رویترز: اپل در حال مذاکره با شرکت‌های چینی برای تأمین باتری اپل کار است

چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود اپل در حال مذاکره با دو شرکت فناوری چینی به‌ منظور تهیه باتری برای خودرو الکتریکی آینده‌ی خود است.
تبلیغات

اگر اخبار را دنبال کرده باشید، می‌دانید که اپل مدت‌ها است که به دنبال ساخت اتومبیل الکتریکی یا خودران با نام احتمالی اپل کار (Apple Car) است. گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که غول دنیای فناوری قصد دارد از بازوی تولید شرکت‌های ثالث برای برون‌سپاری تولید خودروی مذکور استفاده کند؛ اما به نظر می‌رسد تاکنون در شراکت با خودروسازان سرشناسی نظیر هیوندای، کیا و رنو ناکام مانده است. حال در جدیدترین مورد گفته می‌شود اهالی کوپرتینو در حال مذاکره با دو شرکت چینی برای تأمین باتری مورد نیاز اپل کار هستند که می‌توان آن را نقطه‌ی عطفی در عملیاتی کردن این پروژه تلقی کرد.

به گزارش اپلاینسایدر و با استناد به رویترز، اپل مذاکره‌ی اولیه با شرکت‌های CATL و BYD را آغاز کرده است؛ اما تاکنون قراردادی با شرکت‌های مذکور امضاء نشده است. همچنین گفته می‌شود شرط معامله این است که تأسیسات تولید در ایالات متحده ساخته شود. این امر عمدتاً به ارائه‌ی طرح‌های تشویقی و تسهیلات در ایالات متحده و به تنش‌های آمریکا و چین مربوط می‌شود.

رویترز همچنین گزارش داده که CATL از قبل متعهد به ساخت کارخانه تولید باتری خودرو در شانگهای است. منابع نزدیک به اپل، به رویترز گفته‌اند این شرکت می‌خواهد از باتری‌های لیتیوم یون فسفات به جای نیکل و کبالت گران‌تر استفاده کند. پیش از این گفته می‌شد اپل در حال توسعه فناوری باتری است؛ اما مشخص نیست مفاد قرارداد احتمالی اپل با CATL یا BYD شامل طرح‌های اختصاصی خواهد شد یا خیر.

گزارش‌های قبلی حاکی از آن بود که محوریت استراتژی وسایل نقلیه‌ی اپل، معطوف بر طراحی باتری جدیدی است که می‌تواند به‌طور بنیادی هزینه‌های باتری را کاهش و دامنه‌ی مسافت طی‌شده‌ی Apple Car با یک بار شارژ را افزایش بدهد. باتری یادشده مبتنی بر طراحی «تک‌سلولی» خواهد بود و این امکان را به مهندسان می‌دهد که سلول‌های منفرد را در یک باتری جمع و فضای بسته و غیر قابل استفاده در باتری را آزاد کنند. این طراحی به معنای ماده‌ای فعال‌تر است که می‌تواند پیمودن مسافت بیشتر را به ارمغان آورد. 

گفته می‌شود اپل در حال ساخت یک مخلوط شیمیایی برای استفاده در باتری، به نام لیتیوم فسفات آهن (LFP) است که ایمنی بیشتری دارد و احتمال گرم شدن آن کمتر است. به نظر می‌رسد غول فناوری کوپرتینو در حال دستیابی به یک فرمول باتری انقلابی است که یکی از منابع مطلع به دانش فناوری این حوزه، آن را سطح بعدی باتری‌ نامیده و به انقلاب نسل اول آیفون تشبیه کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات