کیت تجهیز تراکتور به فناوری خودران معرفی شد

شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
Blue White Robotics از کیت خودران برای تراکتور رونمایی کرد که با استفاده از داده‌های GPS، لایدار و دوربین، کارهایی مانند سم‌پاشی و چمن‌زنی انجام می‌دهد.
تبلیغات

تراکتور خودران ممکن است برای برخی از کاربردها مناسب باشد؛ اما موارد دیگر هنوز به راننده انسانی نیاز دارند. در چنین شرایطی است که کیت جدید تبدیل به خودرو خودران وارد می‌شود و به رانندگان و کشاورزان اجازه می‌دهد تراکتورهای موجود را بین حالت خودکار و دستی جابه‌جا کنند.

کیت تبدیل تراکتور خودران / blue-white-robotics-autonomous-tractor-1 در باغ

به گزارش نیواطلس، کیت تراکتور خودران که توسط شرکت بلو وایت روباتیکس (Blue White Robotics) ساخته شده است، می‌تواند ظرف یک روز روی هر نوع تراکتور معمولی نصب شود.

در این کیت خودران علاوه بر ماژول GPS، واحدهای لایدار و دوربین‌‌های نوری برای تشخیص موانع و جلوگیری از برخورد با آن‌ها وجود دارد. سپر جلوی تراکتور حساس به فشار است که این باعث می‌شود اگر تراکتور چیزی برخورد کند، متوقف شود. چهار سوئیچ قطع اضطراری در اطراف قسمت بیرونی شاسی قرار گرفته‌اند و افراد ناظر می‌توانند برای توقف خودرو از آن‌ها استفاده کنند.

در ابتدا کاربران با استفاده از برنامه‌ی رایانه‌ای همراه، به تعریف منطقه عملکرد تراکتور روی نقشه می‌پردازند. سپس این کیت با استفاده از داده‌ها سیستم GPS خود را تنظیم می‌کند که وسیله نقلیه را از حرکت کردن فراتر از مرزهای مشخص‌شده باز می‌دارد. همان‌طور که تراکتور خودران در مزارع در حال حرکت است، سیستم هوش مصنوعی (AI) به آن امکان می‌‌دهد ردیف‌های گیاهان را شناسایی و در انتهای هر ردیف چرخش کند تا بتواند به ردیف بعدی سر بزند.

برای شرایطی که راننده‌ی انسانی بهترین عملکرد را دارد یا حضور او پشت فرمان مهم است، می‌تواند با زدن سوئیچ روی کیت تراکتور آن را به کنترل کاملا دستی تغییر بدهد.

کیت تبدیل تراکتور خودران / blue-white-robotics-autonomous-tractor-1

گزارش شده است که این سیستم قبلا توسط تولیدکنندگان عمده تجاری در باغ‌های انگور و برخی مزارع در امتداد ساحل غربی ایالات متحده مورد استفاده قرار گرفته بود. کشاورزان این منطقه از فناوری خودران در تراکتور برای کارهایی مانند سم‌پاشی، چمن‌زنی و شیار کردن زمین استفاده می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات