ابرخودرو هیبریدی تویوتا GR010 رونمایی شد

شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
تویوتا از نسخه مخصوص اتومبیل‌رانی ابرخودروی هیبریدی GR010 رونمایی کرد که قرار است طی سال ۲۰۲۱ در مسابقات استقامتی جهان به رقابت بپردازد.
تبلیغات

تویوتا در آغاز سال جاری میلادی تصاویری از ابرخودروی هیبریدی جدید به نمایش گذاشت و ‌اکنون این خودروی هیبریدی به‌طور رسمی رونمایی شده است. تویوتا سرانجام از جدیدترین خودرو برای رقابت در لمانز رونمایی کرد که خودروی مسابقه‌ای هیبریدی تویوتا GR010 نام دارد. به گزارش موتوروان، تویوتا همچنین حضور در مسابقات قهرمانی جهانی استقامت (WEC) فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی در سال ۲۰۲۱ را هدف‌گذاری کرده است و قصد دارد با جدیدترین خودروی مسابقه‌ای خود، دوره جدیدی از مسابقات استقامت را آغاز کند.

نمای بالا ابرخودرو هیبریدی تویوتا / Toyota hybrid Hypercar برای شرکت در مسابقات لمان / Le Mans

از همه مهم‌تر اینکه ابرخودروی GR010، نسخه‌ی جاده‌ای با نام تویوتا GR Super Sport همراه خود دارد که برای اولین ‌بار در افتتاحیه هشتاد و هشتمین دوره مسابقات لمان در پیست سرت در معرض دید عموم قرار گرفت. طبق گفته‌ی مسئولان تویوتا، خودرو مسابقه‌ای هیبریدی GR010 طی ۱۸ ماه گذشته در مقر این تیم در کلن آلمان ساخته شده است. از سوی دیگر، پیشرانه هیبریدی الکتریکی آن در هیگاشی فوجی ژاپن تولید شد.

تویوتا GR010 از پیشرانه‌ی ۳٫۵ لیتری خورجینی ۶ سیلندر توئین توربو بهره می‌برد که با تولید ۶۷۰ اسب ‌بخار قدرت، نیروی لازم برای گرداندن چرخ‌های عقب را تأمین می‌کند. پیشرانه الکتریکی تا ۲۶۸ اسب ‌بخار قدرت را به چرخ‌های جلو می‌فرستد.

نکته‌ی در خور توجه اینکه، تویوتا GR010 حدود ۲۵۰ میلی‌متر طول، ۱۰۰ میلی‌متر عرض‌ و ۱۰۰ میلی‌متر ارتفاع بیشتر از مدل قبلی TS050 LMP1 دارد. وزن این مدل نیز کمی بیشتر است و به ۱۰۴۰ کیلوگرم می‌رسد که کمی بالاتر از حداقل وزن مورد نیاز در کلاس ابرخودروهای فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی است.

مسئولان تویوتا تأیید کردند که به همراه رانندگان تیم و ترکیبی بدون تغییر نسبت به گذشته، از عناوین و جایگاه خود در مسابقات جهانی استقامت و همچنین عنوان قهرمانی لمان دفاع خواهند کرد. قهرمانان فعلی کاموئی کوبایاشی، مایک کانوی و خوزه ماریا لوپز رانندگی خودرو شماره ۷ تویوتا را بر عهده خواهند داشت؛ درحالی‌که سباستین بوئمی، کازوکی ناکاجیما و برندون هارتلی با خودرو شماره ۸ از تویوتا GR010 مسابقه می‌دهند.

نمای جانبی ابرخودرو هیبریدی تویوتا / Toyota hybrid Hypercar برای شرکت در مسابقات لمان / Le Mans

تویوتا هنوز درباره‌ی توسعه نسخه تولیدی GR Super Sport محافظه‌کار است. در گزارش‌های قبلی آمده که ممکن است این اتفاق اولین ‌بار در سال ۲۰۲۳ رخ بدهد؛ اما تا رسیدن به آن تاریخ باید منتظر بمانیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات