فولکس واگن فروش پیشرانه احتراق داخلی را از سال ۲۰۳۵ در اروپا متوقف خواهد کرد

چهارشنبه ۹ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گروه خودروسازی فولکس‌واگن در راستای تلاش‌ها برای تبدیل شدن به شرکتی کربن خنثی، قصد دارد تا سال ۲۰۳۵ فروش وسایل نقلیه مجهز به پیشرانه احتراق داخلی را در اروپا متوقف کند.
تبلیغات

یکی از اعضای هیئت مدیره فولکس‌واگن به روزنامه آلمانی Muenchner Merkur گفت این شرکت قصد دارد فروش پیشرانه‌های احتراقی را تا سال ۲۰۳۵ در اروپا متوقف کند. پیش از این آئودی نیز اعلام کرده بود به دلیل برنامه‌‌ریزی‌های اتحادیه اروپا برای وضع استاندارد جدید و سختگیرانه آلایندگی، فروش خودروهای مجهز به پیشرانه احتراق داخلی را متوقف می‌کند. 

به گزارش Theverge، کلاوس زلمر، عضو هیئت مدیره گروه خودروسازی فولکس‌واگن به این روزنامه گفت از سال ۲۰۳۳ تا ۲۰۳۵ از فروش خودروهای مجهز به پیشرانه احتراق داخلی در اروپا دست خواهد کشید. اما زلمر افزود که توقف فروش پیشرانه‌های احتراقی در ایالات متحده، چین مدت نامشخصی پس از آن اجرا خواهد شد و در آمریکای جنوبی و آفریقا مدتزمان زیادی طول خواهد کشید. 

زلمر گفت حداکثر تا سال ۲۰۵۰ کل خودروهای تولیدی این خودروساز کربن خنثی خواهد شد. فولکس‌واگن قصد دارد تا سال ۲۰۳۰، خودروهای الکتریکی ۷۰ درصد از کل فروش این شرکت را در اروپا به خود اختصاص بدهد.

اهداف فولکس‌واگن برای تبدیل شدن به شرکتی کربن خنثی به چند رقیب این شرکت نزدیک است. فورد اوایل سال جاری اعلام کرد که فقط تا سال ۲۰۳۰ خودروهای برقی در اروپا می‌فروشد و قصد دارد ۱ میلیارد دلار برای تبدیل کارخانه خود در کلن آلمان به خط تولید خودروی الکتریکی هزینه کند. در آوریل امسال هوندا نیز اعلام کرد که قصد دارد خودروهای بنزینی را تا سال ۲۰۴۰ از سبد محصولات خود کنار بگذارد.

چند کشور اروپایی اهداف خاص خود را برای ممنوعیت استفاده از وسایل نقلیه سنتی بنزین‌سوز تعیین کرده‌اند؛ به عنوان مثال نروژ سال ۲۰۲۵، فرانسه سال ۲۰۴۰ و انگلستان سال ۲۰۳۰ را به عنوان زمان دستیابی به هدف خود تعیین کردند. در آمریکا نیز ایالت کالیفرنیا از سال ۲۰۳۵ فروش خودروهای بنزینی را ممنوع خواهد کرد و چند ایالت دیگر نیز مدل کالیفرنیا را پذیرفته‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات