اولین خودرو هواوی؛ Seres SF5 معرفی شد

پنج‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
هواوی با همکاری خودروسازی سرس (Seres)، شاسی‌بلند پلاگین هیبریدی SF5 را عرضه خواهد کرد. این محصول ساخت SF موتورز، ۵۵۰ اسب بخار قدرت و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۴٫۷ ثانیه دارد.
تبلیغات

سرس (Seres) یک شرکت دانش‌بنیان واقع در کالیفرنیا آمریکا است که تحت مالکیت و مدیریت گروه صنعتی چانگ‌کینگ سوکون (Chongqing Sokon) چین فعالیت می‌کند. برند خودروسازی این مجموعه با نام SF Motors، سه محصول در کلاس کراس‌اورهای برقی و هیبریدی با خطوط تولید هند و چین دارد.

مارتین ابرهارد، یکی از هم‌بنیان‌گذاران خودروسازی تسلا، با عنوان مهندس و محقق ارشد سرس فعالیت می‌کند. این مجموعه ادعا می‌کند دارای فناوری اختصاصی در ساخت باتری خودروهای هیبریدی و برقی است. با توجه به اینکه خط تولید SF موتورز در چین، تحت مالکیت دانگ‌فنگ (زیرمجموعه سوکون گروپ) اداره می‌شود؛ احتمالا خودروسازی دانگ فنگ با شرکت سرس همکاری فنی دارد.

هوای در نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۲۱ از سرس SF5 رونمایی کرد که البته از نظر تجاری، محصول جدیدی نیست. این خودرو به‌زودی در نمایندگی‌های هواوی چین عرضه خواهد شد؛ درحالی‌که یک سال پیش توسط شرکت سرس در نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۹ معرفی شده بود. به بیان بهتر، هواوی در نقش فروشنده خودرو ظاهر خواهد شد و سازنده خودرو نخواهد بود.

نمای پشت خودرو هواوی Seres SF5
نمای جانبی خودرو هواوی Seres SF5
نمای فنی خودرو هواوی Seres SF5
نمای داشبورد خودرو هواوی Seres SF5
خودرو هواوی

هواوی ادعا می‌کند در ساخت پیشرانه SF5 با سرس همکاری داشته است. این خودرو، با یک پیشرانه ۱٫۵ لیتر و دو موتور برقی تولید می‌شود تا مجموع قدرت ۵۵۰ اسب بخار و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۴٫۷ ثانیه فراهم کند. شعاع حرکتی SF5 در حالت تمام برقی، ۱۸۰ کیلومتر است؛ درحالی‌که با شارژ کامل باتری و یک باک بنزین، مسافت هزار کیلومتر را طی می‌کند.

فهرست دقیقی از امکانات رفاهی و ایمنی SF5 مورد انتظار هواوی موجود نیست. این محصول دارای نمایشگر بزرگ، سیستم صوتی اختصاصی با ۱۱ بلندگو و امکان شارژدهی به دیگر خودروهای برقی یا وسایل الکتریکی خواهد بود.

آستانه قیمت SF5 در بازار چین، ۳۳ هزار دلار برای مدل تک دیفرانسیل و ۳۸ هزار برای نسخه دو دیفرانسیل است. این محصول از هم‌اکنون در نمایندگی‌های هواوی چین پیش‌فروش می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات