کیا EV6 GT با توانایی‌هایی نزدیک به سوپراسپرت معرفی شد

چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
هاچبک تمام برقی کیا با قدرت ۵۷۷ اسب‌ بخار و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۳٫۵ ثانیه تولید می‌شود. EV6 GT، همراه سیستم دو دیفرانسیل، شعاع حرکتی ۵۱۰ کیلومتر خواهد داشت.
تبلیغات

خودروسازی کیا برای حضور قدرتمند در بازار محصولات اسپرت الکتریکی آماده می‌شود. نخستین مدل از این سری، EV6 GT خواهد بود. این خودرو، یک هاچبک جادار و خانوادگی با ابعادی نزدیک به کراس‌اورهای اندازه متوسط است؛ اما می‌تواند شتاب‌گیری نزدیک به سوپراسپرت‌های بنزینی فراهم کند.

اواخر اسفندماه اولین تصاویر رسمی از نمای بیرونی EV6 منتشر شد. این خودرو برقی نسخه‌های متفاوتی خواهد داشت که در کامل‌ترین نمونه از نظر امکانات فنی و رفاهی، EV6 GT نام دارد. دو موتور برقی روی محورهای جلو و عقب، ۵۷۷ اسب‌ بخار قدرت و ۷۴۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند. سیستم دو دیفرانسیل به EV6 GT امکان می‌دهد تا ۳٫۵ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد و نهایت سرعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت داشته باشد.

Kia EV6 کیا برقی نمای پشت
کیا EV6 GT نمای سه رخ
کیا EV6 GT نمای جانبی
Kia EV6 کیا برقی فرمان و داشبورد
کیا EV6 GT نمای صندلی

بعضی امکانات، مثل باتری ۷۷٫۴ کیلووات ساعت و دیفرانسیل لغزش محدود، مخصوص نسخه GT خواهد بود. مد‌ل پایه با سیستم تک دیفرانسیل، باتری ۵۸ کیلووات ساعتی خواهد داشت. مدل GT می‌تواند با پیشرانه پایه و یک موتور روی محور عقب خریداری شود تا وزن کم‌تر و شعاع حرکتی بهتر فراهم کند. در این حالت، مسافت ۵۱۰ کیلومتر با یک شارژ امکان‌پذیر خواهد بود

برای شارژ باتری‌ها از ۱۰ تا ۸۰ درصد ظرفیت، ۱۸ دقیقه زمان لازم است. همچنین با اتصال ۴٫۵ دقیقه به شارژر، می‌توان انرژی لازم برای حرکت تا مسافت ۱۰۰ کیلومتر فراهم کرد. این آمار مربوط به باتری‌های ۷۷٫۴ کیلووات ساعتی برای مدل تک دیفرانسیل است. از باتری‌ها و سیستم الکتریکی خودرو می‌توان به‌عنوان منبع خروجی برق استفاده کرد و مثلا یک تلویزیون ۵۵ اینچ LED را به مدت ۲۴ ساعت روشن نگه داشت یا خودروی برقی دیگر را شارژ کرد.

Kia EV6 کیا برقی فرمان و داشبورد

کیا EV6 با طول بدنه ۴٫۶۸ متر، عرض ۱٫۸۸ و ارتفاع استاندارد ۱٫۵۵ متر تولید می‌شود. فاصله محورهای این خودرو نزدیک به ۳ متر است و صندوق بار ۵۲۰ لیتر فضا فراهم می‌کند. جمع‌ شدن صندلی‌های ردیف دوم، فضای قبل استفاده برای حمل بار را به ۱۳۰۰ لیتر افزایش می‌دهد. زیر کاپوت جلو هم صندوق کوچکی با حجم ۵۲ یا ۲۰ لیتر (در مدل دیفرانسیل عقب یا دو دیفرانسیل) وجود دارد.

در ویدئوی تازه منتشر شده توسط کیاموتورز، EV6 GT با فراری کالیفرنیا T، مکلارن 570S، پورشه 911 تارگا4T، مرسدس AMG GT و لامبورگینی اوروس وارد رقابت درگ ۴۰۰ متر می‌شود.

کیا از هم‌اکنون اقدام به پیش‌فروش EV6 کرده است. این خودرو فقط در کره جنوبی مونتاژ خواهد شد و اواسط تابستان به بازار جهانی خواهد رسید. هنوز قیمت رسمی EV6 اعلام نشده است اما بنا بر گمانه‌زنی‌ها، آستانه قیمت ۴۰ تا ۴۵ هزار دلار خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات