جگوار D-Type کلاسیک با قیمت حدود ۷٫۵ میلیون دلار به فروش می‌رسد

یک‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت حراجی آر.ام ساتبی قصد دارد مدل منحصربه‌فرد و کلاسیک جگوار D-Type سال ۱۹۵۵ به رنگ قرمز را ماه آینده با بیشینه قیمت حدود ۷٫۵ میلیون دلار به مزایده بگذارد.
تبلیغات

اواخر ماه جاری میلادی یک دستگاه جگوار D-Type مجلل و شیک مدل سال ۱۹۵۵ توسط شرکت حراجی آر.ام ساتبی (RM Sotheby) به مزایده گذاشته خواهد شد و انتظار می‌رود با قیمتی بین ۵٫۷۵ تا ۷٫۵ میلیون دلار فروخته شود.

نمای جلو جگوار دی تایپ کلاسیک مدل 1955 / 1955 Jaguar D-Type قرمز رنگ

به گزارش Carscoops، این جگوار D-Type با شماره شاسی XKD 518 به Henlys در منچستر انگلیس تحویل داده شده است و به دلیل رنگ قرمز، با بسیاری از انواع دیگر جگوار دی-تایپ تفاوت دارد. این خودرو همچنین از تزئینات فضای داخل کابین قرمزرنگ بهره می‌برد و یکی از معدود دو یا سه مدل جگوار D-Type به شمار می‌رود که به این شکل رنگ‌آمیزی شده‌اند.

مالک این خودروی کلاسیک در ابتدا برنی اکلستون بود، اما طولی نکشید که آن را پیتر بلوند با قیمت ۳۵۰۰ پوند (۴۷۳۱ دلار در آن زمان) خریداری کرد. این خودرو به‌زودی اولین مسابقه خود را انجام داد و در اسنترتون (Snetterton) در ژوئن ۱۹۵۶ به مقام‌های اول و دوم رسید و همچنین در مسابقات اینتری، سیلورستون، اولتون پارک و گودوود در فصل‌های ۱۹۶۵ و ۱۹۵۷  حضور داشت.

در آگوست ۱۹۵۷، این خودرو به جاناتان سیف فروخته شد که در تمام فصل‌های ۱۹۵۸ و ۱۹۵۹ به مسابقه دادن آن در کنار بلوند ادامه داد. جگوار D-Type در دهه ۱۹۶۰ و در سال ۱۹۷۴ از دست مالکان مختلف دیگری عبور کرد و توسط پیتر گرانت (مدیر گروه لد زیپلین) خریداری شد. این خودرو از سال ۲۰۰۸ در مجموعه خودروهای مالک فعلی خود بوده است.

نمای بالا جگوار دی تایپ کلاسیک مدل 1955 / 1955 Jaguar D-Type قرمز رنگ

فهرست مشخصات آر.ام ساتبی نشان می‌دهد که در برخی از مراحل، این خودرو به رنگ سبز مسابقه‌ای انگلیس رنگ‌آمیزی شده؛ اما بعد به طرح رنگ اصلی قرمز بازگردانده شده است. این خودرو در ابتدا با شیشه جلو باریک و بدون باله در پشت صندلی‌های عقب ساخته شده بود؛ اما بعداً این باله را به دست آورد و به شیشه جلوی عریض مجهز شد. جگوار برای این خودروی کلاسیک از پیشرانه ۳٫۷ لیتری خطی ۶ سیلندر با ۳۰۰ اسب ‌بخار قدرت و جعبه‌دنده دستی چهار سرعته استفاده کرد. بیشینه سرعت جگوار D-Type به ۲۵۷ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و قادر است در مدت زمان ۵٫۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

نمای سه چهارم عقب خودرو جگوار دی تایپ کلاسیک مدل 1955 / 1955 Jaguar D-Type قرمز رنگ
نمای جانبی جگوار دی تایپ کلاسیک مدل 1955 / 1955 Jaguar D-Type قرمز رنگ
نمای جانبی خودرو جگوار دی تایپ کلاسیک مدل 1955 / 1955 Jaguar D-Type قرمز رنگ
نمای کابین و شیشه جلو جگوار دی تایپ کلاسیک مدل 1955 / 1955 Jaguar D-Type قرمز رنگ
نمای پیشرانه جگوار دی تایپ کلاسیک مدل 1955 / 1955 Jaguar D-Type قرمز رنگ
نمای غربیلک فرمان جگوار دی تایپ کلاسیک مدل 1955 / 1955 Jaguar D-Type قرمز رنگ
نمای کابین و اهرم دنده جگوار دی تایپ کلاسیک مدل 1955 / 1955 Jaguar D-Type قرمز رنگ
نمای نشانگرهای کابین جگوار دی تایپ کلاسیک مدل 1955 / 1955 Jaguar D-Type قرمز رنگ
نمای بالا خودرو جگوار دی تایپ کلاسیک مدل 1955 / 1955 Jaguar D-Type قرمز رنگ
نمای چراغ جلو جگوار دی تایپ کلاسیک مدل 1955 / 1955 Jaguar D-Type قرمز رنگ
نمای صندلی های خودرو جگوار دی تایپ کلاسیک مدل 1955 / 1955 Jaguar D-Type قرمز رنگ
نمای باله عقب خودرو جگوار دی تایپ کلاسیک مدل 1955 / 1955 Jaguar D-Type قرمز رنگ
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات