اولین نمونه از وانت برقی هامر و فورد برونکو با قیمت میلیون دلاری حراج شدند

چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
اولین نسخه‌ی تولیدی خودروی الکتریکی جی‌ام‌سی‌ هامر و فورد برونکو در حراجی برت جکسون در آریزونا به ترتیب با قیمت ۲٫۵ و ۱٫۰۷۵ میلیون دلار به فروش رسیدند.
تبلیغات

خودروی الکتریکی جی‌ام‌سی هامر (GMC Hummer EV) را می‌توان یکی از جدیدترین محصولات در بازار وانت پیک‌آپ‌ برقی دانست که ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد. به گزارش موتوروان، پیشرانه الکتریکی این خودروی برقی علاوه بر قدرت ۱۰۰۰ اسب بخاری، می‌تواند گشتاوری معادل ۱۵,۵۹۲ نیوتن‌متر تولید کند که به طرز وحشتناکی به قلمرو کامیون‌های کشنده نزدیک می‌شود. این شرکت اخیراً دستاورد دیگری به رزومه خود اضافه کرده است؛ جی‌ام‌سی با فروش اولین نمونه از وانت برقی هامر در حراج خانه برت جکسون به قیمت ۲٫۵ میلیون دلار (۲٫۱ میلیون یورو با نرخ ارز فعلی) به رکورد جدیدی دست یافت.

GMC Hummer EV   وانت هامر برقی

با توجه به اینکه وانت‌های الکتریکی کاملاً در حال شکل‌دهی به بخش مستقل و جدیدی هستند و به‌عنوان میدان جنگ آینده شناخته می‌شوند، با کمال خونسردی یادآور می‌شویم که جدیدترین مدل هامر بدون نگاه به رقبای خود ساخته شد. تاد هابارد، مهندس توسعه عملکرد هامر برقی، قصد دارد این استاندارد را با وانت برقی هامر همراه کند؛ قصدی که از قبل با بسیاری از امکانات هوشمندانه‌‌ای که این خودرو ارائه می‌دهد، مشخص می‌شود.

برداشتن پیشرانه احتراق داخلی به تیم مهندسی جی‌ام‌سی این امکان را می‌داد تا روی قابلیت‌های بسیار جالبی مانند حرکت خرچنگی و فرمان چهار چرخ متمرکز شوند. همه‌ی این ایده‌ها بسیار چشم‌گیر هستند اما تنها قابلیت هامر برقی نیستند؛ زیرا وانت برقی جی‌ام‌سی  دارای امکانات رانندگی آف‌رود دیگری شامل ۱۸ دوربین زیر بدنه، لاستیک‌های ۳۵ اینچی، زره زیر بدنه و سیستم تعلیق بادی تطبیق‌پذیر است و می‌تواند از شعاع حرکتی بیش از ۵۶۰ کیلومتر (۳۵۰ مایل) پشتیبانی کند. 

اولین مدل هامر برقی قبلاً با قیمت فوق‌العاده بالا در حراج به فروش رسید؛ اما مدل‌های باقی‌مانده نسخه ۱ (Edition 1) در مدت‌زمان یک ساعت با قیمت متوسط ​​۱۱۲,۵۹۵ دلار فروخته شدند. مدل بعدی 3X قرار است در پاییز ۲۰۲۲ با قیمت پایه ۹۹,۹۹۵ دلار به مرحله‌ی تولید برسد.

از آنجا که این مدل‌های اولیه می‌توانند سود سرشاری در آینده نصیب مالکان کنند، خریداران احتمالی از شنیدن اینکه جی‌ام‌سی همچنان به فروش این محصولات ادامه می‌دهد، خوشحال خواهند شد. این خودروساز آمریکایی قرار است مدل شاسی‌بلند از هامر را در ۳ آوریل سال ۲۰۲۱ رونمایی کند.

مزایده فورد برونکو

چقدر حاضرید برای اولین مدل تولیدی فورد برونکو بپردازید؟ برخی از خودروسازان تمایل دارند نسخه‌های کلکسیونی و ارزشمند خود را با قیمت بالایی به خریداران بفروشند و وجود برخی مجموعه‌داران در سراسر جهان، باعث می‌شود حراج اولین نمونه‌های خودروهای معروف در شرکت‌های حراجی با قیمت‌های بالا انجام شود. به گزارش موتوروان، اولین مدل فورد برونکو با قیمت بسیار بالایی در حراجی برت جکسون به فروش رسید.

سیستم سرگرمی نمای بالا فورد برونکو / Ford Bronco
نمای بالا فورد برونکو / Ford Bronco آبی رنگ
نمای صندلی فورد برونکو / Ford Bronco آبی رنگ
نمای کابین و صندلی فورد برونکو / Ford Bronco آبی رنگ
کابین فورد برونکو / Ford Bronco

اولین مدل تولیدی نسل ششم فورد برونکو دودر در آخر هفته گذشته در حراجی برت جکسون اسکاتس‌دیل در آریزونا با قیمت ۱ میلیون و ۷۵ هزار دلار به فروش رسید. بله قیمت هفت رقمی برای فورد برونکو با توجه به داغ بودن بازار مدل‌های VIN 001 در حراجی‌ها اصلا تعجب‌آور نیست.

همان‌طور که حدس می‌زدید، قیمت کامل گفته‌شده در بالا به اهداف خوب کمک می‌کند. در این مورد، ۱۰۰ درصد قیمت فورد برونکو به بنیاد ملی جنگل و شبکه بین‌المللی سازمان‌های آموزش طبیعت‌گردی (Outward Bound) پرداخت خواهد شد؛ هر دو مؤسسه در مأموریت جدید صندوق برونکو وایلد (Bronco Wild) برای اتصال مردم به گردشگری و طبیعت‌گردی در خارج از منزل مشارکت دارند.

نسخه‌ی دودر و سقف‌دار فورد برونکو دارای رنگ بیرونی انحصاری Lightning Blue است. در داخل کابین، صندلی‌های اصلاح‌شده‌ی چرمی Navy Pier به چشم می‌خورند؛ درحالی‌که پیشرانه ۲٫۷ لیتری خورجینی ۶ سیلندر EcoBoost در زیر کاپوت آن قرار دارد و به جعبه‌دنده ۱۰ سرعته خودکار متصل می‌شود.

کریگ جکسون، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت حراجی برت جکسون در این زمینه گفت:

یکی از خاص‌ترین مزایده‌های ما طی روزهای اخیر به انجام رسید. ما از طریق فروش ۹ خودروی خیریه که شامل تعدادی از اولین مدل‌های تولیدی بودند، به جمع‌آوری میلیون‌ها دلار کمک کردیم. ما از شرکای خود در کادیلاک، شورولت، دوج، فورد و جی‌ام‌سی تشکر می‌کنیم که در این زمینه با ما همیاری کردند. حراجی برت جکسون از این فرصت استفاده کرده است و به مجموعه‌داران خودرو امکان می‌دهد بخشی از تاریخ را در مجموعه‌ی خود داشته باشند و همچنین سازمان‌های مهم از این موضوع بهره‌مند شوند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات