خودروهای برقی بی ام و i4 و iX مدل ۲۰۲۲ معرفی شدند

چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
قیمت بی‌ام‌و i4 جدید ۵۵ هزار دلار خواهد بود و تفاوت چندانی با مدل استاندارد بنزینی نخواهد داشت و قیمت نسخه قوی‌تر با کد مدل i4 M50 تقریباً ۶۶ هزار دلار قیمت خواهد بود.
تبلیغات

بی‌ام‌و با سرمایه‌گذاری هنگفت به تولید خودروهای برقی ادامه می‌دهد. سری ۴ برقی با کد i4 نقش مهمی در این زمینه ایفا خواهد کرد؛ چراکه در کلاس مدل‌های اسپرت چهاردر و پرفروش‌ترین نوع بدنه برای محصولات بی‌ام‌و عرضه می‌شود. این محصول با مدل ۲۰۲۲ عرضه جهانی‌اش را آغاز خواهد کرد و بازارهای مهم مثل آمریکا را هدف اصلی‌اش قرار خواهد داد.

ارزان‌ترین نمونه از i4 مدا ۲۰۲۲ قدرت ۳۳۵ اسب‌بخار و گشتاور ۴۳۰ نیوتن‌متر و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۶ ثانیه فراهم می‌کند. شعاع حرکتی این خودرو همراه باتری‌های ۸۴ کیلووات‌ساعتی ۴۸۳ کیلومتر برآورد شده است. نسخه ویژه این محصول با کد M50 سیستم دودیفرانسیل و ۵۳۶ اسب‌بخار قدرت خواهد داشت و ۳/۹ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت صد کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و شعاع حرکتش حدود ۴۰۰ کیلومتر خواهد بود. شارژر AC باتری‌های i4 را در هشت ساعت شارژ می‌کند؛ درحالی‌که با شارژر DC تنها هشت دقیقه زمان لازم است تا انرژی لازم برای رانندگی تا مسافت ۱۵۰ کیلومتر فراهم شود.

نمای داخلی BMW i4 بی ام و آی4 برقی
نمای سه رخ BMW i4 بی ام و آی4 برقی
نمای عقب رخ BMW i4 بی ام و آی4 برقی
نمای جانبی BMW i4 بی ام و آی4 برقی
نمای بالا BMW i4 بی ام و آی4 برقی
نمای داشبورد BMW i4 بی ام و آی4 برقی
نمای موتور BMW i4 بی ام و آی4 برقی
نمای فنی BMW i4 بی ام و آی4 برقی
نمای تعلیق BMW i4 بی ام و آی4 برقی

هنوز جزئیات دقیقی از امکانات رفاهی i4 منتشر نشده است؛ اما شرکت سازنده از نمایشگر لمسی ۱۲/۳ اینچ و نمایشگر لمسی ۱۴/۹ اینچ برای کابین خبر می‌دهد. این خودرو به نسل هشتم رابط کاربری هوشمند iDrive مجهز خواهد بود و قابلیت به‌روزرسانی راه دور خواهد داشت.

بی‌ام‌و i4 با قیمت ۵۵ هزار دلار فروخته خواهد شد؛ درحالی‌که قیمت i4 M50 نزدیک به ۶۶ هزار دلار خواهد بود. در بازار آمریکا، مدل بنزینی سری 4 با پیشرانه ۲۵۵ اسب‌بخاری به قیمت ۴۷ هزار دلار و مدل M4 با پیشرانه ۵۰۰ اسب‌بخاری به قیمت ۷۵ هزار دلار فروخته می‌شود.

BMW iX 2022 شاسی بلند برقی بی ام و آی ایکس
BMW iX شاسی بلند برقی بی ام و آی ایکس
BMW iX شاسی بلند برقی بی ام و آی ایکس
BMW iX شاسی بلند برقی بی ام و آی ایکس
BMW iX شاسی بلند برقی بی ام و آی ایکس
BMW iX شاسی بلند برقی بی ام و آی ایکس فضای داخلی
فضای داخلی خودرو BMW iX با نسل بعد آی درایو بی ام و / BMW iDrive
BMW iX شاسی بلند برقی بی ام و آی ایکس فضای داخلی
BMW iX شاسی بلند برقی بی ام و آی ایکس چیدمان فنی

دیگر محصول برقی بی‌ام‌و برای بازار جهانی کراس‌اور تمام‌الکتریکی iX است. این محصول با قیمت ۸۳ هزار دلار و ابعاد نزدیک به کراس‌اورهای اندازه‌متوسط، بخت زیادی برای فروش گسترده و سودآور ندارد؛ اما آغازگر حضور شاسی‌بلندهای برقی بی‌ام‌و در کشورهای خارج اروپا خواهد بود.

بی‌ام‌و iX کراس‌اور برقی دو دیفرانیسل با مجموع قدرت ۵۱۶ اسب‌بخار است که سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۴/۶ ثانیه فراهم می‌کند و شعاع حرکتی‌اش ۴۸۳ کیلومتر خواهد بود و ازنظر زمان شارژ، مشابه i4 عمل خواهد کرد.

امکانات اضافی را برای iX نیز می‌توان سفارش داد تا این محصول ضمن توانایی‌های ویژه برای رانندگی در مسیرهای خارج جاده، به خودرویی تجملی تبدیل شود. سیستم تعلیق بادی با قابلیت تنظیم ارتفاع، هدآپ دیسپلی، سقف پانورامیک، چرم طبیعی و ادوات چوب، ازجمله آپشن‌های خاص iX هستند. بی‌ام‌و برنامه دارد در آینده نزدیک نسخه ویژه از iX را با کد M60 و پیشرانه ۶۰۰ اسب‌بخاری تولید کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات