رولزرویس بوت تیل با تیراژ یک دستگاه و قیمت ۲۸ میلیون دلار معرفی شد

شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
رولزرویس خودرو تک‌مدل و سوپرلوکس بوت‌تیل را رونمایی کرد. این خودرو به پیشرانه V12 توبین توربو ۶/۷۵ لیتری فانتوم مجهز و به قیمت حدود ۲۸ میلیون دلار به فرد ثروتمندی فروخته شده است.
تبلیغات

رولزرویس قبلا پادشاه ساخت خودروهای منحصربه‌فرد دست‌ساز و تک‌مدل بود؛ به‌ویژه هنگامی که کالسکه‌های اسبی بیشتر از خودروهای موتوری در انگلستان بودند. باوجوداین، از سال ۲۰۱۷ که مدل جذاب سوئپ‌تیل (Sweptail) با قیمت ۱۲/۸ میلیون دلار فروخته شد، هیچ تک‌مدل دست‌سازی از این شرکت مشاهده نکرده‌ایم. به گزارش موتوروان، این شرکت اعلام کرد بازگشت دپارتمان سفارشی کوچ‌بیلدینگ (Coachbuilding) را جشن می‌گیرد و اولین پروژه آن خودرو زیبای بوت‌تیل (Boat Tail) است.

نمای جلو رولزرویس بوت تیل / Rolls-Royce Boat Tail آبی رنگ

رولزرویس بوت‌تیل را که مشتری بسیار ثروتمندی سفارش داده است، در طراحی و ساخت از دریا الهام می‌گیرد. در اصل، این قایق مسابقه‌ای چرخ‌‌داری با طول ۱۹ فوت است و از برخی امکانات کاملا دریایی مانند شیشه جلو سرتاسری و نمای بیرونی آبی دورنگ بهره می‌برد. طراحان رولزرویس از رنگ آبی تیره روی کاپوت برای تزیین بدنه بهره می‌برند که تا سپر امتداد دارد و فقط با روکش چوبی روی بخش عقب (ملقب به عرشه عقب) خودرو از هم جدا می‌شود؛ درحالی‌که برای بقیه بدنه از رنگ آبی روشن‌تر استفاده می‌کنند. حتی رینگ‌ها نیز ترکیبی دورنگ از رنگ آبی تیره و روشن دارند.

سقف خودرو سایبان پارچه‌ای کاملا متحرکی است که به بخش چوبی عقب متصل می‌شود. ازنظر مکانیکی، این سایبان تا نمی‌شود و دستیار مالک باید آن را با دست جدا کند؛ اما روکش  سقفی موقتی برای هرگونه آب‌‌وهوای غیرمنتظره در جاده وجود دارد.

لوازم جانبی و تفریحی رولزرویس بوت تیل / Rolls-Royce Boat Tail آبی رنگ

چرم آبی دورنگ متناسب با نمای بیرونی، صندلی‌ها و فرمان را می‌پوشاند و روکش چوبی لاکی آن روی داشبورد از بخش عقب خودرو تقلید می‌کند. جلوداشبورد از روکش بافتنی منحصربه‌فرد دارای طرحی خاصی به نام Guilloche استفاده می‌کند که در ساخت جواهرات و ساعت‌های مرسوم رایج است و روکش آبی درخشانی روی قطعات تزیینی داشبورد کشیده می‌شود.

لوازم جانبی نیز به زیبایی کابین را تزیین می‌کنند. «مجموعه میزبانی» در زیر قسمت عقب خودرو یخچال دوقلویی را مخفی می‌کند که به‌طور خاص برای نوشیدنی‌ها و غذاهای دلخواه مشتری طراحی شده است. کارد و چنگال‌های نقره‌ای با نشان‌های حک‌شده «Boat Tail» در سمت مقابل و بشقاب‌های چینی با لبه‌های پلاتینی قرار دارند. برای سرگرمی بیشتر در زیر نور آفتاب، یک چتر و دو چهارپایه پارچه‌ای و میز تاشو در دو طرف قسمت عقب خودرو بیرون می‌آیند.

به گزارش کارادوایس، پیشرانه V12 تویین‌توربو ۶/۷۵ لیتری که از خودرو تولیدی استاندارد وام گرفته شده، ۵۶۳ اسب‌بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن‌متر گشتاور را ازطریق جعبه‌دنده خودکار هشت‌سرعته به چرخ‌های عقب می‌فرستد. پلتفرم این خودرو از ساختار فضایی آلومینیومی لوکس بی‌ام‌و استفاده می‌کند و بیشتر قسمت‌های آن عمدتا بر اساس لیموزین رولزرویس فانتوم ساخته شده‌اند. بااین‌حال، تمام ورق‌های فلزی خارجی جایگزین شده‌اند و گفته می‌شود ۱۸۱۳ قطعه منحصربه‌فرد به‌طور خاص برای مدل جدید طراحی و تولید شده است. 

رولزرویس هنوز زمان ۰ تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت بوت‌تیل را اعلام نکرده است؛ ولی پیشرانه ۶/۷۵ لیتری فانتوم به آن اجازه می‌دهد در ۵/۳ ثانیه این کار را انجام دهد. رولزرویس قیمت خودرو را به‌دلیل رعایت حریم خصوصی مشتری تأیید نکرد؛ اما گزارشی تأییدنشده از پایگاه بریتانیایی اتوکار نشان می‌دهد خریدار رقم ۲۰ میلیون پوند (۲۸/۲۸ میلیون دلار) را برای آن پرداخت کرده است. درصورت صحت، این موضوع رولزرویس بوت‌تیل را به یکی از خودروهای جدید گران فروخته‌شده تبدیل می‌کند.

نمای جانبی بدون سقف رولزرویس بوت تیل / Rolls-Royce Boat Tail آبی رنگ

ساخت این خودرو چهار سال به‌طول انجامیده و این بدان‌معنا است که این شرکت بلافاصله پس از معرفی سوئپ‌تیل در سال ۲۰۱۷ ساخت بوت‌تیل را آغاز کرد. تورستن مولر اتووس، مدیرعامل رولزرویس، در این زمینه گفت:

بوت‌تیل از آرزوی جشن موفقیت و ایجاد میراثی ماندگار متولد شد. با تحقق آن، رولزرویس بوت‌تیل لحظه‌ای مهم را در تاریخ برند ما و در فضای لوکس معاصر رقم می‌زند.
نمای سه چهارم عقب رولزرویس بوت تیل / Rolls-Royce Boat Tail آبی رنگ
چراغ جلو رولزرویس بوت تیل / Rolls-Royce Boat Tail آبی رنگ
نمای بالا رولزرویس بوت تیل / Rolls-Royce Boat Tail آبی رنگ
بدنه رولزرویس بوت تیل / Rolls-Royce Boat Tail آبی رنگ
نمای عقب رولزرویس بوت تیل / Rolls-Royce Boat Tail آبی رنگ
صندوق عقب رولزرویس بوت تیل / Rolls-Royce Boat Tail آبی رنگ
چراغ عقب رولزرویس بوت تیل / Rolls-Royce Boat Tail آبی رنگ
نمای جانبی رولزرویس بوت تیل / Rolls-Royce Boat Tail آبی رنگ
نمای جلو رولزرویس بوت تیل / Rolls-Royce Boat Tail آبی رنگ
لوازم جانبی و تفریحی رولزرویس بوت تیل / Rolls-Royce Boat Tail آبی رنگ
نمای جانبی بدون سقف رولزرویس بوت تیل / Rolls-Royce Boat Tail آبی رنگ
نمای جانبی سقف دار رولزرویس بوت تیل / Rolls-Royce Boat Tail آبی رنگ
رولزرویس بوت تیل / Rolls-Royce Boat Tail آبی رنگ در نمایشگاه
نمای چرخ و رینگ رولزرویس بوت تیل / Rolls-Royce Boat Tail آبی رنگ
خودروی رولزرویس بوت تیل / Rolls-Royce Boat Tail آبی رنگ
نمای سه چهارم جلو رولزرویس بوت تیل / Rolls-Royce Boat Tail آبی رنگ
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات