طرح مفهومی خودرو روباتیک هیوندای تایگر معرفی شد

دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
استودیو طراحی New Horizons هیوندای طرح مفهومی خودرو رباتیک تایگر را معرفی کرد که از آن می‌توان برای مأموریت‌های دشوار مانند اکتشاف در ماه یا سایر سیاره‌ها استفاده کرد.
تبلیغات

هیوندای خودرو مفهومی و رباتیک تایگر (TIGER) را رونمایی کرد. این خودرو رباتیک اولین «وسیله‌ی نقلیه‌ی بدون سرنشین» خودروساز کره‌جنوبی محسوب می‌شود. نام تایگر از حرف اول کلمات «Transforming Intelligent Ground Excursion Robot» به‌معنی «ربات گردش زمینی هوشمند تبدیل‌شونده» گرفته شده و استودیو طراحی New Horizons هیوندای مسئولیت طراحی آن را برعهده دارد. از تایگر برای حمل بار در زمین‌های پردست‌انداز و صعب‌العبور استفاده می‌شود.

به‌گزارش Carscoops، خودرو مفهومی تایگر براساس پلتفرم ماژولار ساخته شده است و در بدنه‌ی آن، محلی برای جاسازی بار قرار دارد. این قابلیت به تایگر کمک می‌کند اشیائی مانند وسایل اضطراری یا بسته‌های تحویل را حمل کند.

آنچه خودرو مفهومی تایگر را جالب می‌کند، «سیستم حرکتی پیچیده متشکل از پا و چرخ» آن است که اجازه می‌دهد از شیب بالا برود و از موانع عبور کند؛ درحالی‌که ظرفیت حمل بار آن بیشتر از وسایل نقلیه‌ی زمینی معمولی است. این ویژگی قبلا در مدل مفهومی Elevate هیوندای نشان داده شده بود که در نمایشگاه CES سال ۲۰۱۹ معرفی شد. بااین‌حال، تایگر وسیله‌ی نقلیه‌ی کوچک بدون سرنشین است؛ اما Elevate این‌گونه نبود.

خودرو رباتیک و مفهومی هیوندای تایگر از هشت حسگر اولتراسونیک ۳۶۰ درجه، هشت دوربین، اتصال GPS، اتصال 4G و دو پنل رادار مخصوص نفوذکننده در زمین برای اکتشاف بهره می‌برد.

مسئولان هیوندای به نکات بیشتری درباره‌ی تایگر اشاره نکرده‌اند؛ اما گفته می‌شود این خودرو رباتیک می‌تواند برای برنامه‌های منحصربه‌فرد مانند تحویل بار یا نظارت در مکان‌های نامناسب برای انسان به تجهیزات و بدنه‌های مختلفی مجهز شود. خودرو رباتیک مفهومی تایگر از چهار چرخ متحرک با کنترل جهت ۳۶۰ درجه بهره می‌برد و برای اتصال به هواپیمای بدون سرنشین طراحی شده است که می‌تواند آن را تا مکان‌های دور کنترل کند و فرود بیاورد. مسئولان هیوندای امیدوار هستند که از این خودرو مفهومی برای کاوش ماه یا سیاره‌های دیگر بتوانند استفاده کنند.

امکانات خودروی مفهومی رباتیک هیوندای تایگر / Hyundai TIGER Concept
خودروی مفهومی رباتیک هیوندای تایگر / Hyundai TIGER Concept روی ماه
خودروی مفهومی رباتیک هیوندای تایگر / Hyundai TIGER Concept در حال اکتشاف روی ماه
نمای جانبی خودروی مفهومی رباتیک هیوندای تایگر / Hyundai TIGER Concept
خودروی مفهومی رباتیک هیوندای تایگر / Hyundai TIGER Concept در جنگل
خودروی مفهومی رباتیک هیوندای تایگر / Hyundai TIGER Concept در کوه و مسیر دشوار
کلمات ابتدای خودروی مفهومی رباتیک هیوندای تایگر / Hyundai TIGER Concept
خودروی مفهومی رباتیک هیوندای تایگر / Hyundai TIGER Concept روی ماه در حال اکتشاف
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات