تسلا بیش از ۲۸۵ هزار خودروی الکتریکی را در چین به دلیل نقص فنی کنترل کروز فرا می‌خواند

چهارشنبه ۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
تسلا بیش از ۲۸۵ هزار دستگاه خودروی الکتریکی را در چین به خاطر نگرانی‌های ایمنی ناشی از نقص فنی سیستم کنترل کروز فراخوان می‌کند که شامل خودروهای تسلا مدل ۳ و مدل Y می‌شود.
تبلیغات

 تسلا در سال جاری میلادی تبلیغات بدی در چین داشته است و مقامات چینی نگرانی‌هایی درباره‌ی خطرات امنیتی خودروهای الکتریکی تسلا ابراز داشته و به نحوه رسیدگی به شکایات مشتریان در این کشور توسط خودروساز آمریکایی اعتراض کرده‌اند. به گزارش The verge، هنوز هم اخبار بد تسلا ادامه دارد و آن‌طور که نشریه وال استریت ژورنال گزارش داد، تسلا بیش از ۲۸۵ هزار دستگاه خودروی الکتریکی را در چین فرا خواند. بیشتر این خودروها به‌صورت محلی ساخته شده و به دلیل خطر ایمنی موجود در سیستم کنترل، کروز فراخوانی شده‌اند

به گزارش وال استریت ژورنال، اداره امور تنظیم مقررات بازار چین روز شنبه اعلام کرد که این فراخوان شامل ۲۴۹ هزار و ۸۵۵ دستگاه تسلا مدل ۳ و مدل Y است که در گیگافکتوری در شانگهای ساخته شده‌اند؛ همچنین ۳۵ هزار و ۶۵۵ دستگاه تسلا مدل ۳ وارد شده و همگی ‌آن‌ها از دسامبر ۲۰۱۹ تا ژوئن ۲۰۲۱ تولید شده‌‌اند. طبق گفته‌ی این سازمان، سیستم کنترل کروز وسایل نقلیه می‌تواند به‌طور تصادفی فعال شود که باعث می‌شود سرعت آن‌ها به‌طور غیر منتظره افزایش یابد. مالکان می‌توانند از راه دور نرم‌افزار سیستم کنترل کروز خودروهای برقی خود را ارتقا بدهند.

تسلا بلافاصله به درخواست نظر ارسال‌شده در ایمیل مطبوعاتی پاسخ نداد. این شرکت دفتر مطبوعاتی خود را منحل کرده است و معمولاً به درخواست‌های رسانه‌ای پاسخ نمی‌دهد. به گزارش وال استریت ژورنال، تسلا از صفحه‌ی خود در ویبو، از مشتریان عذرخواهی کرد.

تسلا توافقنامه‌ای برای ساخت تأسیسات در چین در سال ۲۰۱۸ امضا کرد و تحویل خودروهای تولیدشده در کارخانه گیگافکتوری شانگهای را در دسامبر ۲۰۱۹ آغاز کرد. این شرکت گفت هدفش تولید ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال در چین، بزرگ‌ترین بازار خودروهای الکتریکی جهان است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات