ابرخودروی هیبریدی و برقی مورند کارز با قدرت بیش از ۱۷۰۰ اسب بخار تولید خواهد شد

چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت سوئیسی مورند کارز سال ۲۰۲۳ ابرخودرو جدیدی با پیشرانه هیبریدی و الکتریکی تولید خواهد کرد که قدرت بیش از ۱۷۰۰ اسب‌ بخار و قیمتی حدود ۱٫۹ میلیون دلار خواهد داشت.
تبلیغات

یک شرکت سوئیسی به نام مورند کارز (Morand Cars) اعلام کرده است که قصد دارد ابرخودرو ابتکاری خود را در سال ۲۰۲۳ معرفی کند که با پیشرانه‌های هیبریدی و الکتریکی ارائه می‌شود. همان‌طور که اغلب درباره‌ی وسایل نقلیه تازه اعلام‌‌شده مانند این اتفاق می‌افتد، خودروی الکتریکی جدید و بدون نام فقط در دنیای مجازی وجود دارد. به گزارش Carscoops، مورند کارز امیدوار است که نمونه اولیه هیبریدی خود را قبل از پایان سال جاری آماده بهره‌برداری کند؛ درحالی‌که نمونه اولیه الکتریکی آن در سال ۲۰۲۲ آماده می‌شود.

ابرخودرو مورند از شاسی مونوکوک با فیبر کربن بهره خواهد برد و طبق گزارش اتوکار، نمای خارجی آن از کامپوزیت کتان ساخته می‌شود که به امپلیتکس (Amplitex) معروف است. مدل هیبریدی مجهز به پیشرانه ۵٫۲ لیتری خورجینی ۱۰ سیلندر تنفس طبیعی خواهد بود که ۶۹۰ اسب‌بخار قدرت و بیش از ۵۴۲ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. پیشرانه به موتور-ژنراتور الکتریکی بین پیشرانه و جعبه‌دنده هفت‌سرعته در جلو متصل خواهد شد که توسط Xtrac تأمین می‌شود. این خودروی هیبریدی همچنین از یک موتور الکتریکی در هر کدام از چرخ‌های جلو بهره می‌برد و در مجموع خروجی آن حدود ۱۱۰۰ اسب‌بخار است. ابرخودروی هیبریدی مورند همچنین دارای باتری ۴٫۵ کیلووات ساعتی است که ۵۰ کیلومتر شعاع حرکتی در حالت تمام الکتریکی برای خودرو فراهم می‌کند.

نسخه‌ی تمام الکتریکی ابرخودرو مورند، از چهار موتور الکتریکی  مغناطیس دائم بهره می‌برد که یک جعبه‌دنده کاهنده را به حرکت درمی‌آورد و در مجموع ۱۹۵۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کنند. تأمین انرژی این موتورها با بسته باتری ۷۰ کیلووات ساعت خواهد بود.

بنوئت مورند، مدیر سابق تیم لمانز که شرکت سازنده را در کنار اریک بولیه، مدیر سابق تیم فرمول یک لوتوس و مک‌لارن تأسیس کرده است، در این زمینه گفت:

ما در حال کار روی فناوری بسیار پیشرفته برای سلول‌های باتری هستیم که نسبت به آن‌چه در خودروهای فرمول E استفاده می‌شود،  تراکم انرژی بیشتری (در حدود ۱۸۰ وات بر کیلوگرم) ارائه می‌دهد.

هر دو مدل هیبریدی و الکتریکی ابرخودرو مورند حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار فرانک سوئیس (۱٫۹ میلیون دلار، ۱٫۷۸ میلیون پوند) قیمت خواهند داشت و در مجموع فقط ۷۳ دستگاه از آن‌ها ساخته خواهد شد.

بدنه کامپوزیت ابرخودرو هیبریدی مورند / Morand Cars Hypercar
نمای عقب ابرخودرو هیبریدی مورند / Morand Cars Hypercar
نمای جانبی ابرخودرو هیبریدی مورند / Morand Cars Hypercar
نمای جلو ابرخودرو هیبریدی مورند / Morand Cars Hypercar
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات