رنو داستر فیس لیفت مدل ۲۰۲۲ با جعبه دنده خودکار دوکلاچه معرفی شد

چهارشنبه ۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
مطالعه 4 دقیقه
نسخه فیس‌لیفت کراس‌اور داچیا داستر مدل ۲۰۲۲ مجهز به جعبه‌دنده خودکار دوکلاچه و مجموعه‌ای از تغییرات در داخل و خارج کابین معرفی شد و تا ماه سپتامبر به بازار اروپایی عرضه خواهد شد.
تبلیغات

برند داچیا، زیرمجموعه رنو، در حال معرفی به‌روزرسانی برای کراس‌اور کوچک داستر است که مجموعه‌ای از تغییرات در داخل و خارج کابین ایجاد می‌کند. به گزارش موتوروان، فیس‌لیفت رنو داستر با شروع از قسمت بیرونی، از رنگ نارنجی جدید آریزونا در این مدل ساب‌کامپکت استفاده می‌کند و دارای چراغ‌های جلوی تغییریافته با طرح جدید به شکل Y برای چراغ‌های روشنایی روز LED است که اولین بار در سدان لوگان ۲۰۲۱ و هاچ‌بک رنو ساندرو دیده می‌شود.

از آنجا که به چراغ‌های جلو اشاره کردیم، داچیا داستر ۲۰۲۲ اولین خودروی تولیدی این خودروساز به شمار می‌رود که در جلو دارای راهنمای LED است. همان‌طور که قبلاً در لوگان و ساندرو دیده شد، کراس‌اور سایز متوسط داچیا از LED برای نور پایین استفاده می‌کند. همچنین LED-ها پلاک خودرو را روشن می‌کنند تا مصرف برق کمتر شود و این خودروی شاسی‌بلند کمی کارآمدتر شود.

صحبت از کارایی شد، بد نیست بدانید رینگ‌های ۱۶ و ۱۷ اینچی بازطراحی‌شده در تونل باد از نظر آیرودینامیک بهتر از رینگ‌های آلیاژی قبلی هستند و به نسخه چهار چرخ محرک کمک می‌کنند تا ۵/۸ گرم کمتر گاز دی‌اکسید کربن منتشر کند؛ این امر با طراحی اسپویلر عقب جدید نیز امکان‌پذیر شد. تغییرات در خارج خودرو، با تزئینات کرومی در جلوپنجره به پایان می‌رسد.

نمای سه چهارم جلو کراس اور رنو داچیا داستر / 2022 Dacia Duster نارنجی رنگ  با منظره جنگل

با قدم گذاشتن به داخل کابین، مشاهده می‌کنیم که در طراحی داشبورد تجدید نظر شده است تا بتواند سیستم جدید سرگرمی را با صفحه‌نمایش لمسی هشت اینچی در خود جای بدهد. ممکن است رنو داستر خودروی ارزان‌قیمتی باشد؛ اما مدل ۲۰۲۲ رنو داستر به غیر از ناوبری معمولی داخلی، اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم نیز ارائه می‌دهد. رنو داستر جدید حتی با نشان دادن شیب‌سنج، ارتفاع‌‌سنج، قطب‌نما و سایر داده‌های مربوطه، دارای مانیتور ۴x۴ برای نسخه چهار چرخ محرک است.

داچیا همچنین برای راحتی بیشتر پشت‌سری‌های صندلی جدیدی نصب کرده است که شبیه لوگان و رنو ساندرو هستند که به نوبه خود آن‌ها را از آخرین نسل رنو کلیو قرض گرفته است. روکش صندلی نیز با فیس‌لیفت کاملاً تغییر می‌کند؛ درحالی‌که کنسول مرکزی جدید دارای دسته صندلی است که ۷۰ میلی‌متر (۲/۷ اینچ) به عقب کشیده می‌شود. نسخه فیس‌لیفت رنو داستر از فضای ذخیره‌سازی ۱/۱ لیتری و یک جفت پورت USB در نسخه‌‌های گران‌قیمت بهره می‌برد.

مهم‌ترین تغییر در زیر کاپوت، استفاده از جعبه‌دنده اتوماتیک ۶ سرعته دوکلاچه است؛ اما جعبه‌دنده EDC فقط در ترکیب با سیستم محرک جلو و پیشرانه بنزینی ۱۵۰ اسب بخاری موجود خواهد بود. اگر مشتریان به خودروی ۴x۴ نیاز داشته باشند، همان پیشرانه می‌تواند از طریق جعبه‌دنده دستی ۶ سرعته به هر دو محور نیرو ارسال کند. این جعبه‌دنده همچنین در پیشرانه‌های تک‌محوره TCe 90 و TCe 130نصب شده است. در میان مدل‌های دیزلی، پیشرانه dCi ۱۱۵ با جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی کار می‌کند و از دو مدل 2WD و 4WD بهره می‌برد.

فعلاً خبری از پیشرانه هیبریدی نیست؛ اما مشتریانی که خواستار هزینه‌‌های اقتصادی باشند، می‌توانند داستر ECO-G 100 را مجهز به مخزن ۵۰ لیتری گاز مایع (LPG) انتخاب کنند که در محل قرارگیری چرخ یدکی نصب می‌شود. ظرفیت بار آن همانند مدل بنزینی است و شعاع حرکتی بهتری نسبت به قبل ارائه می‌دهد؛ اما انتشار دی‌اکسید کربن را نسبت به پیشرانه بنزینی سنتی حدود ۹/۵ درصد کاهش می‌دهد. نسخه دوگانه‌سوز از ضمانت سازنده بهره‌مند می‌‌شود و فواصل سرویس‌دهی یکسانی با رنو داستر معمولی دارد.

کابین کراس اور رنو داچیا داستر / 2022 Dacia Duster

داچیا نسخه‌ی به‌روز‌شده کراس‌اور داستر را در اروپا از ماه سپتامبر با نشان قدیمی به فروش می‌رساند. نشان مدرن‌تری تا نیمه دوم سال آینده روی خودروهای تولیدی نصب نمی‌شود. داستر دیگر تنها شاسی‌بلند این شرکت نیست؛ زیرا خودروی الکتریکی اسپرینگ در اواخر امسال به بازار اروپا وارد می‌شود. قبل از سال ۲۰۲۵ نیز شاسی‌بلند جمع‌وجور بیگستر (Bigster) با اندازه‌ای بزرگ‌تر از داستر به سبد محصولات داچیا اضافه خواهد شد.

کراس اور رنو داچیا داستر / 2022 Dacia Duster نارنجی رنگ در جاده
نمای سه چهارم کراس اور رنو داچیا داستر / 2022 Dacia Duster نارنجی رنگ
نمای عقب کراس اور رنو داچیا داستر / 2022 Dacia Duster در جاده
نمای جانبی کراس اور رنو داچیا داستر / 2022 Dacia Duster
داشبورد کراس اور رنو داچیا داستر / 2022 Dacia Duster
کابین کراس اور رنو داچیا داستر / 2022 Dacia Duster
نمای جلو کراس اور رنو داچیا داستر / 2022 Dacia Duster در جاده
نمای جلو کراس اور رنو داچیا داستر / 2022 Dacia Duster نارنجی رنگ
کراس اور رنو داچیا داستر / 2022 Dacia Duster آبی رنگ
نمای عقب کراس اور رنو داچیا داستر / 2022 Dacia Duster نارنجی رنگ
جلوپنجره کراس اور رنو داچیا داستر / 2022 Dacia Duster
صندوق عقب کراس اور رنو داچیا داستر / 2022 Dacia Duster
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات