طرح ویژه برای خودروهای برقی، شعاع حرکتی را تا ۳۰ درصد افزایش می‌دهد

سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
طرح مفهومی خودروی الکتریکی استارتاپ انگلیسی پیج-رابرتس می‌تواند ضمن بهبود کارایی خودرو و هزینه‌های تولید، ظرفیت پیمایش را ۳۰ درصد افزایش بدهد.
تبلیغات

شرکت تازه ‌تأسیسی مستقر در لندن، راه‌ حل ابتکاری برای طراحی خودروی الکتریکی معرفی کرده است که می‌تواند ظرفیت پیمایش خودرو را با یک‌ بار شارژ ۳۰ درصد افزایش بدهد. به گزارش اتوکار، استارتاپ پیج-رابرتس با هدف ارتقای چشم‌گیر کارایی خودروهای الکتریکی به کمک راه‌حل‌های پیشرفته مهندسی برای افزایش ظرافت طراحی، در سال ۲۰۱۹ تأسیس شد.

طرح مفهومی انحصاری این شرکت در موقعیت بسته باتری در خودروهای الکتریکی سواری تجدید نظر می‌کند. پیج-رابرتس به‌ جای قرار دادن بسته باتری در زیر کف، همان‌طور که در بیشتر خودروهای تولیدی وجود دارد، خواستار نصب باتری به‌صورت عمودی در داخل کابین است. 

مسئولان پیج-رابرتس با اشاره به اضافه شدن ارتفاع، طولانی شدن فاصله محوری و پیچیدگی‌های ساختاری آرایش اسکیت‌برد معمولی، معتقد هستند که بسته باتری عمودی می‌تواند طراحی، تجربه کاربر و هزینه ساخت خودروهای برقی را بهبود ببخشد. در چیدمانی که به گفته‌‌ی پیج-رابرتس بسیار جمع‌وجورتر از طرح‌های موجود است، باتری در بین دو ردیف صندلی روبروی هم قرار می‌گیرد. این چیدمان همچنین به خودرو اجازه می‌دهد که ضمن کاهش فاصله کف با سطح زمین و کارآمدتر بودن از نظر آیرودینامیک، وزن کمتری داشته باشد.

صندلی های خودروی الکتریکی مفهومی پیج رابرتس / Page-Roberts concept electric car

مسئولان شرکت پیج-رابرتس ادعا می‌کنند که چنین طرحی باعث می‌شود ظرفیت پیمایش خودرو با یک‌بار شارژ ۳۰ درصد افزایش یابد یا بتوان از باتری کوچک‌تر برای حفظ شعاع حرکتی مشابه با سطح موجود استفاده کند. پیج-رابرتس تخمین می‌زند که استفاده از این طرح هزینه‌های تولید را تا ۳۶ درصد کاهش بدهد. این طرح به‌عنوان راه‌ حلی برای خودروهای الکتریکی کوچک، به‌ویژه وسایل نقلیه چهار سرنشین شیک و اسپرت که از فاصله محوری کوتاه بهره‌مند می‌شوند، پیش‌بینی شده است.

مارک سایمون، مدیر ارشد فناوری پیج-رابرتس، انگیزه طراحی چنین مفهومی را این‌طور بیان می‌کند:

با اینکه برندهای خودروساز و رهبران فناوری به‌شدت برای عرضه محصولات بهبودیافته به بازار و افزایش کیفیت رقابت می‌کنند، چالش‌های مربوط به هزینه باتری و تراکم انرژی همراه‌با ظرفیت پیمایش و زیرساخت شارژ همچنان مانع پیشرفت در صنعت خودروی برقی می‌شوند. طرح مفهومی ما هزینه‌ها را کاهش و بهره‌وری را افزایش می‌دهد. در این طرح چابکی افزایش می‌یابد و آزادی در طراحی را برای سازندگان فراهم می‌کند. بهره‌وری به معنای صرف کردن زمان کمتر برای شارژ یا داشتن باتری‌های دارای ظرفیت پیمایش طولانی‌تر یا دارای حجم کوچک‌تر است، بنابراین فشار بر ایستگاه‌های شارژ به‌عنوان یکی دیگر از نقاط ضعف اصلی صنعت خودروی الکتریکی نیز کاهش می‌یابد.
صندلی های خودروی الکتریکی مفهومی پیج رابرتس / Page-Roberts concept electric car
نمای جانبی خودروی الکتریکی مفهومی پیج رابرتس / Page-Roberts concept electric car
نمای عقب خودروی الکتریکی مفهومی پیج رابرتس / Page-Roberts concept electric car
نمای جانبی خودروی الکتریکی مفهومی پیج رابرتس / Page-Roberts concept electric car در کنار دریا
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات