اتوبوس خودران و تمام برقی Xcelsior AV رونمایی شد

اتوبوس خودران و تمام برقی Xcelsior AV رونمایی شد

شرکت نیو فلایر با همکاری Robotic Research اولین اتوبوس حمل‌ونقل سنگین خودران (سطح ۴) را در محدوده آمریکای‌شمالی رونمایی کرد که از پیشرانه تمام‌برقی و ظرفیت پیمایش ۳۶۰ کیلومتر بهره می‌برد.

شرکت نیو فلایر (New Flyer)، سازنده اتوبوس‌های سنگین حمل‌‌ونقل و شرکت توسعه وسایل نقلیه خودران Robotic Research مستقر در مریلند اتوبوس حمل‌ونقل خودران Xcelsior AV را معرفی کردند که به‌گزارش نیواطلس، اولین اتوبوس حمل‌ونقل خودران سنگین در آمریکای‌شمالی است.

نمای جانبی اتوبوس خودران نیو فلایر / Xcelsior AV Level 4 autonomous transit bus در جاده

شرکت نیو فلایر برنامه خودران خود را با Robotic Research می ۲۰۱۹ آغاز و سال گذشته طرح آزمایشی‌اش را با استفاده از سه اتوبوس کاملا برقی Charge در کانکتیکات راه‌اندازی کرد. هم‌اکنون اولین اتوبوس اختصاصی سطح ۴ خودران این شرکت آماده‌ی عرضه است.

آلبرتو لاکاز، مدیرعامل شرکت Robotic Research، در این زمینه گفت:

فناوری خودران نه‌تنها ایمنی حمل‌ونقل را افزایش می‌دهد؛ بلکه پیش‌بینی می‌شود که باعث افزایش توان عملیاتی و استفاده از وسایل نقلیه شود. اتوبوس‌های خودران ظرفیت بهبود الگوهای ترافیکی و کاهش وقفه‌های ترافیکی را دارند و نه‌تنها به کاربران حمل‌ونقل جمعی، بلکه به کل زیرساخت‌‌ها نیز سود می‌رسانند. نیو فلایر قطعه گم‌شده راه‌حل حمل‌‌ونقل کاملا یکپارچه و هوشمند را معرفی کرد. این وسیله نقلیه عصر جدیدی از خدمات حمل‌ونقل را پیش روی انسان می‌گشاید و از پیشرفت‌های فناوری در صنایع استفاده می‌کند تا راه‌حلی برای حمل‌ونقل ایمن‌تر، تمیزتر، کارآمدتر و دردسترس برای مردم ارائه دهد.

نمای عقب اتوبوس خودران نیو فلایر / Xcelsior AV Level 4 autonomous transit bus در جاده

مغز متفکر سیستم این خودرو خودران فناوری رانندگی خودران اتودرایو (AutoDrive) شرکت Robotic Research است که از داده‌های جمع‌آوری‌شده‌ی حسگرها، دوربین‌ها، لایدار، GPS و رادارها برای ایجاد مدلی سه‌بعدی از جهان اطراف خودرو و شناسایی سایر وسایل نقلیه، عابران پیاده و... استفاده می‌کند. 

سیستم خودران با تنظیمات کنترل الکترونیکی خودرو برای هدایت و فرمان‌گیری، توقف و ترمزگیری کار می‌کند و حتی درصورت دسترسی‌نداشتن به داده‌های GPS، می‌تواند اقدامات لازم را انجام دهد و خودرو را به‌آسانی هدایت کند. علاوه‌بر‌این، اتوبوس خودران Xcelsior AV می‌تواند به حوادث واقعی در زمان وقوع پاسخ دهد. 

ازجمله سایر فناوری‌های کمکی این اتوبوس برقی خودران می‌توان به دستیار پارک هوشمند، هشدار نقطه کور دید راننده و کاهش ضربه برخورد اشاره کرد. این سیستم اجازه می‌دهد ارتباطات خودرو به وسیله نقلیه و زیرساخت وسیله نقلیه برای ادغام در شهرهای هوشمند برقرار شود و اپراتورها نیز می‌توانند در آمار عملکرد جمع‌آوری‌شده‌ی سیستم یکپارچه جمع‌آوری داده‌ها شریک شوند.

اتوبوس خودران نیو فلایر / Xcelsior AV Level 4 autonomous transit bus

طول اتوبوس خودران Xcelsior AV تقریبا ۱۲/۵ متر است و چهل صندلی و اتاق برای مسافران ایستاده و دو مکان برای استفاده‌کنندگان از صندلی چرخ‌دار دارد و از سیستم پیشرانه برقی و باتری نیو فلایر Charge تغذیه می‌کند. اگرچه پیکربندی واقعی این اتوبوس هنوز مشخص نشده است، سایر اعضای خانواده این اتوبوس حمل‌ونقل کاملا الکتریکی می‌توانند از باتری ۱۶۰ تا ۴۶۶ کیلووات‌ساعتی با حداکثر شعاع حرکتی ۲۲۵ مایل (۳۶۰ کیلومتر) با هر‌بار شارژ بهره ببرند و به‌لطف پشتیبانی از روش‌های شارژ پلاگین و داخل مسیر، برای استفاده مداوم طراحی شده‌اند.


منبع newatlas

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده

بیشتر بخوانید