طرح مفهومی از سدان لوکس لینکلن زفیر معرفی شد

چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
لینکلن در نمایشگاه شانگهای ۲۰۲۱ از خودروی مفهومی و لوکس زفیر رفلکشن برای عرضه در بازار چین رونمایی کرد که از نمایشگرهای بزرگ در داخل کابین بهره می‌برد و هنوز سیستم محرکه آن مشخص نیست.
تبلیغات

چین همچنان بازار پرسودی برای سدان‌‌های لوکس است. بسیاری از خودروسازان جهان نه‌تنها سدان‌های لوکس خود را در این کشور آسیایی ارائه می‌دهند، بلکه مدل‌های خاصی را فقط برای بازار چین تولید می‌کنند. لینکلن از این قاعده مستثنا نیست و به همین علت از خودروی لوکس زفیر رفلکشن (Zephyr Reflection) در نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۲۱ رونمایی کرده است. به گزارش موتوروان، لینکلن قصد دارد نسخه تولیدی این خودروی مفهومی زیبا و مدرن را اواخر امسال برای اولین‌بار ارائه بدهد و نسخه‌ی کنونی تنها پیش‌‌نمایشی از نسخه‌ی نهایی به شمار می‌رود. لینکلن این خودرو را فقط برای بازار چین طراحی کرده است.

پروفیل جانبی سدان لوکس لینکلن زفیر رفلکشن / Lincoln Zephyr Reflection

زفیر رفلکشن از ظاهر همیشگی و آشنای لینکلن بهره می‌برد؛ اما کاملاً بازطراحی شده است تا کاملاً منحصربه‌فرد به نظر برسد. جلوپنجره جدیدی با الگوی ستاره‌دار وجود دارد و نشان لینکلن در وسط آن را برجسته می‌کند. جلوپنجره در میان نوارهای کرومی جای گرفته است که از خطوط برجسته بدنه روی گل‌گیر جلو تا پایین سدان شروع می‌شود و تا چراغ‌های ظریف جلو امتداد می‌‌یابند. در زیر چهره‌ی جدید خودرو، سپری با ظاهر اسپرت دیده می‌شود که ورودی‌های بزرگ (احتمالا جعلی) دارد و آن‌ها به سمت گوشه‌های پایین رانده شده‌اند.

در داخل کابین، لینکلن از صفحه‌نمایش پانوراما به اندازه‌ی داشبورد بهره می‌برد که جلوداشبورد دیجیتال و صفحه‌نمایش بزرگ سیستم سرگرمی و اطلاعاتی را در خود جای داده است. کل تنظیمات از سه صفحه‌نمایش مختلف تشکیل می‌شود. زفیر رفلکشن دارای زبان جدید رابط انسان و ماشین لینکلن به نام Constellation است که در سه زمینه (تم) عادی، اسپرت و Zen موجود است. اکنون جزئیات بیشتری درباره‌ی امکانات فناوری زفیر وجود ندارد.

فضای داخل کابین مینیمالیستی است و اهرم تعویض دنده مبتنی بر دکمه لمسی، برجسته‌ترین ویژگی آن به شمار می‌رود. در زیر آن کنسول مرکزی با کنترلر ظریف، دکمه‌های دارای ظاهر خازن و فضای ذخیره‌‌سازی کوچکی در قسمت جلو قرار دارد.

کابین سدان لوکس لینکلن زفیر رفلکشن / Lincoln Zephyr Reflection

خودروی مفهومی لینکلن زفیر رفلکشن جندان وحشی به نظر نمی‌‌رسد؛ بنابراین مشخص نیست چه مقدار از طراحی آن تا زمان انتشار نسخه نهایی تغییر خواهد کرد. البته شک داریم که از داخل یا بیرون کابین خیلی تغییر کند. لینکلن در نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۲۱ در کنار زفیر رفلکشن از خودروی پلاگین هیبریدی Corsair رونمایی کرد که برای اولین‌بار به سبد محصولات این شرکت برای بازار چین می‌پیوندد.

چراغ عقب سدان لوکس لینکلن زفیر رفلکشن / Lincoln Zephyr Reflection
پروفیل جانبی سدان لوکس لینکلن زفیر رفلکشن / Lincoln Zephyr Reflection
نمای عقب سدان لوکس لینکلن زفیر رفلکشن / Lincoln Zephyr Reflection
کابین سدان لوکس لینکلن زفیر رفلکشن / Lincoln Zephyr Reflection
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات