فناوری کنترل از راه دور به کمک خدمات اشتراک اسکوتر برقی می‌آید

پنج‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت اسپین با همکاری استارتاپ Tortoise قصد دارد از فناوری کنترل از راه دور برای برطرف کردن مشکلات خدمات اشتراک اسکوتر برقی استفاده کند.
تبلیغات

طبق گزارش The Verge، اسپین (Spin)، شاخه‌ی‌ تولید اسکوتر فورد، در حال آزمایش اسکوتری است که می‌تواند توسط یک اپراتور از راه دور کنترل شود. مدل T60 Segway، با اضافه شدن چرخ سوم در جلو، با نمونه‌های معمولی اسکوترهای اسپین تفاوت دارد و به چند حسگر و سایر فناوری‌های استارتاپ Tortoise مجهز است. این استارتاپ سعی دارد با آزمایش‌های مختلف، متوجه شود کنترل از راه دور چگونه می‌تواند روی هدایت آسان‌تر اسکوتر برقی تأثیر بگذارد.

با شروع بهار امسال، اسپین قصد دارد آزمایش ۲۵۰ اسکوتر کنترل از راه دور را در بویزی آیداهو آغاز کند. نرم‌افزار Tortoise که از دوربین‌های داخلی و عقب اسکوتر استفاده می‌کند، حرکت دادن آن‌ را در مواقع مسدود بودن پیاده‌رو و خیابان، برای اپراتورها امکان‌پذیر می‌کند. این فناوری می‌تواند به اسکوتر برقی اجازه بدهد تا مکانی که کاربر حضور دارد، مسافتی را به‌طور خودکار طی کند.

بن بیر، مدیر ارشد بازرگانی اسپین، می‌گوید:

در مورد پتانسیل اسکوتر برقی کنترل از راه دور سروصدای زیادی شده؛ اما در اصل این مشارکت نقطه عطفی در برنامه‌های عملیاتی برای آوردن آن‌ به خیابان‌های شهر است. علاوه بر اطمینان دادن به مصرف‌کنندگان و ایجاد نظم بیشتر در خیابان‌های شهر، این امر می‌تواند اقتصاد واحد را به شکل قابل توجهی بهبود ببخشد.

مشکلی که این محصول قصد حل کردن آن را دارد، مسئله‌ای است که از بدو تأسیس صنعت اسکوتر آن را آزار می‌دهد. در حال حاضر اسکوترها هر شب توسط تیم‌های پیمانکار مستقل برای شارژ و متعادل‌سازی جمع‌آوری می‌شوند. این شکارچیان اسکوتر براساس تعداد وسیله‌هایی که می‌توانند هر شب جمع کنند، دستمزد می‌گیرند. اما این مسئله گاهی باعث مشاجره و مشکل می‌شود. در این فرایند اسکوترها آسیب می‌بینند و از طول عمر آن‌ها کاسته می‌شود. کلاهبرداری و احتکار نیز بیداد می‌کند. این یک چالش بزرگ تدارکاتی است که می‌تواند برای افرادی که وظیفه‌ی جمع‌آوری اسکوترها را دارند خطرناک باشد.

spin

در همین حال، کسانی که می‌خواهند از اسکوتر استفاده کنند، در پیدا کردن آن‌ به مشکل برمی‌خورند. اسکوترها می‌توانند با اشغال کردن پیاده‌روها، مانع عبور افراد استفاده‌کننده از صندلی چرخ‌دار و سایر عابران پیاده‌ای که از نظر حرکتی مشکل دارند شوند. علاوه ‌بر این مشکلات، عموما به ‌جای اینکه اسکوترها به‌طور مساوی در سطح شهر پخش باشند، تنها در بعضی نقاط خاص دیده می‌شوند. این مشکلات باعث شده است که بعضی شهرها نسبت به وضع اسکوترها و عدم توانایی مسئولان مربوطه برای توزیع درست آن‌ها در جوامع کم‌درآمد شکایت کنند.

استارتاپ Tortoise قبلا فناوری کمترل از راه دور  را در حومه آتلانتا آزمایش کرده است. اسکوترهایی که متعلق به شرکتی به نام Go X بودند، سه چرخ نداشتند. در عوض‌، آن‌ها از دو چرخ کوچک دیگر در وسط استفاده می‌کردند که می‌توانستند مانند چرخ‌های کمکی بیرون بیایند تا به تعادل اسکوتر کمک کنند.

قرار است Segway T60 مدل پایدارتری باشد که بتوان از آن در این پروژه استفاده کرد. هنگامی که این مدل ساخته شد، آن را Roboscooter نامیدند که با داشتن «شاسی سه چرخ معکوس» برای ارائه دهندگان خدمات اشتراک اسکوتر ساخته شده بود. اسپین خاطرنشان کرد:

T60 دارای سیستم تعلیق پیشرفته، سه سیستم ترمز مستقل و علائم چرخش (در فرمان و نزدیک چرخ عقب) است.

اما در نهایت، عملکرد این اسکوتر برقی چگونه است؟ پس از اینکه سواری کاربر تمام شد، اپراتورهاd Tortoise که در فاصله بیش از هزار مایلی مکزیکوسیتی واقع شده‌‌اند، اگر اسکوترها در جایی قرار داده شده باشند که سفر برای نفر بعدی سخت شود یا پیاده‌رو و خیابان مسدود شده باشد، وسیله را جابه‌جا می‌کنند. با این کار دیگر نیازی به استفاده از نیروی انسانی برای جابه‌جایی اسکوترهای برقی در سطح شهر نیست و همه‌چیز به‌صورت هوشمند و با کمک کنترل از راه دور انجام می‌شود.

اسپین می‌گوید در اواخر سال جاری قابلیتی  به اپلیکیشن خود اضافه می‌کند که کاربران می‌توانند به وسیله‌ی آن اسکوتر برقی سفارش بدهند تا در زمان مورد نظر در محل حضور داشته باشد.

نظر شما کاربران زومیت درباره‌ی اسکوترهای برقی حاصل همکاری اسپین و Tortoise چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات