت تزئینی نارنجی برخوردار است و آن را به طراحی بدنه گره می‌زند. لوازم داخلی مطابق طرح سفارشی Cigarette Cool طراحی شده‌اند که گرما را از بین می‌برد؛ بنابراین حتی رنگ‌های تیره نیز در معرض آفتاب و گرما می‌توانند راحت باقی بمانند و در آفتاب ۹۰ درجه فلوریدا نیز فوق‌العاده خوب عمل می‌کند. در داخل قایق دو ردیف با سه صندلی وجود دارد و قایق دارای اتاق نشیمن L-شکلی در قسمت عقب است. علاوه بر این صندلی‌هایی به شکل U در جلو و نیمکت بزرگی درست جلوی کنسول مرکزی وجود دارد. 

قایق پرسرعت مرسدس آ ام گ نایت هاوک سری سیاه / Mercedes-AMG Black Series Cigarette Boat

سه نمایشگر چندمنظوره گارمین ۸۶۱۷ در بالای پنل مرکزی قایق قرار دارد که از آلومینیوم تراش داده‌شده با دستگاه CNC درست شده است. این پنل در برابر گرما و اثر انگشت مقاوم است و از نورپردازی منحصربه‌فرد LED بهره می‌برد که در شب جلوه‌ای شناور ایجاد می‌کند. علاوه بر این، سرنشینان می‌توانند از طریق سیستم صوتی Audio Marine از موسیقی لذت ببرند.

مرسدس بنز قیمت درخواستی برای این قایق تندرو منحصربه‌فرد را ذکر نکرده است؛ اما قیمت قایق ۴۱ فوتی نایت‌هاوک سری سیاه سیگرت از حدود ۸۰۰ هزار دلار شروع می‌شود و قیمت هر یک از این پنج پیشرانه تقریباً ۵۰ هزار دلار است. به این موارد، امکانات و قابلیت‌های فناوری مخصوص مرسدس AMG را  اضافه کنید تا بتوانید حدس بزنید که هزینه‌ی محصول نهایی چقدر خواهد بود.

برای یادآوری بد نیست بدانید که خودروی اسپرت مرسدسAMG GT سری سیاه در ایالات متحده آمریکا با قیمت ۳۲۵ هزار دلار به فروش می‌رسد و دارای پیشرانه توربوشارژ دوقلو ۴ لیتری خورجینی هشت سیلندر با قدرت ۷۲۰ اسب بخار است.

قایق پرسرعت مرسدس آ ام گ نایت هاوک سری سیاه / Mercedes-AMG Black Series Cigarette Boat در کنار خودروی مرسدس بنز
قایق پرسرعت مرسدس آ ام گ نایت هاوک سری سیاه / Mercedes-AMG Black Series Cigarette Boat در دریا
قایق پرسرعت مرسدس آ ام گ نایت هاوک سری سیاه / Mercedes-AMG Black Series Cigarette Boat نارنجی رنگ
قایق پرسرعت مرسدس آ ام گ نایت هاوک سری سیاه / Mercedes-AMG Black Series Cigarette Boat نارنجی رنگ با منظره ساحل
نمای عقب قایق پرسرعت مرسدس آ ام گ نایت هاوک سری سیاه / Mercedes-AMG Black Series Cigarette Boat در دریا
نمای جلو قایق پرسرعت مرسدس آ ام گ نایت هاوک سری سیاه / Mercedes-AMG Black Series Cigarette Boat در دریا
نمای جانبی قایق پرسرعت مرسدس آ ام گ نایت هاوک سری سیاه / Mercedes-AMG Black Series Cigarette Boat نارنجی رنگ
نمای جانبی قایق پرسرعت مرسدس آ ام گ نایت هاوک سری سیاه / Mercedes-AMG Black Series Cigarette Boat در دریا
نمای قایق پرسرعت مرسدس آ ام گ نایت هاوک سری سیاه / Mercedes-AMG Black Series Cigarette Boat در دریا با منظره ساختمان
کابین قایق پرسرعت مرسدس آ ام گ نایت هاوک سری سیاه / Mercedes-AMG Black Series Cigarette Boat
عرشه قایق پرسرعت مرسدس آ ام گ نایت هاوک سری سیاه / Mercedes-AMG Black Series Cigarette Boat
نمای عقب قایق پرسرعت مرسدس آ ام گ نایت هاوک سری سیاه / Mercedes-AMG Black Series Cigarette Boat نارنجی رنگ در دریا
نمای جلو قایق پرسرعت مرسدس آ ام گ نایت هاوک سری سیاه / Mercedes-AMG Black Series Cigarette Boat نارنجی رنگ با منظره ساختمان
نمای قایق پرسرعت مرسدس آ ام گ نایت هاوک سری سیاه / Mercedes-AMG Black Series Cigarette Boat نارنجی و سیاه رنگ
قایق پرسرعت مرسدس آ ام گ نایت هاوک سری سیاه / Mercedes-AMG Black Series Cigarette Boat در کنار کشتی
نمای قایق پرسرعت مرسدس آ ام گ نایت هاوک سری سیاه / Mercedes-AMG Black Series Cigarette Boat با منظره غروب
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات