همکاری فورد و HP برای تولید قطعاتی از خودرو F-250 با ضایعات چاپ سه بعدی

شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
فورد در همکاری با اچ‌پی و سه شرکت دیگر به فناوری جدیدی دست پیدا کرده است تا از ضایعات چاپ سه‌بعدی به‌منظور تولید قطعاتی کوچک برای خودروی F-250 استفاده کند.
تبلیغات

یکی از مزایایی که فناوری چاپ سه‌بعدی درمقایسه‌با روش‌های تولیدی مرسوم ارائه می‌دهد، کاهش ضایعات است. بااین‌حال حتی اگر نمونه‌های پیش‌تولید خراب‌شده و قدیمی را بردارید، همچنان محصولاتی جانبی مثل تکه‌های پلاستیکی که در نهایت سر از سطح زباله درمی‌آورند خواهید داشت. به‌نوشته‌ی انگجت، فورد می‌خواهد قدم‌های مثبتی در این زمینه بردارد.

فورد به کمک اچ‌پی و سه شرکت دیگر راهی پیدا کرده است تا بتواند از قطعاتی که به‌صورت سه‌بعدی چاپ شده‌اند برای تولید قطعاتی از وسایل نقلیه با روش قالب‌گیری تزریقی استفاده کند. شرکت‌های حاضر در پروژه ادعا می‌کنند چنین اتفاقی برای نخستین بار در صنعت خودرو رخ می‌دهد.

فورد می‌گوید از مدتی پیش تکنیک جدید را برای تولید یکی از قطعات کوچک وانت F-250 به‌کار می‌گیرد که به باک بنزین مربوط می‌شود. فورد می‌گوید قطعات مورد اشاره که با تکنیک قالب‌گیری تزریقی ساخته می‌شوند هفت درصد سبک‌تر و ۱۰ درصد ارزان‌تر از قطعاتی هستند که به‌شکل عادی ساخته می‌شوند. این قطعات جدید همچنین دربرابر مواد شیمیایی و رطوبت مقاومت بیشتری نشان می‌دهند.

یک قطعه‌ی کوچک در خودرویی مثل F-250 که بر سوخت فسیلی متکی است قطعا نمی‌تواند از بحران آب و هوایی که متخصصان درباره‌ی آن هشدار داده‌اند جلوگیری کند، اما قدمی در مسیر درست محسوب می‌شود. فورد می‌خواهد از فناوری جدید برای تولید قطعه‌ی کوچک باک بنزنین ۱۰ خودروی دیگرش هم استفاده کند. فورد همچنین پیش‌تر اعلام کرده بود ۲۲ میلیارد دلار روی تولید خودروی برقی سرمایه‌گذاری می‌کند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات