مک لارن 765LT؛ با صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۱٫۸۹ ثانیه

پنج‌شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
مک‌لارن 765LT با تیونینگ M Engineering و اعمال تغییراتی در سیستم اگزوز توانست در مسیر یک‌چهارم مایل، در زمان ۱٫۸۹۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست یابد.
تبلیغات

سوپراسپرت مک‌لارن 765LT یکی از قدرتمندترین محصولات در کلاس خود به شمار می‌رود و با برخی اصلاحات ساده می‌تواند جلوه چشم‌گیرتری داشته باشد. برخی ممکن است به قدرت تولیدی 765LT راضی نباشند و بخواهند با بهره‌گیری از فنون تیونینگ خودرو، آن را بهبود ببخشند. یکی از شرکت‌هایی که در زمینه‌ی تیونینگ مک‌لارن 765LT فعالیت می‌کند، ام اینجینیرینگ (M Engineering) است.

نمای عقب مک لارن 765 ال تی / McLaren 765LT خاکستری رنگ

به گزارش Carscoops، این مک‌لارن 765LT ویژه به لطف ارتقا توسط ام اینجینیرینگ، دارای سریع‌ترین شتاب‌گیری در جهان است. تنها اصلاحات انجام شده، شامل تنظیم پیشرانه و مجموعه‌ای از لوله‌های خروجی اگزوز IPE می‌شود. با وجود این موارد، هنگامی که پیشرانه با بنزین مخصوص مسابقه کار کند، می‌تواند ۸۹۴ اسب ‌بخار قدرت و ۹۶۲ نیوتن‌متر گشتاور برای چرخ‌های عقب ارسال کند؛ به این معنی که بیش از ۱۰۰۰ اسب ‌بخار قدرت توسط میل‌لنگ تولید می‌کند و با احتساب تلفات مکانیکی و اصطکاکی، هنوز هم حدود ۹۰۰ اسب ‌بخار به چرخ‌های خروجی می‌رسد.

هنگامی که راننده‌ای باتجربه پشت فرمان این ابرخودرو بنشیند، بهترین زمان یک‌چهارم مایل (۴۰۰ متر) آن با سرعت ۲۵۴ کیلومتر بر ساعت در ۸٫۹۱۶ ثانیه صورت می‌پذیرد. این اولین نمونه از مک‌لارن 765LT است که می‌تواند خود را به محدوده‌ی هشت ثانیه‌ای‌ها برساند. در طی یک آزمایش خاص، سرعت آن فقط در ۱٫۸۹۴ ثانیه به ۹۶ کیلومتر بر ساعت (۶۰ مایل ‌بر ساعت) و در ۸٫۰۰۳ ثانیه به ۲۴۲ کیلومتر بر ساعت (۱۵۰ مایل‌ بر ساعت) رسید.

 سریع‌ترین زمان یک‌چهارم مایل ثبت‌شده توسط مک‌لارن 765LT استاندارد مجهز به مجموعه‌ای از لاستیک‌های Toyo R888R، حدود ۹٫۳۳ ثانیه است. کاملا واضح است که تیونینگ و استخراج قدرت و گشتاور اضافه از مک‌لارن 765LT کار چندان دشواری نیست و به محض اینکه مالکان شروع به ایجاد تغییرات سخت‌افزاری جدی در پیشرانه‌ی ۴ لیتری خورجینی هشت سیلندر توئین توربو کنند، احتمالاً نتایج چشم‌گیرتری خواهیم دید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات