مینی الکتریک پیس‌ستر معرفی شد

پنج‌شنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مینی با همکاری بی‌ام‌و موتوراسپرت و فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی از خودروی برقی الکتریک پیس‌ستر رونمایی کرد که در مسابقات فرمول E به‌عنوان خودروی ایمنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
تبلیغات

مینی (MINI)، خودروی الکتریکی جدیدی برای مسابقات فرمول E قهرمانی جهان در اختیار قرار داده است که الکتریک پیس‌‌ستر (Electric Pacesetter) نامیده می‌شود. به گزارش Carscoops، این خودروی ایمنی که با همکاری بی‌ام‌و موتوراسپرت، فرمول E و فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی (FIA) به‌طور اختصاصی برای رانندگی در پیست ساخته شده است، اولین حضور خود را در E-Prix رم در ۱۰ آوریل انجام خواهد داد.

نمای جلو خودروی برقی مینی الکتریکی پیس ‌ستر / MINI Electric Pacesetter

مینی الکتریک پیس‌ستر که بسیار تهاجمی‌تر از کوپر SE به نظر می‌رسد، از کیت بدنه با الهام از JCW بهره می‌برد که شامل تغاری‌های گل‌گیر کشیده، رکاب‌های جانبی اسپرت و اسپلیترهای جلویی است که از فیبر کربن بازیافتی به‌صورت سه‌بعدی چاپ شده‌اند. از جمله سایر مشخصات برجسته پیس‌ستر می‌‌توان به جلوپنجره کاملاً محصور، دریچه‌های برجسته خنک‌کننده ترمز و رینگ‌های ۱۸ اینچی با طرح دورنگ اشاره کرد.

دیفیوزر بزرگ، بال عقب و نوار روشنایی مخصوص نیز در عقب وجود دارد. طراحان مینی نمای بیرونی نقره‌ای مات با طرح براق ارائه داده‌اند که دارای تزئینات نارنجی Highspeed و قرمز Curbside است.

مینی فقط تعداد انگشت‌شماری تصویر از داخل کابین منتشر کرده است که در آن‌ها، کابین تزئین خاصی ندارد و تنها یک صندلی برای راننده به چشم می‌خورد. سیستم سرگرمی و اطلاعاتی کمی به سمت بیرون کشیده شده است و رانندگان جلوداشبورد دیجیتال و فرمان مینیمالیستی را در جلوی خود پیدا می‌کنند. از جمله سایر نکات در خور توجه می‌توان به قفس غلت‌گیر و پنل‌های سبک‌وزن فیبر کربنی برای درها اشاره کرد.

پیشرانه الکتریکی ۱۸۱ اسب ‌بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این مقدار قدرت و گشتاور باعث می‌شود هاچ‌بک اسپرت مینی الکتریک پیس‌ستر در ۶٫۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

کابین خودروی برقی مینی الکتریکی پیس ‌ستر / MINI Electric Pacesetter

البته این خودروی الکتریکی سریع نیست؛ اما به‌عنوان یک خودروی ایمنی به سیستم تعلیق کویل‌اور مجهز شده که قابلیت تنظیم سه‌جهته برای کاهش و افزایش ارتفاع، فشرده‌سازی فنرها و زاویه کمبر دارد. این خودروی برقی از فاصله بزرگ‌تر بین چرخ‌ها (افزایش عرض خودرو) و سیستم ترمز چهار پیستونی بهره می‌برد که از JCW GP گرفته شده است.

الکتریک پیس‌ستر هنوز به مرحله‌ی تولید نهایی نرسیده است و مینی قصد دارد از این خودروی ایمنی برای دنبال کردن برنامه‌های آینده در زمینه‌ی برقی‌سازی مدل‌های JCW استفاده کند.

خودروی برقی مینی الکتریکی پیس ‌ستر / MINI Electric Pacesetter نقره ای رنگ در جاده
نمای سه چهارم خودروی برقی مینی الکتریکی پیس ‌ستر / MINI Electric Pacesetter
کابین خودروی برقی مینی الکتریکی پیس ‌ستر / MINI Electric Pacesetter
نمای عقب خودروی برقی مینی الکتریکی پیس ‌ستر / MINI Electric Pacesetter
داشبورد و کابین خودروی برقی مینی الکتریکی پیس ‌ستر / MINI Electric Pacesetter
نمای سه چهارم عقب خودروی برقی مینی الکتریکی پیس ‌ستر / MINI Electric Pacesetter در جاده
نمای بالا خودروی برقی مینی الکتریکی پیس ‌ستر / MINI Electric Pacesetter
نمای سه چهارم خودروی برقی مینی الکتریکی پیس ‌ستر / MINI Electric Pacesetter در پارکینگ
نمای جلو خودروی برقی مینی الکتریکی پیس ‌ستر / MINI Electric Pacesetter
نمای جانبی خودروی برقی مینی الکتریکی پیس ‌ستر / MINI Electric Pacesetter
نمای عقب بالا خودروی برقی مینی الکتریکی پیس ‌ستر / MINI Electric Pacesetter
نمای کناری خودروی برقی مینی الکتریکی پیس ‌ستر / MINI Electric Pacesetter
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات