اولین محصول تمام برقی جنسیس بر اساس G80 معرفی شد

دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
الکتریفاید G80 نام تجاری جدیدترین محصول جنسیس است. این مدل، نخستین خودروی لوکس تمام برقی در خودروسازی کره جنوبی و شرکت سازنده محسوب می‌شود.
تبلیغات

طی هفته اخیر، چند خودروی لوکس برقی توسط برندهای معتبر، رونمایی شده است. این مدل‌ها، شامل آئودی A6 مفهومی و مرسدس بنز EQS، کلاس جدیدی در خودروسازی دنیا محسوب می‌شوند که حدود ۹ سال پیش با تسلا مدل S آغاز شد و حالا با محصولات بزرگ‌تر و لوکس‌تر توسعه یافته است.

در نمای بیرونی، تفاوت چندانی بین جنسیس G80 برقی و بنزینی دیده نمی‌شود. شاید تنها وجه تمایز، جلوپنجره بسته برای نسخه الکتریکی باشد. این خودروها در فضای داخلی نیز مشابه هستند؛ اما فناوری‌های متفاوت دارند.

الکتریفاید G80، مجهز به دو موتور برقی روی محورهای جلو و عقب است تا مجموع قدرت ۳۶۵ اسب‌ بخار با گشتاور ۷۰۰ نیوتن‌متر فراهم کند. این خودرو دو دیفرانسیل، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۴٫۹ ثانیه خواهد داشت و شعاع حرکتی ۵۰۰ کیلومتر ارائه خواهد کرد. شرکت سازنده ادعا می‌کند، ۸۰ درصد ظرفیت باتری‌های G80 در زمان ۲۲ دقیقه با شارژر DC، تکمیل می‌شود. در پنل بیرونی سقف هم از سلول‌های خورشیدی استفاده شده است.

نمای پشت جنسیس جی80 برقی Genesis Electrified G80 ن

یکی از فناوری‌های جدید به‌کاررفته در G80، سیستم DAS است که با توجه به نوع مسیر و رانندگی، گشتاور تقسیمی بین چرخ‌های جلو و عقب را تغییر می‌دهد. این خودرو همچنین از V2L پشتیبانی می‌کند تا امکان اتصال باتری به وسایل برقی (Vehicle to Load) فراهم شود. فناوری حذف صداهای کابین (ANC-R) نیز با توانایی تشخیص صدای خارج خودرو و تولید نویز با فرکانس مخالف، در الکتریفاید G80 وجود خواهد داشت. شرکت سازنده ادعا می‌کند بسیاری از ادوات تزئینی خودرو شامل صندلی‌ها و تزئینات چوب داخل اتاق، از مواد بازیافتی و دورریختنی ساخته شده است.

قیمت نهایی الکتریفاید G80 هنوز مشخص نیست. مدل بنزینی با قدرت ۳۰۰ اسب‌ بخار آستانه قیمت ۴۸ هزار دلار دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات