فروش سالیانه لکسوس برای اولین بار از مرسدس بنز پیشی گرفت

سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
مطالعه 4 دقیقه
آمار فروش سالانه خودروسازان بزرگ در بازار آمریکا در سال ۲۰۲۰ با کاهش روبه‌رو شد و در این میان شرکت لکسوس توانست برای اولین ‌بار در آمار فروش سالانه از مرسدس بنز پیشی بگیرد.
تبلیغات

با گذشت اولین هفته از سال ۲۰۲۱ تقریبا آمار فروش سه‌ماهه چهارم و سالانه تمام خودروسازان بزرگ جهانی منتشر شد. قبلا به بررسی ۲۰ خودروی پرفروش در بازار آمریکا پرداخته‌ایم و نیازی به گفتن مطلب جدیدی درباره‌ی رقابت فروش فورد موستانگ، دوج چلنجر و شورولت کامارو و برترین وانت‌ها نیست. در این مطلب نگاهی به جنبه‌های تجملی در صنعت خودرو، با تمرکز بر برندهای لوکس می‌اندازیم.

بار دیگر، بی‌ام‌و با فروش ۲۷۸,۷۳۲ دستگاه در سال به‌عنوان محبوب‌ترین خودروساز لوکس در آمریکا دست یافت. به گزارش موتوروان، بی‌ام‌و با فروش ۵۹,۹۴۱ دستگاه خودروی X3 توانست به پیشتازی خود ادامه دهد؛ اما این خودروساز آلمانی سال ۲۰۲۰ را با ۱۷٫۵ درصد افت فروش به پایان رساند. رقیب آلمانی آن یعنی مرسدس بنز نیز با افت ۱۳ درصدی مواجه شد؛ اما فروش در مجموع ۲۷۴,۹۱۶ دستگاه خودرو برای شکست دادن بی‌ام‌و کافی نبود. خودروهای شاسی‌بلند توانستند مرسدس بنز را در رقابت تا حدودی بالا بکشند و مرسدس بنز کلاس GLC با فروش ۵۲,۶۲۶ دستگاه نقش ویژه‌ای در دستیابی به این افتخار ایفا کرد. کل فروش مرسدس شامل ون اسپرینتر نیست که اغلب به‌عنوان وسیله نقلیه تجاری کاری فروخته می‌شود.

بااین‌حال، مرسدس بنز بعد از بی‌ام‌و در جایگاه دوم نبود. این افتخار در واقع نصیب لکسوس می‌شود که با فروش ۲۷۵,۰۴۱ دستگاه خودرو به‌سختی از مرسدس عبور کرد. این اختلاف فقط ۱۲۵ دستگاه است و لکسوس نیز با درصد نسبتا خوبی، سال بهتری نسبت به هر دو شرکت آلمانی داشت و افت ۷٫۷ درصدی در فروش تجربه کرد. عنوان عامل اصلی موفقیت این خودروساز ژاپنی به لکسوس RX تعلق می‌گیرد که توانست ۱۰۱,۰۵۹ دستگاه فروش سالانه را رقم بزند که تقریبا به اندازه فروش مدل‌های پرفروش مرسدس و بی‌ام‌و است.

شاسی بلند جی ام سی / GMC SUV

برندهای دیگر نیز سال ۲۰۲۰ را تقریبا به همین منوال گذراندند؛ کل فروش در این سال به‌شدت افت کرد، به‌طوری‌که آئودی با ۱۸۶,۶۲۰ دستگاه فروش در رده چهارم و کادیلاک با ۱۲۹,۴۹۵ دستگاه فروش رتبه پنجم را به خود اختصاص داد. ولوو ۱۱۰,۱۲۹ دستگاه فروش داشت و پس از آن لینکلن با ۱۰۵,۴۱۰، اینفینیتی با ۷۹,۵۰۲ دستگاه و پورشه با ۵۷,۹۲۴ دستگاه در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند. از بین همه شرکت‌ها، ولوو تنها برند لوکس‌سازی بود که سود سالانه مثبت را گزارش کرد و این سود به‌طور خاص ۱٫۸ درصد بود. تسلا فروش خود را در ایالات متحده گزارش نکرده است و فهرست ما شامل تولیدکنندگانی مانند رولزرویس یا لامبورگینی نمی‌شود.

خودروساز

فروش در سال ۲۰۲۰

درصد فروش سال به سال 

بی‌ام‌و 

۲۷۸,۷۳۲ دستگاه

۱۷٫۵- درصد

لکسوس

۲۷۵,۰۴۱ دستگاه

۷٫۷- درصد

مرسدس بنز

۲۷۴,۹۱۶ دستگاه

۱۳- درصد

آئودی

۱۸۶,۶۲۰ دستگاه

۱۷- درصد

کادیلاک

۱۲۹,۴۹۵ دستگاه

۱۷٫۱- درصد

ولوو

۱۱۰,۱۲۹ دستگاه

۱٫۸ درصد

لینکلن

۱۰۵,۴۱۰ دستگاه

۶٫۱- درصد

اینفینیتی

۷۹,۵۰۲ دستگاه

۳۲٫۵- درصد

پورشه

۵۷,۲۹۴ دستگاه

۷- درصد

افزایش قیمت خودرو در آمریکا

میانگین قیمت خودروهای جدید در ایالات متحده با افزایش‌های تازه برای اولین‌بار به بالای ۴۰،۰۰۰ دلار رسید. به گزارش Carscoops، با تغییر ذائقه‌ی خریداران از خودروهای سواری به خرید خودروهای شاسی‌‌بلند و وانت و ثبت رکورد عددی در این زمینه، نه‌تنها قیمت خودروهای جدید افزایش یافته بلکه متوسط ​​بازپرداخت نیز در سه‌ماهه چهارم به بالاترین حد خود رسیده است. ​​میانگین مبلغ وام گرفته شده برای تأمین مالی خرید یک خودروی جدید نیز به بالاترین حد خود رسید.

میانگین قیمت خودرو جدید در ایالات متحده طی سه‌ماهه چهارم سال گذشته ۴۰,۱۷۹ دلار بود و در ماه دسامبر بیشتر شد و به ۴۰,۵۷۳ دلار افزایش یافت. با وجود این افزایش قیمت و با وجود بیماری همه‌گیر، مصرف‌کنندگان همچنان مشتاق خرید وسایل نقلیه جدید هستند.

افرادی که در بازار خودروهای جدید هستند، تا حدودی از رکود ناشی از همه‌گیری جدا هستند. تقریبا مثل این است که ما در کشور دو قشر مختلف داشته باشیم؛ افرادی که خانه‌ها و خودروهای جدید می‌خرند، در مقایسه با سایر افرادی که شاید در صنعت خدمات هستند و با مشکل دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

نشریه USA Today متذکر می‌شود که به‌طور متوسط، ​​خریداران وسایل نقلیه جدید در این کشور ۳۵,۳۷۳ دلار وام گرفته‌اند و در سه‌ماهه چهارم سال گذشته ۴۳۴۴ دلار پیش‌قسط پرداخت کرده‌اند که این عدد از سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ به ترتیب ۵٫۵ و ۹٫۴ درصد افزایش یافته است.

تویوتا راو4 / Toyota Rav4 در جاده

پیش‌بینی می‌شود که قیمت‌ها همچنان افزایش یابند. تحقیقات انجام‌شده توسط مؤسسه HIS Markit نشان می‌دهد که نیمی از تمام خودروهای جدید فروخته‌شده در ایالات متحده طی سال گذشته، شاسی‌بلند بودند و ۲۰ درصد آن‌ها در کلاس وانت پیک‌آپ قرار داشتند. این شرکت تحقیقاتی معتقد است که سهم شاسی‌بلندها در سال ۲۰۲۱ به ۵۲ درصد افزایش خواهد یافت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات