مدل ۲۰۲۲ بی‌ام‌و M3 و M4 با بهبود چشمگیر در شتاب‌گیری، رونمایی شد

سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
بی‌ام‌و M3 و M4 کامپتیشین ۲۰۲۲، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۳٫۴ ثانیه و نهایت سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت فراهم می‌کنند. آستانه قیمت این خودروها با سیستم دو دیفرانسیل، حدود ۸۰ هزار دلار است.
تبلیغات

شهریورماه سال ۱۳۹۹، مدل جدید بی‌ام‌و M3 و M4 با سیستم دیفرانسیل عقب معرفی شد. این خودروها به‌زودی با نسخه دو دیفرانسیل و آپشن‌های مدل کامپتیشن نیز تولید می‌شوند تا سطح بالاتری از توانایی فنی ارائه بدهند. استفاده از فناوری AWD بی‌ام‌و xDrive، تاکنون برای سری ۳ و سری ۴ سابقه نداشته است.

پیشرانه جدیدترین نمونه M3 و M4 سه لیتر ۶ سیلندر خطی توئین توربوشارژ با قدرت ۵۰۳ اسب‌بخار و گشتاور ۶۵۰ نیوتن‌متر خواهد بود. این خودروها، ۰٫۴ ثانیه زودتر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت و ۳٫۴ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسند. نهایت سرعت M3 و M4 کامپتیشن در حالت استاندارد، محدود به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است؛ اما می‌تواند با به‌روزرسانی M پرفرومنس به ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

نمای داخلی بی ام و ام4 کامپتیشن BMW M4 Competition
بی ام و ام4 کامپتیشن BMW M4 Competition
نمای پشت بی ام و ام4 کامپتیشن BMW M4 Competition
نمای بالا راست بی ام و ام4 کامپتیشن BMW M4 Competition
نمای بالا چپ بی ام و ام4 کامپتیشن BMW M4 Competition
نمای جلو بی ام و ام3 کامپتیشن BMW M4 Competition
نمای پشت بی ام و ام3 کامپتیشن BMW M4 Competition
نمای جلو راست بی ام و ام3 کامپتیشن BMW M4 Competition
نمای عقب چپ بی ام و ام3 کامپتیشن BMW M4 Competition

کاهش وزن، دیگر تفاوت M3 و M4 کامپتیشن با مدل‌های استاندارد است. این خودروها وزن خالص ۱۸۰۹ کیلوگرم دارند که برای محصولی با ابعاد متوسط و مجهز به سیستم دو دیفرانسیل، ایده‌آل است. M3 و M4 کامپتیشن از جدیدترین جعبه‌دنده خودکار ۸ سرعته ZF استفاده می‌کنند که عملکردی متنوع و هوشمندانه در تقسیم گشتاور بین محورهای جلو و عقب دارد. امکان استفاده از این خودروها به‌صورت دیفرانسیل عقب با تمام گشتاور نیز فراهم خواهد بود.

مدل پایه‌ی M3 کامپتیشن xDrive در بازار جهانی، ۷۷ هزار دلار قیمت خواهد داشت؛ با این حساب، نسخه دو دیفرانسیل حدود ۴ هزار دلار گران‌تر از نمونه تک دیفرانسیل خواهد بود. هزینه خرید برای M4 کامپتیشن xDrive نیز ۷۹ هزار دلار اعلام شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات