ابرخودرو برقی استریما فولمینیا با بسته باتری حالت جامد و قدرت ۲۰۴۰ اسب‌بخار رونمایی شد

شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
خودروساز ایتالیایی اتوموبیلی استریما ابرخودرو برقی ۲/۴ میلیون دلاری فولمینیا را رونمایی کرد. این خودرو به چهار موتور الکتریکی با قدرت ترکیبی ۲،۰۴۰ اسب‌بخار و فناوری ابرخازن و باتری حالت جامد مجهز خواهد بود.
تبلیغات

شرکت ایتالیایی اتوموبیلی استریما (Automobili Estrema) مدل نمایشی ابرخودرو الکتریکی جدید فولمینیا (Fulminea) را امروز در موزه خودرو تورین به‌نمایش گذاشت. به‌گزارش Carscoops، ابرخودرو جدید استریما فولمینیا ۲،۰۴۰ اسب‌بخار ترکیبی از چهار موتور الکتریکی خود تولید می‌کند؛ اما آنچه آن را از سایر ابرخودروهای برقی متمایز می‌کند، فناوری باتری‌اش است.

مسئولان اتوموبیلی استریما می‌گویند قصد دارند فولمینیا را با بسته باتری «هیبریدی» تجهیز کنند که هم ابرخازن و هم سلول‌های حالت جامد را شامل می‌شود. هر دو فناوری باتری یادشده نوظهور به حساب می‌آیند. فناوری ابرخازن در نسخه تولیدمحدود لامبورگینی Sian معرفی شد؛ اما هنوز ندیده‌ایم که خودرو الکتریکی جاده‌ای با از بسته باتری حالت جامد استفاده کند.

نمای جلو ابرخودرو برقی استریما فولمینیا / Estrema Fulminea Electric Hypercar آبی رنگ

جیان‌فرانکو پیزوتو، مدیرعامل این شرکت، در پاسخ به پرسشی درباره چگونگی برنامه‌ریزی برای استفاده از باتری‌های حالت جامد در خودروهای تولیدی گفت این امر به‌دلیل کم‌حجم‌بودن فولمینیا و پشتوانه قوی شریک آن‌ها، یعنی گروه مهندسی انرژی اوستا (ABEE)، امکان‌پذیر است. بسته باتری «هیبریدی»، از‌جمله سلول‌های حالت جامد لیتیوم‌یون، با همکاری IMECAR Elektronik تولید می‌شود.

دو نوع مختلف سلول در جعبه‌های ساخته‌شده از فیبر‌کربن قرار می‌گیرند و نوع کوچک‌تر حاوی ابرخازن‌هایی است که در پشت محور جلو نصب شده‌اند؛ درحالی‌که بسته حالت جامد بزرگ‌تر از فناوری سلول به بسته (cell-to-pack) استفاده می‌کند و برای توزیع بهینه وزن ابرخودرو در پشت کابین راننده نصب می‌‌شود.

مسئولان استریما می‌گویند وزن کل بسته باتری «هیبریدی» درحدود ۳۰۰ کیلوگرم (۶۶۱ پوند) حفظ خواهد شد؛ درحالی‌که تراکم انرژی آن به مقدار بی‌سابقه ۵۰۰ وات‌‌ساعت‌برکیلوگرم می‌رسد. ظرفیت ترکیبی باتری حدود ۱۰۰ کیلووات ساعت خواهد بود؛ ولی انتظار می‌رود وزن کل فولمینیا حدود ۱۵۰۰ کیلوگرم باشد. با شارژر سریع DC، میزان شارژ باتری فولمینیا در کمتر از ۱۵ دقیقه از ۱۰ به ۸۰ درصد می‌رسد.

مسئولان اتوموبیلی استریما ادعا می‌کنند ۲،۰۴۰ اسب‌بخار قدرت فولمینیا برای رساندن این ابرخودرو الکتریکی از حالت سکون به سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت در زمانی کمتر از ۱۰ ثانیه کافی و زمان صفر تا صد کیلومتر بر ساعت آن حدودا ۲ ثانیه خواهد بود. علاوه‌بر‌این طبق استاندارد WLTP، شعاع حرکتی تخمینی آن با استفاده از بسته باتری ۱۰۰ کیلووات‌ساعت حدود ۵۲۰ کیلومتر (۳۲۳ مایل) است.

ابرخودرو جدید استریما فولمینیا از ترکیب LED و فناوری لیزر برای چراغ‌های جلو خود بهره می‌برد که از شکل جرقه برق الهام گرفته شده است. این در حالی است که در عقب، مجموعه‌ای از پنل‌های متاکریلات بازیافتی بسیار شفاف با چراغ‌های ال‌ای‌دی RGB به‌چشم می‌خورد و اثری مانند فیبر نوری ایجاد می‌کند. افزون‌بر‌این، چراغ ترمز سوم در داخل باله شفاف کوسه یکپارچه شده است که نمای جالبی به قسمت عقب خودرو می‌دهد.

چراغ عقب ابرخودرو برقی استریما فولمینیا / Estrema Fulminea Electric Hypercar آبی رنگ

اتوموبیلی استریما قصد دارد ابرخودرو برقی فولمینیا را در ۶۱ نسخه بسازد و اولین نمونه‌های تولیدی آن را پاییز ۲۰۲۳ وارد بازار کند. گفته می‌شود فولمینیا هنگام طی‌کردن مراحل نهایی تولید با قیمتی حدود ۲ میلیون یورو (۲/۴ میلیون دلار) به بازار عرضه خواهد شد.

ابرخودرو برقی استریما فولمینیا / Estrema Fulminea Electric Hypercar آبی رنگ در کنار مدیران
نمای جانبی ابرخودرو برقی استریما فولمینیا / Estrema Fulminea Electric Hypercar آبی رنگ
نمای سه چهارم عقب ابرخودرو برقی استریما فولمینیا / Estrema Fulminea Electric Hypercar آبی رنگ
نمای سه چهارم جلو ابرخودرو برقی استریما فولمینیا / Estrema Fulminea Electric Hypercar آبی رنگ
چرخ عقب ابرخودرو برقی استریما فولمینیا / Estrema Fulminea Electric Hypercar آبی رنگ
چراغ عقب ابرخودرو برقی استریما فولمینیا / Estrema Fulminea Electric Hypercar آبی رنگ
باله عقب ابرخودرو برقی استریما فولمینیا / Estrema Fulminea Electric Hypercar آبی رنگ
باله کوسه عقب ابرخودرو برقی استریما فولمینیا / Estrema Fulminea Electric Hypercar آبی رنگ
نمای ابرخودرو برقی استریما فولمینیا / Estrema Fulminea Electric Hypercar آبی رنگ در پارکینگ
نمای عقب ابرخودرو برقی استریما فولمینیا / Estrema Fulminea Electric Hypercar آبی رنگ
نمای ابرخودرو الکتریکی استریما فولمینیا / Estrema Fulminea Electric Hypercar آبی رنگ
چرخ عقب ابرخودرو الکتریکی استریما فولمینیا / Estrema Fulminea Electric Hypercar آبی رنگ
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات