نسل جدید کراس اورهای دیزلی بی ام و آلپینا XD3 و XD4 رونمایی شد

شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
برند آلپینا از نسخه‌های به‌روزشده و دیزلی کراس‌اورهای XD3 و XD4 رونمایی کرد که از پیشرانه‌ی مجهز به توربوشارژر چهارگانه با قدرت ۳۸۹ اسب بخار بهره می‌برند.
تبلیغات

آلپینا XD3 و XD4 برای تازه نگه داشتن کراس‌اورهای دیزلی و اسپرت این شرکت، مجموعه‌ای از به‌روزرسانی دریافت می‌کنند. به گزارش موتوروان، خروجی این دو خودرو از پیشرانه پیشرفته ۳ لیتری ۶ سیلندر خطی دیزلی مجهز به توربوشارژر چهارگانه به دست می‌آید که ۳۸۹ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. پیشرانه‌ی جدید نسبت به مدل قبلی خود ۳۰ نیوتن‌متر افزایش گشتاور تجربه می‌کند.

نمای جلو  کراس اور بی ام و آلپینا ایکس دی 4 / BMW Alpina XD4

پیشرانه‌ی جدید به کراس‌اورهای آلپینا XD3 و XD4 اجازه می‌دهد در زمان ۴٫۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابند. حداکثر سرعت برای مدل XD3 به ۲۶۷ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و برای XD4 این مقدار ۲۶۸ کیلومتر بر ساعت است.

آلپینا همچنین نسخه‌ی نیم هیبریدی توربودیزل از XD3 برای مشتریان تدارک دیده است. این نسخه از پیشرانه ۶ سیلندر خطی ۳ لیتری مجهز به دو توربوشارژر بهره می‌برد که ۳۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این مدل در ۴٫۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و بیشینه سرعت آن ۲۵۴ کیلومتر بر ساعت است.

آلپینا همچنین کالیبراسیون خاصی برای میراگرهای تطبیقی این خودروها ایجاد می‌کند. همچنین فنرهایی وجود دارد که سفت‌تر هستند و مرکز ثقل خودرو را پایین می‌آورند. این مدل‌ها از سیستم فرمان متغیر اسپرت به‌روزشده بهره‌مند می‌شوند که فرمان‌گیری دقیق‌تری ارائه می‌دهد. امکانات استاندارد این خودروها اکنون شامل دستیار پارکینگ بی‌ام‌و و آینه‌های بیرونی تاشو برقی است.

آلپینا لنت‌های ترمز با عملکرد بهتر را روی کراس‌اورهای اسپرت خود نصب می‌کند. خریداران می‌توانند آن‌ها را به دیسک‌های سوراخ‌دار کامپوزیتی ارتقا بدهند که اندازه آن‌ها ۱۵٫۶ اینچ در جلو و ۱۵٫۷ اینچ در عقب است.

بینندگان می‌توانند به‌راحتی این مدل‌های به‌روز‌شده را از طریق نمای بیرونی شناسایی کنند؛ زیرا آلپینا جلوپنجره و سپر جدیدی در جلو و دیفیوزر جدیدی در عقب این کراس‌اورها نصب می‌کند. خودروها سوار بر نسخه ۲۰ اینچی رینگ‌های چندپره کلاسیک این برند هستند که دارای پوشش توپی قفل‌شونده و دریچه‌های هوای مخفی هستند. همچنین نوع ۲۲ اینچی این طرح برای مشتریان در دسترس قرار دارد.

در داخل کابین، آلپینا بسته به درخواست مشتری می‌تواند فضای کابین را با تودوزی سفارشی، دوخت ظریف روی صندلی‌ها، گل‌دوزی و سایر روش‌های تزئین برجسته سازد.

تحویل کراس‌اورهای آلپینا XD3 و XD4 به‌روزشده از ماه نوامبر در اروپا آغاز می‌شود. در آلمان قیمت مدل XD3 از ۱۰۴,۰۱۵ دلار (۸۵,۹۰۰ یورو) شروع می‌شود و قیمت XD4 به ۱۰۷,۸۹۰ دلار (۸۹,۱۰۰ یورو) می‌رسد.

نمای عقب کراس اور بی ام و آلپینا ایکس دی 4 / BMW Alpina XD4
نمای عقب کراس اور بی ام و آلپینا ایکس دی 3 / BMW Alpina XD3
نمای جلو کراس اور بی ام و آلپینا ایکس دی 3 / BMW Alpina XD3
نمای جلو  کراس اور بی ام و آلپینا ایکس دی 4 / BMW Alpina XD4
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات