تراکتور هیبریدی Steyr Konzept موفق به کسب جایزه طراحی شد

دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
تراکتور هیبریدی مفهومی Steyr Konzept که موفق به کسب جایزه طراحی خوب شده است، از پنج موتور الکتریکی داخل چرخ، پیشرانه دیزل و هواپیمای بدون سرنشین بهره می‌برد.
تبلیغات

تراکتور Steyr Konzept اولین ‌بار در اواخر سال ۲۰۱۹ به نمایش درآمد؛ اما اخیرا با دریافت جایزه طراحی خوب (Good Design Award) در سال ۲۰۲۰ شهرت بسیار زیادی کسب کرده است. 

نمای جلو تراکتور هیبریدی اشتایر کانسپت / Steyr Konzept Hybrid Tractor

به گزارش Carscoops، تراکتور Steyr Konzept بسیار جالب به نظر می‌رسد؛ زیرا در اطراف سیستم محرکه الکتریکی هیبریدی ماژولار ساخته شده که شامل پیشرانه دیزل، یک ژنراتور و پنج (بله، پنج) موتور الکتریکی است و همگی آن‌ها به‌صورت جداگانه کنترل می‌شوند.

چهار موتور الکتریکی مورد استفاده توسط Konzept در توپی چرخ‌ها قرار دارند و انرژی آن‌ها از یک باتری نصب‌شده در مرکز تأمین می‌شود. مسئولان شرکت اشتایر می‌گویند: «این سیستم منجر به کارایی بسیار بالا در حرکت متغیر پیوسته الکتریکی می‌شود و قطعات متحرک کمتری دارد. در ضمن سیستم انتقال قدرت مکانیکی و اجزای هیدرولیکی حذف شده‌اند تا با کاهش تلفات توان، جریان انرژی بهینه را ارائه دهد.»

تراکتور هیبریدی اشتایر کانسپت / Steyr Konzept Hybrid Tractor داخل نمایشگاه

سیستم هیبریدی پیچیده می‌تواند هنگام حرکت در سرازیری، انرژی را بازیابی و ذخیره کند و تراکتور به‌راحتی از طریق یک سوکت استاندارد شارژ شود. استفاده از موتورهای الکتریکی در هر چهار چرخ به این معنی است که وسیله نقلیه می‌تواند نیرو را دقیقاً به جاهایی که لازم است ارسال کند که برای مسیرهای لغزنده مزرعه و مزارع چمن مناسب خواهد بود. اشتایر این خودروی مفهومی را با یک حالت تمام‌الکتریکی خالص تولید کرده است.

تراکتور مفهومی Steyr Konzept به دلیل تفکر خلاقانه و در عین حال کاربردی که در ساخت آن وجود داشت، جایزه طراحی خوب را دریافت کرد. این جایزه فناوری‌های Konzept، از جمله پیشرانه هیبریدی ابتکاری آن را که نه‌تنها کارآمد بلکه جمع‌وجور است، تصدیق می‌کند و به رسمیت می‌شناسد.

نمای سه چهارم تراکتور هیبریدی اشتایر کانسپت / Steyr Konzept Hybrid Tractor در نمایشگاه

از دیگر فناوری‌های جذاب Steyr Konzept می‌توان به هواپیمای بدون سرنشین مجهز به حسگر برداشت محصول اشاره کرد که در حین کار میدانی جلوتر از خودرو حرکت می‌کند و وظیفه‌ی انتقال لحظه‌ای داده‌ را به داخل کابین بر عهده دارد. علاوه بر این، نمایشگر هدآپ و نمایشگر یکپارچه در پنجره سمت راست تراکتور هیبریدی مفهومی Steyr Konzept به چشم می‌خورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات