عملکرد دیدنی متیسوبیشی EVO با قدرت ۷۰۶ اسب‌بخار

یک‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
میتسوبیشی لنسر EVO با موتور ۲ لیتری ارتقایافته و ۷۰۶ اسب‌بخاری خود، عملکردی باورنکردنی در بزرگ‌راه دارد.
تبلیغات

در حدود شش سال پیش میتسوبیشی اعلام کرد که دیگر قصد ندارد خودرو افسانه‌ای لنسر EVO را تولید کند. قطعا بسیاری از شما عاشقان خودرو حداقل برای یک بار نام این محصول شرکت میتسوبیشی به گوشتان خورده‌ است؛ خودرویی که از سال ۱۹۹۲ تا سال ۲۰۱۶ در خط‌تولید این خودروساز ژاپنی قرار داشت و یکی از محصولات پرطرفدارش است. با گذشت شش سال، این خودرو هنوز‌هم در‌مقابل رقبایش حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در این ویدئو، قصد داریم عملکرد فوق‌العاده لنسر اوولوشن ۷۰۶ اسب‌بخاری را به شما نشان دهیم.

میتسوبیشی لنسر EVO به‌صورت استاندارد از پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ با ۳۰۳ اسب‌بخار قدرت و ۴۰۶ نیوتن‌متر گشتاور بهره‌ می‌برد؛ ولی بازسازی موتور ۲ لیتری این خودرو باعث ثبت رکوردهای عجیبی شده‌ است.

گروه مستندساز خودرو AutoTopNL برای ثبت حداکثر سرعت لنسر ۷۰۶ اسب‌بخاری به اتوبان‌های کشور آلمان رفته‌اند که محدودیت سرعت ندارد و به‌راحتی می‌توان با بیشترین سرعت ممکن رانندگی کرد. با مشاهده این ویدئو، متوجه می‌شوید گروه مستندسازی مذکور در بخش‌هایی از آزمایش با مشکلاتی رو‌به‌رو می‌شوند. بااین‌همه، کنترل موتور ۴ سیلندر ارتقایافته با قدرت زیاد کار ساده‌ای نیست و به فضای مناسب با شرایط خاص نیاز دارد.

نسل نهم میتسوبیشی لنسر اوو یکی از مدل‌های برتر و خاطرانگیز این خودرو به‌حساب می‌آید و طرفداران خاص خود را دارد. جالب است بدانید پیشرانه اصلی در فرایندی به موتور ۲٫۳ لیتری تبدیل شده است. آنچه انتظار می‌رود، این است که تمامی بخش‌های موتور میتسوبیشی لنسر EVO ارتقا یافته و درکنار توربوشارژی پرقدرت، عملکرد فوق‌العاده‌ای را شاهد هستیم. البته نباید از جعبه‌دنده پنج‌سرعته دستی این لنسر چشم‌پوشی کنید که توانایی انتقال قدرت به هر چهارچرخ را دارد.

سیستم چهارچرخ متحرک در سرعت‌های سریع، به‌خوبی میتسوبیشی لنسر را کمک می‌کند و توانایی مانور را ارتقا می‌دهد. همان‌طورکه می‌بینید، این خودرو در آزمایش اولیه موفق شد سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را در ۳/۱ ثانیه ثبت کند. در آزمایش دوم که از نمای داخل خودرو فیلم‌برداری شده‌ است، لنسر در ۲۳ ثانیه از سرعت ۵۰ به ۲۷۰ کیلومتر‌بر‌ساعت رسید و عملکردی باورنکردنی از خود به‌جای گذاشت.

میتسوبیشی لنسر EVO درحال‌حاضر در خط‌تولید خودروساز ژاپنی قرار ندارد؛ اما عملکرد شگفت‌انگیز این خودرو هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات