کمبود پردازنده در سطح جهانی؛ بحران تازه برای فولکس واگن

سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
فولکس‌واگن به‌لیل کمبود جهانی تراشه قصد دارد تولید خودرو را حدود صدهزار دستگاه کاهش دهد و این مسئله احتمالا باعث زیان‌دهی خودروساز آلمانی خواهد شد.
تبلیغات

شرکت خودروسازی فولکس‌واگن آلمان به مدیران بلندمرتبه‌اش هشدار داده است که در سه‌ماهه دوم سال جاری به‌دلیل کمبود جهانی تراشه برای کاهش عمده تولید خودرو آماده باشند. به‌گزارش newsbeezer به‌نقل از فایننشال‌تایمز، مدیرعامل کنونی برند سئات با اشاره به مشکلات پیش روی فولکس‌واگن، این خبر را اعلام کرد. 

ممنوعیت تولید خودرو چین

وین گریفیتس، مدیرعامل برند اسپانیایی فولکس‌واگن، در این زمینه گفت:

تأمین‌کنندگان قطعات و گروه فولکس‌واگن گفته‌اند که در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ با مشکلات قراوانی رو‌به‌رو می‌‌شویم که احتمالا بیشتر از سه‌‌ماهه‌‌ اول خواهد بود.  

کاهش تولید خودرو هشدار بیشتری به دومین خودروساز بزرگ جهان درباره زیان مالی می‌دهد. انتظار می‌رود تولید خودرو در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ به‌دلیل کمبود نیمه هادی به صدهزار دستگاه کاهش یابد. فولکس‌واگن پیش‌ازاین هشدار داده بود ظرفیت کارخانه‌ای برای جبران تولید از‌دست‌رفته در اواخر سال را ندارد. 

گریفیتس تأکید کرد تولید قطعات حساس در‌حال‌حاضر بزرگ‌ترین مشکل این شرکت هستند. انتظار می‌رود تولید خودرو در پایان نیمه دوم سال تحت‌تأثیر این قطعات حساس قرار گیرد. گریفیتس از اکتبر گذشته ریاست سئات را برعهده دارد. وی اعلام کرد انعطاف‌پذیری در سال جاری مهم‌ترین هدف است. گریفیتس خاطرنشان کرد تولید در کارخانه نزدیک بارسلونا هم‌اکنون به حداقل رسیده است و این برند قصد دارد فقط پس از دریافت تراشه از تأمین‌کنندگان و بسته به قطعات دریافتی، تصمیم بگیرد چه خودروهایی (هیبریدی یا سنتی) تولید کند.

پیش‌تر تعداد زیادی از خودروسازان بزرگ جهانی ازجمله فورد و نیسان هم اعلام کرده بودند که تولید خودرو را به‌دلیل کمبود تراشه کاهش می‌دهند. دیگر شرکت‌های فعال در صنعت خودرو نیز با شرایط تقریبا مشابهی مواجه شده‌اند. جنرال موتورز، آئودی، هوندا، سوبارو، تویوتا، مزدا و استلانتیس (شرکت ادغامی فیات کرایسلر و پژو سیتروئن) همگی تولید خودرو را کاهش داده‌اند یا قصد دارند چنین کاری انجام دهند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات