مدل مفهومی خودروی مسابقه ای مجازی فورد P1 رونمایی شد

شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
تیم فوردزیلا از مدل مسابقه‌ای خودروی مفهومیP1 رونمایی کرد؛ طراحی این مدل با حمایت کاربران توئیتر و نظرسنجی در طی چند ماه به ثمر رسید.
تبلیغات

رونمایی از مدل فیزیکی خودروهای مفهومی مجازی در شرایط کنونی، چیز جدیدی نیست. آخرین برندی که به این جمع پیوست، فورد است که به‌تازگی از مدل فیزیکی خودروی مسابقه‌ای رونمایی کرد. این خودروی مفهومی آماده است که پس از مدل‌سازی و طراحی مجازی و سرانجام ساخت مدل فیزیکی، راهی حضور در ورزش‌های الکترونیکی شود.

نمای جلو خودروی مفهومی فورد پی وان / Ford P1 concept

به گزارش Caradvice، خودروی مفهومی P1 که با حمایت و تلاش تیم فوردزیلا (Team Fordzilla) رونمایی شد، طراحی خود را مدیون دنبال‌کنندگان صفحه‌ی این تیم در توئیتر است. مجموعه‌ای از نظرسنجی‌ها نحوه شکل‌گیری خودرو را تعیین کردند و کاربران به ویژگی‌هایی که دوست داشتند در محصول نهایی ببینند، رأی دادند. خودروی مفهومی P1 که توسط مدیر طراحی بخش اروپایی فورد، آمکو لینارتز ارائه شده، مبتنی بر طرحی است که از طریق مجموعه‌ای از هشت نظرسنجی در توئیتر شکل گرفت.

دنبال‌کنندگان تیم فوردزیلا می‌توانستند از میان چند گزینه برای ویژگی‌های هر بخش خودرو مانند تم طراحی، باز یا بسته بودن کابین راننده، تجهیزات آیرودینامیک یکپارچه با بدنه و طراحی چرخ باز، یکی را انتخاب کنند.  این نظرسنجی‌ها در ماه مارس ۲۰۲۰ به انجام رسید. سپس طراحی مجازی از طریق اطلاعات ورودی‌ کاربران اصلاح شد و تیم فوردزیلا رندرهایی برای ارائه‌ی نظر طرفداران خود منتشر کرد. فوردزیلا پیشنهاداتی برای انتخاب طراحی رنگ بدنه‌ی خودرو به کاربران ارائه داد تا از میان گزینه‌های مختلف، یکی را انتخاب کنند.

نمای عقب خودروی مفهومی فورد پی وان / Ford P1 concept

بررسی‌های طراحی مجازی از ماه می سال ۲۰۲۰ در Twitch انجام شد و در تمام طول ماه‌های ژوئن و جولای، طراحان فورد پیشنهادهایی منتشر کردند تا کاربران به آن‌ها رأی دهند. آخرین طرح خودروی مفهومی P1 در اواخر ماه آگوست رسماً منتشر شد. نمای بیرونی توسط آرتورو آرینو از تیم طراحی فورد کشیده شد که در آن از طرح فورد GT40 الهام گرفته می‌شود.

آمکو لینارتز این مدل مفهومی را به‌عنوان اولین خودروی طراحی‌شده از راه دور و اولین مدل طراحی‌شده به‌صورت عمومی و با اطلاعات ورودی تقریبا ۲۵۰ هزار رأی‌دهنده در توئیتر توصیف می‌کند. لینارتز در این زمینه گفت:

فوردزیلا P1 اولین خودرویی به شمار می‌رود که به‌صورت کاملا دیجیتال طراحی و ساخته شده است؛ البته اگر مواردی از قبیل مدل‌های مفهومی گرن توریزمو ویژن GT را که پیش از آن بوده‌اند، نادیده بگیریم.

خودروی P1 تیم فوردزیلا تنها به‌صورت دیجیتال باقی نماند و مدلی مفهومی و فیزیکی آن از طریق پخش مستقیم در ۱۶ دسامبر سال ۲۰۲۰ نشان داده شد. ویژگی‌های برجسته طراحی و مهندسی این خودروی مفهومی و ساخت مدل فیزیکی با ساختار مونوکوک، آن را یک قدم فراتر از قلمروهای دیجیتال قرار می‌دهد. این خودروی مسابقه‌ای دارای سایبانی بزرگ و فوق‌العاده شفاف به سبک جت‌های جنگنده برای پوشش کابین راننده، طراحی جلویی شبیه مدل GT و بخش عقبی کاملا در معرض دید است؛ درست همان‌طور که در نظرسنجی‌های توئیتر، کاربران خواسته بودند.

آمکو لینارتز در هنگام رونمایی مجازی و آنلاین از این خودروی مفهومی گفت:

گیمرها بهترین طراحان مشترک هستند. تمام بازی‌ها و به‌ویژه ورزش‌های الکترونیکی، از نوع هیجانی و جنبشی، سریع، چابک، رقابتی و بیشتر از همه، لذت‌بخش هستند. 
نمای کابین خودروی مفهومی فورد پی وان / Ford P1 concept

تبدیل مدل مجازی به فیزیکی هفت هفته به طول انجامید و خودروی ایجادشده به‌عنوان ابزاری تبلیغاتی برای حمایت از تلاش‌های بازاریابی تیم فوردزیلا در طول سال ۲۰۲۱ در رویدادهای اروپایی گشت‌و‌گذار خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات