دیوید براون اسپیدبک GT با صندلی پیک نیک معرفی شد

جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اسپیدبک GT محصولی از شرکت DBA،  یک مدل اسپرت لوکس و سفارشی محسوب می‌شود. این خودرو علاوه‌بر ظاهر الهام‌گرفته از مدل‌های کلاسیک استون مارتین، دارای صندلی نصب شده در صندوق عقب است.
تبلیغات

خودروسازی دیوید براون (David Brown Automotive) با نام اختصاری DBA شناخته می‌شود. دیوید براون مالک این شرکت، یک تاجر بریتانیایی علاقه‌مند به خودروهای دست‌ساز است. کارخانه اصلی DBA در سیلورستون انگلستان قرار دارد و از سال ۲۰۱۳ تاکنون، مدل‌های متنوعی براساس تولیدات جگوار، استون مارتین و مینی عرضه کرده است.

اسپیدبک GT، مهم‌ترین محصول DBA محسوب می‌شود. این خودرو اسپرت دو در چهار نفره، از پلتفرم و تجهیزات فنی جگوار XKR استفاده می‌کند. اسپیدبک با موتور جلو، جعبه‌دنده خودکار ساخت ZF و سیستم انتقال نیرو به چرخ‌های عقب تولید می‌شود. پیشرانه سوپرشارژ ۵ لیتری جگوار برای این محصول، ۵۱۰ اسب‌بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند تا سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر برساعت ۴/۶ ثانیه و نهایت سرعت ۲۵۰ کیلومتربرساعت فراهم شود.

ظاهر بیرونی خودرو، شدیدا تحت تأثیر مدل‌های کلاسیک استون مارتین، خصوصا DB۵ و DB۶ است؛ درحالی‌که اندک شباهتی به خودروهای قدیمی فراری نیز دارد. اسپیدبک GT، مطابق سلیقه افراد متمول در انگلستان طراحی شده است و تزئینات لوکس دست‌ساز، شامل چرم طبیعی بسیار مرغوب و ادوات فلزی فراهم می‌کند.

DBA Speedback GT Has A Picnic Seat اسپیدبک جی تی دیوید براون نمای صندوق
DBA Speedback GT Has A Picnic Seat اسپیدبک جی تی دیوید براون
DBA Speedback GT Has A Picnic Seat اسپیدبک جی تی دیوید براون نمای عقب
DBA Speedback GT Has A Picnic Seat اسپیدبک جی تی دیوید براون نمای چرخ
DBA Speedback GT Has A Picnic Seat اسپیدبک جی تی دیوید براون برش کاپوت
DBA Speedback GT Has A Picnic Seat اسپیدبک جی تی دیوید براون نمای داشبورد و فرمان
DBA Speedback GT Has A Picnic Seat اسپیدبک جی تی دیوید براون، صندلی عقب
DBA Speedback GT Has A Picnic Seat اسپیدبک جی تی دیوید براون، رکاب

تولید اسپیدبک GT از سال ۲۰۱۵ تا امروز ادامه دارد و نسخه‌ی ویژه با نام اسپیدبک سیلوراستون (همراه پیشرانه ۶۰۰ اسب‌بخار) نیز به محصولات شرکت سازنده اضافه شده است. برای سال ۲۰۲۱، مشتریان دیوید براون می‌توانند امکانات ویژه برای پیک نیک نیز سفارش دهند تا روی اسپیدبک، نصب شود. این تجهیزات، شامل یک صندلی دو نفره چرم در صندوق عقب می‌شود که به‌راحتی بعد از بازگشایی درپوش صندوق جابه‌جا خواهد شد و محلی برای نشستن فراهم می‌کند. همچنین جایگاهی ویژه برای حمل بطری نوشیدنی، زیرانداز و لیوان‌های شیشه‌ای، زیر صندلی داخل صندوق، وجود دارد.

هر دستگاه اسپیدبک GT، پس از ثبت سفارش و صرف چند ماه زمان، حدود ۷۰۰ تا۸۰۰ هزار دلار هزینه خرید دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات