خودرو برقی کیا EV6 معرفی شد

دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
جدیدترین محصول کیا براساس زبان طراحی مدرن و خلاقانه تولید می‌شود. این مدل برقی EV6 نام دارد و هاچبکی خانوادگی است که اواخر سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد.
تبلیغات

هنوز جزئیات دقیقی از توانایی‌های فنی EV6 منتشر نشده است؛ اما از تصاویر موجود می‌توان نتیجه گرفت زبان طراحی کیا در آینده نزدیک متحول خواهد شد و جلوپنجره‌های ببر (Tiger Nose) دست‌کم برای مدل‌های برقی حذف می‌شوند.

براساس اعلام کیا، فلسفه جدید در زبان طراحی این شرکت خودروسازی از تضادهای موجود در طبیعت و زندگی انسانی نتیجه گرفته شده است. پنج شعار کیا برای خودروهای آینده، «برجسته برای طبیعت»، «لذت برای عقل»، «قدرت برای پیشرفت»، «فناوری برای زندگی» و «انبساط برای آرامش» هستند.

نمای ظاهری EV6 ترکیبی از هاچبک و کراس‌اوری کم‌ارتفاع است که طیف وسیعی از علاقه‌مندان خودروهای اسپرت و خانوادگی را پوشش می‌دهد. این محصول، خصوصا در نمای پشت، فراتر از مدل‌های متداول در بازار جهانی است و حالتی خلاقانه با چراغ‌های باریک LED دارد.

Kia EV6 کیا برقی نمای پشت
Kia EV6 کیا برقی نمای روبرو
Kia EV6 کیا برقی نمای بالا
Kia EV6 کیا برقی نمای داخلی
Kia EV6 کیا برقی فرمان و داشبورد

در فضای داخلی نیز، از سبک طراحی مدرن با فناوری‌های نوین بهره می‌برد. نمایشگر لمسی با پنل دیجیتال پشت فرمان پیوستگی دارد؛ درحالی‌که داشبورد و خروجی‌های تهویه مطبوع، نسبتا ساده و عامه‌پسند هستند. فرمان EV6 پیش‌نمایشی از نمونه‌های بعدی در خودروهای آینده کیا است و برجستگی ویژه با رنگ مشابه صندلی‌ها در مرکز خواهد داشت. بسیاری از کلیدهای کنترلی شامل جوی استیک برای تغییر حالت رانندگی و کلید روشن و خاموش پیشرانه در کنسول میانی نصب شده‌اند.

اطلاعات بیشتر مانند انواع پیشرانه‌ و ظرفیت باتری و شعاع حرکتی در یک ماه آینده اعلام خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات