هیوندای در مارس ۲۰۲۱ به رکورد فروش تاریخی دست یافت

شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
هیوندای اولین‌بار در تاریخ در مارس ۲۰۲۱، به بیشترین آمار فروش ماهانه دست یافت و این موفقیت به‌دلیل تنوع محصولات و کراس‌اور محبوب توسان بود.
تبلیغات

ماه مارس امسال، بهترین ماه برای فروش هیوندای موتور در بازار آمریکا بود. به‌گزارش Carscoops، هیوندای با فروش کل ۷۵،۴۰۳ دستگاه خودرو در این ماه، با افزایش ۱۱۵ درصدی درمقایسه‌با فروش در مارس ۲۰۲۰ مواجه شد. فروش هیوندای به‌شدت تحت‌تأثیر توسان قرار داشت که ۱۵،۷۴۴ دستگاه از آن به مشتریان فروخته شد. این رقم افزایش ۱۵۹ درصدی را برای کراس‌اور محبوب هیوندای نشان می‌دهد و یعنی فروش این مدل فقط در مارس ۲۰۲۱، تقریبا برابر با سه چهارم کل فروش سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۰ بوده است. 

هیوندای توسان / Hyundai Tucson مشکی رنگ

این روند افزایش فروش، تنها به کراس‌اورهای هیوندای محدود نبود؛ چراکه فروش النترا در مارس ۷۰ درصد افزایش یافت و به ۱۲،۵۹۸ دستگاه رسید. همین امر باعث شد این خودرو پرفروش‌ترین خودرو در ماه گذشته و سومین خودرو پرفروش هیوندای در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۱ باشد. افزون‌براین، فروش سانتافه در سه‌ماهه‌ی اول سال جدید با ۴۴ درصد افزایش به ۲۸،۵۷۰ دستگاه رسید. اگرچه فروش آن در ماه مارس کمی کمتر از ۱۱،۵۳۸ دستگاه النترا بود، هنوزهم این آمار به‌معنای افزایش ۸۲ درصدی فروش برای کراس‌اور سانتافه است. 

متأسفانه لوستر تنها خودرو هیوندای بود که فروش آن در مارس کاهش یافت. این اتفاق شاید طرفداران خودروهای اسپرت را متعجب کند. این شرکت ماه گذشته فقط ۲۷۲ دستگاه ولوستر فروخت که کاهش ۵۳ درصدی را درمقایسه‌با مجموع ۵۷۵ دستگاه در مارس ۲۰۲۰ نشان می‌دهد. اگرچه در مارس ۲۰۲۱ میزان فروش هیوندای ۵۰ درصد افزایش یافت، میزان فروش اکسنت برای سال جاری با کاهش مواجه شد. هیوندای در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۱ موفق شد ۴،۲۷۲ دستگاه از خودرو اقتصادی اکسنت را بفروشد؛ یعنی ۱۱ درصد کمتر درمقایسه‌با سال گذشته. 

فروش کل برند هیوندای در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۱ بسیار درخورتوجه بود؛ اما به‌اندازه‌ی فروش آن در مارس نبود. هیوندای با تحویل ۱۶۷ هزار و ۱۳۰ دستگاه خودرو در سال جاری، درمقایسه‌با سال گذشته رشد ۲۸ درصدی را ثبت کرده است. 

هیوندای ولوستر / Hyundai Veloster قرمز رنگ

رندی پارکر، معاون ارشد فروش ملی هیوندای موتور در آمریکا گفت:

عملکرد هیوندای برای فروش در ایالات متحده در مارس و سه‌ماهه‌ی اول سال، بسیار تاریخی و درخورتوجه بود. اعتماد فراوان مصرف‌کنندگان، موجودی پایدار، سبد محصولات متنوع، تبلیغات جذاب و تلاش شرکای فروشندگان ما، همگی برای تحقق این نتایج مثبت درکنار هم گرد آمده‌اند.

عملکرد هیوندای در فروش خودرو

نام خودرو

فروش مارس ۲۰۲۱ 

فروش مارس ۲۰۲۰  

درصد تغییر

فروش سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ 

فروش سه‌ماهه اول ۲۰۲۰

درصد تغییر

اکسنت

۱،۷۸۸

۱،۱۹۶

۵۰

۴،۲۷۲

۴،۸۰۷

۱۱-

النترا

۱۲،۵۹۸

۷،۴۳۰

۷۰

۲۶،۰۹۳

۲۵،۷۴۵

۱

آیونیک

۱،۹۳۰

۷۶۳

۱۵۳

۴،۱۲۵

۳،۵۲۲

۱۷

کنا

۱۰،۴۱۶

۳،۸۷۴

۱۶۹

۲۲،۶۱۰

۱۵،۱۷۴

۴۹

نکسو

۳۰

۷

۳۲۹

۷۸

۵۱

۵۳

پلیسید

۹،۱۸۴

۳،۹۳۴

۱۳۳

۲۱،۲۰۷

۱۷،۰۸۹

۲۴

سانتافه

۱۱،۵۳۸

۶،۳۵۸

۸۲

۲۸،۵۷۰

۱۹،۹۰۲

۴۴

سوناتا

۹،۳۳۵

۳،۹۵۷

۱۳۶

۲۰،۵۵۷

۱۵،۶۰۲

۳۲

توسان

۱۵،۷۴۴

۶،۰۷۳

۱۵۹

۳۳،۱۴۷

۲۳،۷۳۵

۴۰

ولوستر

۲۷۲

۵۷۵

۵۳-

۲،۰۸۲

۲،۰۸۲

۶۷-

ونیو

۲،۵۶۸

۹۵۱

۱۷۰

۳،۱۶۶

۳،۱۶۶

۸۳

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات