آئودی SQ7 تیونینگ ABT با توانایی‌های مشابه لامبورگینی اوروس معرفی شد

یک‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
تیونر آلمانی ABT اسپرتس‌لاین از نسخه‌ی ارتقاءیافته‌ی شاسی‌بلند آئودی SQ7 رونمایی کرد که به لطف ECU جدید، قدرت پیشرانه به ۶۴۱ اسب‌ بخار و گشتاور آن به ۸۵۰ نیوتن‌متر می‌رسد.
تبلیغات

مدتی قبل ABT Sportsline از نسخه‌ی ارتقاءیافته‌ی مدل ۲۰۲۱ آئودی SQ8 رونمایی کرد و اکنون به‌روزرسانی‌های مشابهی برای آئودی SQ7 ارائه داده است. به گزارش carscoops، این خودرو از واحد کنترل پیشرانه مخصوص ABT بهره می‌برد که قدرت خروجی و گشتاور پیشرانه توئین توربوی ۴ لیتری خورجینی هشت سیلندر را به ۶۴۱ اسب‌ بخار و ۸۵۰ نیوتن‌متر افزایش می‌دهد که این مقدار خروجی با لامبورگینی اوروس برابری می‌کند.

نمای جلو آئودی اس کیو 7 تیونینگ ای بی تی اسپرتس‌لاین / ABT Sportsline Audi SQ7

جایگزینی ECU جدید باعث شده است تا ۱۴۱ اسب‌ بخار قدرت و ۸۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشتر از پیشرانه اصلی آئودی SQ7 به دست بیاید. نسخه‌ی اصلی این خودرو می‌توانست در زمان ۴٫۱ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. ABT اسپرتس‌لاین زمان جدید شتاب‌گیری را اعلام نکرده است؛ اما باید با SQ8 ارتقاءیافته همین شرکت برابر باشد که این کار را در ۳٫۸ ثانیه انجام می‌دهد. این خودرو به بیشینه سرعت ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت دست می‌یابد؛ یعنی ۲۰ کیلومتر بر ساعت بیشتر از مدل استاندارد.

کسانی که با کارهای ABT آشنا هستند، می‌دانند معمولاً موارد دیگری نیز باید جست‌وجو شود. در این مورد، ABT از پکیج آیرودینامیک در جلو و عقب، خروجی‌های چهارگانه اگزوز ۱۰۲ میلی‌متری و رینگ‌های ۲۲ اینچی با درپوش‌های مرکزی ABT در لاستیک‌های کنتیننتال استفاده می‌کند. رنگ مشکی آئودی SQ7 با کالیپرهای ترمز قرمز و لوگوی «SQ7» روی جلوپنجره در تضاد است.

نمای آئودی اس کیو 7 تیونینگ ای بی تی اسپرتس‌لاین / ABT Sportsline Audi SQ7 در کنار دیوار

دکمه استارت-استاپ با برند «ABT»، به‌روزرسانی‌های این پروژه را تکمیل می‌کند که می‌توان آن را به‌صورت بسته نرم‌افزاری یا خودرو کامل از این تیونر آلمانی سفارش داد. قیمت این خودرو در آلمان با احتساب مالیات از ۱۲۱,۳۱۹ یورو (۱۴۸,۳۰۸ دلار با نرخ ارز فعلی) آغاز می‌شود. برای مقایسه بد نیست بدانید که آئودی SQ7 TFSI مدل ۲۰۲۱ با قیمت ۹۲,۲۰۰ یورو (۱۱۲,۷۱۱ دلار) در بازار داخلی این کشور به فروش می‌رسد.

چرخ جلو آئودی اس کیو 7 تیونینگ ای بی تی اسپرتس‌لاین / ABT Sportsline Audi SQ7
دکمه استارت استاپ آئودی اس کیو 7 تیونینگ ای بی تی اسپرتس‌لاین / ABT Sportsline Audi SQ7
نمای عقب آئودی اس کیو 7 تیونینگ ای بی تی اسپرتس‌لاین / ABT Sportsline Audi SQ7
نمای سه چهارم عقب آئودی اس کیو 7 تیونینگ ای بی تی اسپرتس‌لاین / ABT Sportsline Audi SQ7
چراغ جلو آئودی اس کیو 7 تیونینگ ای بی تی اسپرتس‌لاین / ABT Sportsline Audi SQ7
ورودی هوای آئودی اس کیو 7 تیونینگ ای بی تی اسپرتس‌لاین / ABT Sportsline Audi SQ7
ورودی کناری هوا آئودی اس کیو 7 تیونینگ ای بی تی اسپرتس‌لاین / ABT Sportsline Audi SQ7
رینگ چرخ آئودی اس کیو 7 تیونینگ ای بی تی اسپرتس‌لاین / ABT Sportsline Audi SQ7
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات