موتوریار؛ مجازارت موتورسوار متخلف با کمک به پلیس

دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
پلیس راهور تهران بزرگ با اجرای طرح «موتوریار»، راکبان متخلف موتورسیکلت را به‌ جای جریمه و بردن به پارکینگ، تا ۱۲ ساعت به خدمت می‌گیرد.
تبلیغات

سردار محمد محسین حمیدی، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران در مقر فرماندهی پلیس راهور، گفت:

طرح «موتوریار» از هفته گذشته در ۱۰ نقطه تهران به‌صورت پایلوت توسط پلیس راهور آغاز شده است. پس از دریافت بازخورد این طرح، از اوایل این هفته به ۶۰ نقطه از پایتخت گسترش دادیم و در آینده این طرح در تمام تهران به‌صورت ۲۴ ساعته اجرا خواهد شد. به ‌جای توقیف موتور در این طرح دو راه وجود دارد؛ یا طبق روال سابق موتورسیکلت توقیف می‌شود یا پلیس به راکب آن آرم پلیس داده و علامت «ایست» در اختیار وی قرار می‌دهد و در نقطه‌ای که پلیس به وی نشان می‌دهد به کمک پلیس می‌آید. برخورد با موتورسواران متخلف تاریخ دیرینه‌ای دارد و ماحصل این برخوردها کاهش حوادث و ارتقا انضباط شهری بوده و هست. موتور وقتی که جریمه می‌شود برای پلیس و مردم هزینه زیادی دارد. در این حوزه اشکالات زیادی وجود دارد و معضل موتورسیکلت‌های رسوبی در پارکینگ نشانگر همین معضلات است. طرح موتوریار جایگزین طرح‌های پیشین پلیس است و با همکاری مقامات قضایی و نظام بیمه‌ای، به‌صورت جدی در تهران به اجرا درآمده‌ است. این طرح از اوایل همین هفته از ساعت هفت صبح در ۶۰ نقطه از تهران آغاز و در آینده در تمام محل‌های پر رفت‌و‌آمد تهران اجرا خواهد شد. پلیس می‌تواند موتورسواران متخلف را تا ۱۲ ساعت در نقاطی که مشخص کرده برای کمک به خود نگه‌ دارد.  تمام تخلفاتی که در حوزه موتورسیکلت وجود دارد شامل این طرح می‌شود و پلیس دنبال افزایش هزینه برای مردم نیست؛ بلکه دنبال اجرای قانون برای کاهش جرایم است. موتورسواران قبل از انجام تخلف باید به فکر توقیف و جریمه باشند؛ اگر موتورسواری جرمی مرتکب شود، پلیس می‌تواند موتور را جریمه یا از سه تا ۶ ماه آن را توقیف و راهی پارکینگ کند.پس برای موتورسواران بهتر است که چند ساعت به پلیس کمک کنند تا بخواهند چند ماه دنبال آزاد کردن موتورسیکلت خود از پارکینگ باشند. موتورسواران متخلفی که توسط پلیس برای کمک به نقاط مشخص فرستاده می‌شوند، در صورت لزوم و دارا بودن شرایط می‌توانند به پلیس در حوزه روان‌سازی ترافیک خودروها نیز یاری دهند. بخشی از موتور سوارانی که جرم‌های خطرناک انجام می‌دهند، طبق روال سابق جریمه و موتور آن‌ها به پارکینگ فرستاده می‌شود. نزدیک به ۶۰ درصد حوادث حوزه درون‌شهری تهران در ایام کرونا مربوط به موتورسواران متخلف بوده است.

پلیس مخالف قطع برق بزرگراه‌ها است

سردار حمیدی در پاسخ به سؤالی مبنی بر علت خاموشی چراغ‌های اتوبان‌های سطح شهر تهران، گفت:

پلیس راهور، برق بزرگراه‌ها را قطع و وصل نمی‌کند و این کار توسط شرکت توانیر انجام می‌شود؛ به ما طی نامه‌ای اعلام کردند که نیاز به بازسازی و تغییر زیرساخت‌ها داریم؛ به همین دلیل مجبور به قطع برق هستیم. قطعی برق اتوبان‌ها مشکلات مردم، تخلفات و معضل ترافیکی و دغدغه شهروندان را افزایش می‌دهد. زمانی‌که شرکت توانیر نمی‌تواند برق را تأمین کند، ما هم کمک می‌کنیم و اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام می‌دهیم تا این نواقص رفع شود.ما مخالف قطعی برق هستیم و ان‌شالله روشنایی در همه مناطق تأمین شود.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات