جنسیس G70 شوتینگ بریک برای عرضه در بازار اروپا معرفی شد

شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
نسخه شوتینگ بریک جنسیس G70 با سیستم تمام‌چرخ محرک برای رقابت با مرسدس بنز کلاس C و بی‌ام‌و سری ۳ تورینگ و آئودی A4 آوانت در بازار اروپا معرفی شد.
تبلیغات

هفته گذشته، جنسیس با معرفی مدل‌های G80 و GV80 ورود محصولات محبوبش به را بازار اروپا اعلام کرد. این دو مدل به خودروهای کوچک‌تر G70 و GV70 می‌پیوندند که خود را برای حضور در اروپا آماده می‌کنند؛ اما خودرو لوکس دیگری نیز برای ورود به قاره سبز وجود دارد. نسخه شوتینگ بریک (Shooting Brake) جنسیس G70 استیشن واگن شیکی است که می‌تواند با محصولات باسابقه‌تری در این بخش مانند مرسدس بنز کلاس C و بی‌ام‌و سری ۳ تورینگ و آئودی A4 آوانت رقابت کند.

نمای جانبی جنسیس جی 7-شوتینگ بریک / Genesis G70 Shooting Brake خاکستری رنگ

جالب اینکه اندازه جنسیس G70 شوتینگ بریک دقیقا با سدان مبتنی‌بر آن برابر است. به‌گزارش موتوروان، نسخه کشیده G70 با طول، عرض، ارتفاع و فاصله محوری به‌ترتیب ۴،۶۸۵، ۱،۸۵۰، ۱،۴۰۰ و ۲،۸۳۵ میلی‌متر عرضه می‌شود. حتی اگر ابعاد خودرو دست‌نخورده باقی مانده باشد، بدنه تغییر شکل داده می‌شود و به مهندسان اجازه می‌دهد تا ظرفیت بار را درمقایسه‌با مدل استاندارد ۴۰ درصد افزایش دهند. برای کمک به کاربردی‌بودن خودرو، مهندسان جنسیس صندلی نیمکتی تاشو ۴۰:۲۰:۴۰ را در عقب نصب کرده‌اند.

جنسیس G70 شوتینگ بریک بر‌اساس سدان فیس‌لیفت‌شده‌ای ساخته است که سپتامبر ۲۰۲۰ برای بازار کره‌جنوبی رونمایی شد و تا حد زیادی طراحی‌اش را بازتاب می‌دهد. نشان دوخطی برند جنسیس در این مدل هم وجود دارد و چراغ‌های عقب جداگانه روی صندوق عقب گسترده می‌شوند تا نسخه استیشن واگن را کمی برجسته‌تر نشان دهند.

نسخه شوتینگ بریک G70 کاملا جذاب است و بدون شک به‌عنوان گزینه جالبی برای جایگزینی سه‌گانه سنتی آلمانی عمل خواهد کرد. مشخصات فنی هنگام عرضه منتشر خواهد شد؛ اگرچه انتظار داریم همه‌چیز از همتای سدان آن گرفته شود. این خودرو نشان‌های 2.0T و AWD را روی بدنه‌اش حمل می‌کند و جالب است ببینیم آیا شوتینگ بریک با سیستم RWD و پیشرانه بزرگ‌تر ۳/۳ لیتری V۶ نیز دردسترس خواهد بود یا خیر.

جنسیس G70 شوتینگ بریک تابستان امسال راهی بازار اروپا خواهد شد و قبل از عرضه در بازار سایر کشورهای این قاره، ابتدا روانه در کشورهای آلمان و سوئیس و انگلیس می‌شود. نسخه سدان G80 و شاسی‌بلند GV80 نیز تقریبا در همین زمان به بازار عرضه می‌شوند و به‌زودی مدل‌های G70 و GV70 نیز به بازار ارائه خواهند شد. نسخه برقی جنسیس G80 که اخیرا رونمایی شده است، به‌همراه دو خودرو الکتریکی دیگر در مدت یک‌ سال به سبد محصولات این خودروساز در اروپا خواهند پیوست.

داشبورد و کابین جنسیس جی 7-شوتینگ بریک / Genesis G70 Shooting Brake خاکستری رنگ

اسامی این دو خودرو الکتریکی مشخص نشده است؛ اما می‌دانیم یکی از آن‌ها خودرو تمام‌برقی جدیدی خواهد بود؛ بنابراین، احتمالا کراس‌اور هیوندای آیونیک ۵ و کیا EV6 مدنظر باشد که از پلتفرم E-GMP بهره می‌برند. خودرو دیگر ممکن است GV70 EV باشد؛ زیرا در بخشی از نقشه راه محصول گروه هیوندای موتور ارائه و برخی جزئیات آن برای سرمایه‌گذاران ارسال و به‌عنوان محصولی برای سال ۲۰۲۲ در نظر گرفته شده است.

نمایشگر سیستم سرگرمی جنسیس جی 7-شوتینگ بریک / Genesis G70 Shooting Brake خاکستری رنگ
کنسول مرکزی جنسیس جی 7-شوتینگ بریک / Genesis G70 Shooting Brake خاکستری رنگ
در صندوق عقب جنسیس جی 7-شوتینگ بریک / Genesis G70 Shooting Brake خاکستری رنگ
چرخ جلو جنسیس جی 7-شوتینگ بریک / Genesis G70 Shooting Brake خاکستری رنگ
سقف جنسیس جی 7-شوتینگ بریک / Genesis G70 Shooting Brake خاکستری رنگ
چراغ جلو جنسیس جی 7-شوتینگ بریک / Genesis G70 Shooting Brake خاکستری رنگ
نمای عقب جنسیس جی 7-شوتینگ بریک / Genesis G70 Shooting Brake خاکستری رنگ
نمای سه چهارم عقب جنسیس جی 7-شوتینگ بریک / Genesis G70 Shooting Brake خاکستری رنگ
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات