شیائومی قصد دارد با کمک شرکتی چینی خودروی برقی تولید کند

شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
براساس گزارشی تأییدنشده، شیائومی در حال مذاکره با گریت وال موتورز است تا از یکی از کارخانه‌های این شرکت برای تولید خودروی اختصاصی استفاده کند.
تبلیغات

Carscoops می‌نویسد شیائومی جدیدترین شرکتی در حوزه‌ی فناوری است که می‌خواهد سراغ تولید خودروی برقی اختصاصی برود. مطابق این گزارش، چینی‌ها مذاکرات با گریت وال موتورز را آغاز کرده‌اند تا از یکی از کارخانه‌های آن در چین برای تولید انبوه خودرو تحت برند خود استفاده کند.

وب‌سایت Carscoops مدعی است که خودروی شیائومی «هم‌راستا با محصولات این شرکت در صنعت وسایل الکترونیکی» خواهد بود. گریت وال موتورز بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی وانت پیکاپ در چین محسوب می‌شود.

روئیترز می‌گوید احتمال دارد شیائومی و گریت وال موتورز هفته‌ی آینده همکاری تجاری‌شان را رسانه‌ای کنند. گریت وال موتورز تاکنون خدمات تولید خودرو به هیچ شرکت دیگری ارائه نداده؛ به‌نظر می‌رسد طبق قراردادی که قرار است امضاء شود، گریت وال موتورز مشاوره‌ی مهندسی به شیائومی می‌دهد تا پروژه‌ی تولید خودرو سریع‌تر پیش برود. 

گفته می‌شود لی جون، بنیان‌گذار و مدیرعامل شیائومی، اعتقاد دارد تخصص شرکتش در حوزه‌ی تولید سخت‌افزار به تسریع فرایند طراحی و تولید خودروی برقی شیائومی کمک می‌کند. الن کنگ، از تحلیلگران ارشد LMC Automotive می‌گوید: «دستاوردهای شیائومی در حوزه‌ی سیستم‌های عامل و وسایل خانگی نیز ابتکارات زیادی به این نوع همکاری در آینده می‌آورد». 

شیائومی که احتمالا اولین خودروی برقی خود را در حدود سال ۲۰۲۳ عرضه می‌کند، قصد دارد بین خودرو و دیگر وسایل الکترونیکی‌اش ارتباط برقرار کند و آ‌ن‌ها را به هم متصل نگه دارد. شیائومی امروزه در کنار گوشی هوشمند تنوع بالایی از محصولات دیگر مثل لپ تاپ، دستبندهای تناسب اندام و پلوپز تولید می‌کند که همگی آن‌ها توانایی اتصال به اینترنت دارند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات