هیوندای نکسو هیدروژنی رکورد سفر با یک‌ بار سوختگیری را شکست

شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
راننده استرالیایی رالی مسیر ۸۸۷٫۵ کیلومتری را با یک‌ بار سوخت‌گیری با کراس‌اور هیوندای نکسو طی کرد و توانست رکورد بیشترین مسافت طی‌شده با خودروی هیدروژنی را به نام خود ثبت کند.
تبلیغات

هیوندای نکسو در استرالیا رکورد طولانی‌ترین مسافت طی‌شده توسط یک خودروی هیدروژنی را با یک‌ بار سوخت‌گیری شکست. به گزارش Carscoops، برندن ریوز، راننده محلی رالی خودروی هیوندای نکسو (Nexo) را از اسندون فیلدز در ملبورن به سمت شهر کوچک بروکن هیل هدایت کرد. طبق رایانه سفر نکسو، این سفر در مجموع ۸۸۷٫۵ کیلومتر (۵۵۱٫۴ مایل) طول کشید و رکورد قبلی جهان را که ۷۷۳ کیلومتر (۴۸۳٫۴ مایل) تغییر داد. برتراند پیکارد، هوانورد فرانسوی در سال ۲۰۱۹ این رکورد را به نام خود ثبت کرده بود.

کراس اور هیدروژنی هیوندای نکسو / Hyundai Nexo crossover سفید رنگ در مسیر خاکی

کراس‌اور هیدروژنی هیوندای دارای شعاع حرکتی رسمی ۶۶۶ کیلومتر (۴۱۳٫۸ مایل) طبق استاندارد WLTP است. GPS هیوندای نکسو نشان داد که در این سفر مسافت ۹۰۳٫۴ کیلومتر طی شده است؛ درحالی‌که طبق محاسبه‌ی گوگل مپ، ریوز ۹۰۵ کیلومتر (۵۶۲٫۳ مایل) را پیموده اما برای هدف آزمایش، از رایانه سفر خودرو استفاده شده است.

من به‌عنوان یک راننده رالی، همیشه می‌خواستم به رکورد جهانی دست پیدا کنم؛ اما هرگز نمی‌توانستم حدس بزنم که این‌طور اتفاق بیفتد. همان‌طور که صبح زود از اسندون فیلدز حرکت کردیم، متوجه شدم هیوندای نکسو بلافاصله با مسیر آشنا و رانندگی با آن آسان است. کنترل‌ها به‌صورت بصری و استفاده از آن‌ها آسان بود، موقعیت رانندگی بسیار عالی و صندلی‌ها بسیار راحت طراحی شده‌اند. هیوندای نکسو با داشتن ظرفیت پیمایش طولانی، کابین آرام و تمیز و پیشرانه الکتریکی پیل سوختی نرم و تقریبا بدون صدا، در جاده‌های اصلی عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد.

نکسو با سرعت متوسط ​​۶۶٫۹ کیلومتر بر ساعت، این سفر را در ۱۳ ساعت و ۶ دقیقه به پایان رساند. این خودروی هیدروژنی در طول سفر، ۴۴۹,۱۰۰ لیتر هوا را تصفیه و ۶٫۲۷ کیلوگرم هیدروژن مصرف کرد.

کراس اور هیدروژنی هیوندای نکسو / Hyundai Nexo crossover سفید رنگ در جاده آسفالت

نکسو هنوز به‌طور گسترده در استرالیا در دسترس نیست؛ اما دولت منطقه مرکزی این کشور از ۲۰ دستگاه نکسو استفاده می‌کند. یک ایستگاه سوخت‌گیری هیدروژن در کانبرا وجود دارد و انتظار می‌رود ایستگاه سوخت‌گیری هیدروژن در بریزبن تا پایان سال ۲۰۲۱ تکمیل شود و ایستگاه‌هایی نیز برای سایر ایالت‌ها و مناطق در نظر گرفته شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات