مینی ون هیوندای استاریا معرفی شد

پنج‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
جدیدترین محصول هیوندای، یک ون کوچک به نام استاریا است. این مدل، طراحی متفاوت و قابلیت حمل ۱۱ سرنشین دارد.
تبلیغات

هیوندای و کیا، در تلاش برای تولید خودروی باکیفیت و ارزان‌قیمت هستند؛ اما رویکرد ویژه‌ای نیز به طراحی محصولات دارند. اوایل قرن ۲۱ و آغاز پیشرفت خیره‌کننده در خودروسازی کره جنوبی، محصولات کیا و هیوندای به مدل‌های عامه‌پسند ژاپنی و آمریکایی شباهت داشتند؛ درحالی‌که برای دهه‌ی ۲۰۲۰ ، طرح‌های خلاقانه و بسیار متفاوت، مورد توجه مدیران غول‌های صنعتی این کشور قرار گرفته‌اند.

با ظهور شاسی‌بلندها و کراس‌اورها، تقاضا در بازار جهانی برای خودروهای ون و مینی ون، به‌شدت کاهش یافته است. این خودروها، از سال‌ها قبل مورد توجه اروپایی‌ها نبودند و حالا در آمریکا نیز فروش چشمگیر دهه‌های قبل را تکرار نمی‌کنند. در سمت دیگر ماجرا، مردم آسیای شرقی و جنوب شرقی، خصوصاً ژاپن، کره و مالزی، همچنان به ون‌ها علاقه دارند. نسل تازه از کیا کارنیوال، به‌تازگی معرفی شده است و طی ماه‌های آینده، نمونه‌ای کاملا جدید در این کلاس، توسط هیوندای تولید خواهد شد.

Hyundai Staria Minivan   هیوندای استاریا نمای پشت
Hyundai Staria Minivan   هیوندای استاریا نمای روبرو
Hyundai Staria Minivan   هیوندای استاریا نمای جانبی
Hyundai Staria Minivan   هیوندای استاریا نمای چراغ های اصلی
Hyundai Staria Minivan   هیوندای استاریا نمای مقابل

هنوز جزئیات فنی هیوندای استاریا اعلام نشده است و حتی اطلاعات کاملی از امکانات رفاهی این خودرو موجود نیست. احتمالا آنچه برای هیوندای و طراحان استاریا اهمیت دارد؛ نمای بیرونی خودرو و تفاوت‌های ظاهری ادوات بدنه با مدل‌های متداول در کلاس ون است. یک نوار باریک از LED، سرتاسر نمای روبروی استاریا را پوشش می‌دهد و تأمین‌کننده‌ی روشنایی روز خواهد بود. چراغ‌های اصلی با ۸ بخش چهارگوش کوچک، در طرفین جلوپنجره نصب خواهند شد تا اصطلاحاً نور پایین و نور بالا تولید کنند. با توجه به پهنای نسبتا زیاد جلوپنجره و طرح مشبک داخل آن، به‌سختی می‌توان استاریا را دارای سپر و حفاظ رو‌به‌رو دانست.

برخلاف نمای جلو، ظاهر استاریا از پشت و کنار، تفاوت چندانی با ون‌های متداول در بازار جهانی ندارد. چراغ‌های عقب، باریک و کشیده هستند تا درپوش صندوق تا حد امکان، بزرگ و مناسب حمل بار باشد. این خودرو، از چرخ‌های ۱۸ اینچ و درهای کشویی برای ورود و خروج سرنشینان به ردیف دوم و سوم بهره می‌برد.

Hyundai Staria Minivan   هیوندای استاریا نمای داخلی
Hyundai Staria Minivan   هیوندای استاریا نمای صندلی
Hyundai Staria Minivan   هیوندای استاریا نمای 7 صندلی
Hyundai Staria Minivan   هیوندای استاریا نمای 7 صندلی روبرو
Hyundai Staria Minivan   هیوندای استاریا نمای 11 صندلی

نسخه‌های مختلفی از هیوندای استاریا در اندازه‌های متفاوت تولید خواهد شد تا مناسب خانواده‌های پرجمعیت، سفرهای بین شهری و مصارف تجاری برای حمل سرنشینان پرتعداد باشد. بزرگ‌ترین مدل این خودرو، ۱۱ صندلی با جاسازی فشرده یا ۷ صندلی مبله و راحت خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات