ون برقی پژو e-Partner مدل ۲۰۲۱ معرفی شد

چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
پژو ون برقی e-Partner را برای بازار اروپا رونمایی کرد. این خودرو از موتور الکتریکی با قدرت ۱۳۴ اسب‌بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتن‌متر بهره می‌برد و تا اواخر سال جاری میلادی در کشورهای اروپا عرضه می‌شود.
تبلیغات

پژو رسما ون برقی e-Partner را برای بازار اروپا معرفی کرد. به‌گزارش Carscoops، این خودرو الکتریکی به مجموعه‌ی ون‌های برقی خودروساز فرانسوی ازجمله ون e-Expert می‌پیوندد.

ون برقی پژو ای-پارتنر / 2021 Peugeot e-Partner Electric van در حال شارژ

جدیدترین خودرو برقی تجاری سبک‌وزن (LCV) پژو براساس پلتفرم ماژولار EMP2 ساخته شده و در زیر کاپوت خود از موتور الکتریکی با ۱۳۴ اسب‌بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد که نیروی خود را از باتری لیتیوم‌یون ۵۰ کیلووات‌ساعتی می‌گیرد.

مسئولان پژو ادعا می‌کنند ون برقی e-Partner در مدت زمان ۱۱/۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعتش نیز به ۱۲۹ کیلومتر بر ساعت محدود می‌شود و ظرفیت پیمایش آن طبق استاندارد WLTP حداکثر ۲۷۵ کیلومتر (۱۷۱ مایل) است. باتری را می‌توان در زمان پنج ساعت با وال‌باکس (شارژر دیواری) ۱۱ کیلوواتی کامل یا در سی دقیقه در ایستگاه ۱۰۰ کیلوواتی تا ۸۰ درصد ظرفیت شارژ کرد. این مدل با دو نوع شارژر داخلی ارائه می‌شود که شامل شارژر تک‌فاز ۷/۴ کیلوواتی و شارژر سه‌فاز ۱۱ کیلووات به‌عنوان آپشن است.

رانندگان می‌توانند از بین سه حالت رانندگی با نام‌های اکو و نرمال و پاور انتخاب کنند که حداکثر قدرت و گشتاور، تنها در حالت رانندگی پاور دردسترس قرار می‌گیرد. حالت اکو ۸۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۹۰ نیوتن‌متر گشتاور و حالت نرمال ۱۰۷ اسب‌بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن‌متر گشتاور ارائه می‌دهد. دو حالت ترمزگیری Moderate و Augmented نیز در نظر گرفته شده‌اند که حالت دوم بازیابی انرژی ترمز را به‌حداکثر می‌رساند.

حداکثر ظرفیت حمل بار ون برقی پژو e-Partner به ۴/۴ مترمکعب (۴،۴۰۰ لیتر) می‌رسد و محموله‌ای تا وزن ۸۰۰ کیلوگرم را می‌تواند حمل کند و حداکثر ظرفیت یدک‌کشی آن نیز ۷۵۰ کیلوگرم است. ون برقی e-Partner در دو نسخه با فاصله‌ی محوری متفاوت شامل نسخه‌ی استاندارد ۴/۴ متری و نسخه‌ی طویل ۴/۷۵ متری برای مشتریان عرضه می‌شود. این ون برقی را در دو تیپ حرفه‌ای (Professional) و آسفالت (Asphalt) می‌توان سفارش داد و نسخه‌ی حرفه‌ای نیز از کابین مخصوص حمل مسافر با پنج صندلی بهره می‌برد.

در این ون برقی به‌طورویژه از سیستم i-Cockpit و کنترل e-Toggle استفاده می‌شود که به رانندگان امکان می‌دهد بین حالت‌های جعبه‌دنده پارک، معکوس، خلاص و حرکت انتخاب کنند و سوئیچ جداگانه‌ای نیز برای تعویض بین سه حالت رانندگی (نرمال، اکو و پاور) وجود دارد. افزون‌براین، پژو e-Partner از ناوبری ماهواره‌ای با قابلیت ارسال هشدارهای ترافیکی به‌صورت لحظه‌ای و آماده‌سازی سیستم تهویه‌ی مطبوع پیش از ورود به داخل کابین ازطریق صفحه‌نمایش لمسی یا اپلیکیشن اختصاصی روی گوشی‌های هوشمند و افزایش ایمنی عابرپیاده همراه‌با سیگنال قابل‌شنیدن در سرعت حداکثر ۲۹ کیلومتر بر ساعت (۱۸ مایل‌برساعت) بهره می‌برد.

نمای عقب ون برقی پژو ای-پارتنر / 2021 Peugeot e-Partner Electric van در کنار شارژر دیواری

ون الکتریکی پژو e-Partner تا اواخر سال جاری در اروپا عرضه خواهد شد و علاقه‌مندان در انگلستان اولین مشتریانی هستند که می‌توانند آن را از ماه نوامبر بخرند.

نمای کابین و فرمان ون برقی پژو ای-پارتنر / 2021 Peugeot e-Partner Electric van
سیستم ناوبری ماهواره ای ون برقی پژو ای-پارتنر / 2021 Peugeot e-Partner Electric van
نمای داخل کابین و سیستم سرگرمی ون برقی پژو ای-پارتنر / 2021 Peugeot e-Partner Electric van
محفظه بار ون برقی پژو ای-پارتنر / 2021 Peugeot e-Partner Electric van
کلیدهای داخل کابین ون برقی پژو ای-پارتنر / 2021 Peugeot e-Partner Electric van
پورت شارژ ون برقی پژو ای-پارتنر / 2021 Peugeot e-Partner Electric van
نمای جانبی ون برقی پژو ای-پارتنر / 2021 Peugeot e-Partner Electric van
نمای عقب ون برقی پژو ای-پارتنر / 2021 Peugeot e-Partner Electric van در خیابان
نمای جلو ون برقی پژو ای-پارتنر / 2021 Peugeot e-Partner Electric van در خیابان
نمای عقب ون برقی پژو ای-پارتنر / 2021 Peugeot e-Partner Electric van خاکستری در حال شارژ
نمای اصلی ون برقی پژو ای-پارتنر / 2021 Peugeot e-Partner Electric van
نمای عقب ون برقی پژو ای-پارتنر / 2021 Peugeot e-Partner Electric van در حال شارژ کنار خیابان
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات