چهارچرخه‌ برقی CityQ معرفی شد

پنج‌شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
شرکتی نروژی از چهارچرخه‌ برقی CityQ مجهز به سیستم مدیریت الکترونیکی پیشرانه رونمایی کرد که ظرفیت پیمایشی حدود ۱۰۰ کیلومتر دارد و با قیمت حدود ۹ هزار دلار پیش‌فروش می‌شود.
تبلیغات

ممکن است دوچرخه‌های الکتریکی نسبت به دوچرخه‌های معمولی کمتر به رکاب زدن احتیاج داشته باشند، اما اکثر آن‌ها ظرفیت حمل بار یا محافظت از سرنشین در مقابل عناصر بیرونی را ارائه نمی‌دهند. چهارچرخه برقی CityQ به گونه‌ای طراحی شده است که همراه‌ با ثبات چهار چرخ، هر دو مورد بالا را فراهم کند.

نمای جلو دوچرخه برقی سیتی کیو / CityQ ebike-1 در خیابان

به گزارش نیواطلس، این محصول توسط شرکت نروژی CityQ AS تولید شده است و مانند دوچرخه با آن پدال زده می‌شود و یک موتور ۲۵۰ واتی، قدرت رکاب زدن را افزایش می‌دهد. بااین‌حال، پدال‌ها ارتباط مستقیمی با پیشرانه ندارند. در عوض CityQ از ویژگی‌هایی برخوردار است که مانند آن‌چه در خودروهای الکتریکی وجود دارد، به‌سادگی «پیشرانه با نرم‌افزار» مدیریت می‌شود.

ما هنوز منتظر هستیم که اطلاعات بیشتری درباره‌ی این سیستم بشنویم؛ البته گمان می‌کنیم این سیستم ممکن است چیزی مانند تنظیمات استفاده‌شده در دوچرخه برقی Mando Footloose باشد. دوچرخه برقی مندو از یک دینام برای تبدیل نیروی پدال زدن به برق بهره می‌برد که انرژی آن در باتری ذخیره می‌شود و موتور را تغذیه می‌کند.

موتور هنگام حرکت در حال افزایش قدرت رکاب‌زنی دوچرخه‌سوار است؛ اما باتری باید از طریق پریز شارژ شود. گفته می‌شود چهارچرخه‌ برقی CityQ با شارژ ۵ ساعته دو باتری، می‌تواند مسافتی حدود ۷۰ تا ۱۰۰ کیلومتر (۴۳ تا ۶۲ مایل) بپیماید.

نمای جانبی دوچرخه برقی سیتی کیو / CityQ ebike-1

شیشه جلو، سقف و درهای جانبی به محافظت از سرنشینان در برابر باد و باران کمک می‌کند. کابین را می‌توان به گونه‌ای تنظیم کرد که دو بزرگسال (یکی پشت سر دیگری) یا یک بزرگسال و دو کودک (یا فضای بار اضافه همراه ‌با یک بزرگسال) جا برای نشستن داشته باشند. این وسیله نقلیه دارای ۸۷ سانتی‌متر عرض در ۱۵۵ سانتی‌متر ارتفاع در ۲۲۲ سانتی‌متر طول و وزن ادعاشده‌ی ۶۸ کیلوگرم است و می‌تواند حداکثر بار ۳۰۰ کیلوگرم را تحمل کند.

به گفته‌ی طراحان آن، سیتی‌کیو از نظر قانونی واجد شرایط دوچرخه برقی (ebike) است؛ به این معنی که می‌توان آن را در مسیرهای دوچرخه‌سواری و سایر مناطق بدون خودرو رانندگی کرد. برای استفاده از آن، نیازی به گواهینامه رانندگی نیست.

هنوز هیچ صحبتی درباره‌ی مشخصات فنی مانند ترمز، سیستم تعلیق و روشنایی سیتی‌کیو وجود ندارد. گفته می‌شود که پیشرانه الکترونیکی آن دستیابی به امکاناتی از جمله دنده خودکار، دنده عقب، ترمز احیاشونده، حالت بار سنگین و کنترل سرعت را امکان‌پذیر می‌کند.

چهارچرخه برقی CityQ از طریق وب‌سایت شرکت سازنده برای پیش‌سفارش در دسترس است و انتظار می‌رود تحویل به مشتریان، امسال آغاز شود. قیمت CityQ ۷۴۵۰ یورو (حدود ۹۰۹۳ دلار آمریکا) است. 

نمای جلو دوچرخه برقی سیتی کیو / CityQ ebike-1 در کنار ساختمان

‌اکنون محصولاتی مشابه سیتی‌کیو در مرحله تولید یا فروش وجود دارند که خریداران احتمالی ممکن است بخواهند با این محصولات شامل دستیار الکتریکی چهارچرخ Podbike و Pedilio و DryCycle و Podride و Armadillo آشنا شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات