بنتلی به رکورد فروش ۲۰۰ هزار خودرو، طی ۱۰۲ سال رسید

شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
تعداد ۲۰۰ هزار خودرو با برند بنتلی از زمان تأسیس شرکت در سال ۱۹۱۹ تاکنون، تولید شده؛ درحالی‌که ۷۵ درصد از این میزان، طی ۱۸ سال اخیر فروخته شده است.
تبلیغات

مهم‌ترین عامل موفقیت بنتلی در بازار خودروهای لوکس، حضور فولکس واگن در هیئت مدیره و دپارتمان مهندسی این برند انگلیسی است. بنتلی در سال ۱۹۱۹ تأسیس شد و سال ۱۹۳۱ به مالکیت رولزرویس درآمد. بنتلی در دهه‌ی آخر قرن بیستم، هم‌زمان با دیگر خودروسازان بریتانیا با مشکلات اقتصادی مواجه شد. سرانجام در سال ۱۹۹۸ فولکس واگن توانست بنتلی را تصاحب کند و با برنامه‌ای دقیق، سودآوری را به این برند اصیل بازگرداند.

فولکس‌واگن برای آغاز تحول در بنتلی، پروژه‌ی تولید محصولی کاملا جدید با نام کنتیننتال GT را آغاز کرد. این خودرو که یادآور بنتلی کنتیننتال کلاسیک مدل ۱۹۵۲ تا ۱۹۸۴ بود، در سال ۲۰۰۳ وارد بازار جهانی شد. کنتیننتال GT به‌تنهایی توانست، شرایط اقتصادی بنتلی را تغییر دهد و این مجموعه را به سودآوری برساند.

 بنتلی کنتیننتال GT نسخه‌ی Galen

حالا با رسیدن به سال ۲۰۲۱ و رکورد فروش ۲۰۰ هزار دستگاه انواع بنتلی طی ۱۰۲ سال، اهمیت کنتیننتال GT ثابت می‌شود. حدود ۴۰ درصد از کل تولیدات بنتلی از آغاز تأسیس تاکنون به این خودرو اسپرت دودر تعلق دارد که با سه نسل از ۲۰۰۳ تا امروز تولید شده است.

دیگر محصول مهم بنتلی در دوران طلایی قرن ۲۱، شاسی‌بلند بنتایگا به‌شمار می‌آید. این مدل، سال ۲۰۱۵ رونمایی شد و خیلی زود به فروش خیره‌کننده در کلاس خودروهای لوکس رسید. در ۶ سال اخیر، بیش از ۲۵ هزار بنتایگا در سراسر جهان فروخته شده که ۱۲/۵ درصد کل تولیدات بنتلی طی یک قرن را شامل می‌شود؛ چنین آماری برای یک خودرو با آستانه قیمت ۱۸۰ هزار دلار، فراتر از انتظار است.

بنتایگا مولینر

سرمایه‌گذاری فولکس‌واگن در بنتلی، نمونه‌ای از مدیریت هوشمند برای یک شرکت خودروسازی را نشان می‌دهد. حالا با راه‌اندازی خطوط تولید بنتلی در آلمان و نوسازی کارخانه‌ی اصلی در انگلیس، مجموع تیراژ روزانه به ۳۵۰۰ دستگاه رسیده است؛ درحالی‌که ۲۰ سال پیش، این میزان به ۸۵ عدد در روز می‌رسید. همچنین، بسیاری از علاقه‌مندان بنتلی در بریتانیا، مخالف فعالیت آن در کلاس شاسی‌بلندها بودند؛ اما حالا بنتایگا پرفروش‌ترین و سودآورترین محصول بنتلی محسوب می‌شود.

تلاش برای توسعه بنتلی، همچنان ادامه دارد. مدیران این برند و گروه فولکس واگن، مصمم هستند تا تمامی تولیدات بنتلی از سال ۲۰۳۰، تمام برقی یا پلاگین هیبرید شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات